صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۱:۲۰
کد خبر: 5205
گزارشگر: 213
۷۹۳
۰
۰
۳
اسراییل صادرات نرم‌افزار جاسوسی را به کشورهای دیگر متوقف کند

خواسته سازمان گزارشگران بدون مرز از اسراییل چیست؟

خواسته سازمان گزارشگران بدون مرز از اسراییل چیست؟
سازمان گزارشگران بدون مرز از نفتالی بنت نخست‌ وزیر اسرائیل خواست که مجوز صادرات تکنولوژی‌های «خطرناک» مانند نرم‌افزار پگاسوس را که توسط شرکت «گروه ان‌اس‌او» ساخته شده، لغو کند.

به گزارش آسیانیوز، سازمان گزارشگران بدون مرز از نفتالی بنت نخست‌ وزیر اسرائیل خواست که مجوز صادرات تکنولوژی‌های «خطرناک» مانند نرم‌افزار پگاسوس را که توسط شرکت «گروه ان‌اس‌او» ساخته شده، لغو کند.

--------------------------

بیشتر بخوانید

موضع جدید اسرائیل در مقابل ایران چیست؟

----------------------------------------------
اولین بار شرکت مایکروسافت و «سیتیزن لب» گروه حقوق بشری عرصه مجازی، ۲۴ تیر پرده از فروش این نرم‌افزار جاسوسی برداشتند و سپس معلوم شد ده‌ها هزاران خبرنگار و فعال حقوق بشر، حتی سیاستمداران بلندپایه مانند امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه توسط این نرم‌افزار جاسوسی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، می‌گوید مانند حوزه فروش تسلیحات، تصمیمات پیرامون صادرات تکنولوژی حساس دیجیتال نیز مسئولیت دولت‌ها را در پی دارد و نمی‌توانند چشم خود را به تاثیرات مخرب آن ببندند، خصوصا زمانی که این تکنولوژی در خدمت آزار و اذیت مخالفان و منتقدان دولت‌ها در جهان قرار می‌گیرد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید حتی اگر دولت اسرائیل به صورت غیرمستقیم در تولید چنین نرم‌افزارهایی مشارکت داشته باشد، باز هم نمی‌تواند از مسئولیت شانه خالی کند؛ چرا که دولت به شرکت‌ها مجوز صادرات تولیداتشان را می‌دهد.

بیانیه گزارشگران بدون مرز همچنین می‌گوید ارتباطی نیز میان صادرات این نرم‌افزار و سیاست خارجی اسرائیل دیده می‌شود: مهم‌ترین مشتریان این نرم‌افزار کشورهایی مانند امارات و مراکش هستند که پارسال روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند.

دیگر مشتری این نرم‌افزار عربستان بوده که در جریان قتل جنجالی جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد دولت مورد انتقاد گسترده جامعه جهانی قرار گرفت.

گزارشگران بدون مرز می‌گوید قادر ساختن دولت‌ها در به‌کارگیری نرم‌افزار جاسوسی برای کنترل صدها خبرنگار و منابع اطلاعاتی آنها در جهان مشکل مهمی را در زمینه دموکراسی در جهان رقم به دنبال خواهد داشت./


https://www.asianews.ir/u/36y
اخبار مرتبط
یک هیئت از ایرانیان خارج از کشور همراه با برخی از مقامات دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به دلیل صحبت درباره مسایل ایران هفته آینده به اسرائیل می روند.
نخست‌وزیران جدید و پیشین اسرائیل بر سر ایران و برنامه هسته‌ای وارد یک جدال لفظی تند شده‌اند.
رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، موساد را به عنوان «رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران» دانست و گفت: وجود «موازی‌کاری و دودستگی در حوزه کارهای اطلاعاتی کشور» «واقعیتی انکارناپذیر» است.
یک وبسایت اسرائیلی ادعا کرد که ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع در محدوده جام‌جم و مجاورت ساختمان مرکزی صداو سیما تهران هدف حمله قرار گرفته است.
صدای انفجار مهیبی در نخستین دقایق بامداد شنبه در شمال و شمال غربی تهران شنیده شد و بسیاری از شهروندان همزمان گفتند که علاوه بر صدا، لرزش این انفجار را حس کرده‌اند؛ این انفجار در مجاورت ساختمان مرکزی صدا و سیما و ساختمان مرکزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روی داده است.
فرماندار شوش امروز اعلام کرد که انفجار در ایستگاه خط لوله انتقال نفت‌وگاز در بخش «فتح‌المبین» این شهرستان سه کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید