صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۹
کد خبر: 5301
گزارشگر: 213
۹۰۵
۰
۰
۴
ادامه اعتراضات سراسری در استان البرز

معترضان کرجی به خیابان آمدند

معترضان کرجی به خیابان آمدند
ویدیوهای متعددی از تجمعات اعتراضی در فردیس کرج منتشر شده است که در آن معترضان شعارهایی سرمی‌دهند و دیگر ویدئوها حاکی از تجمع شمار زیادی از معترضان در اطراف یکی از پل‌های بزرگ در کرج است.

به گزارش آسیانیوز، شهر کرج، مرکز استان البرز شامگاه دوشنبه چهارم مرداد به اعتراضاتی پیوست که از حدود ۱۰ روز قبل در شهرهای مختلف استان خوزستان در واکنش به تشدید بحران آب و ناکارآمدی دولت در مهار بحران‌ها آغاز شده است.

ویدیوهای متعددی از تجمعات اعتراضی در فردیس کرج منتشر شده است که در آن معترضان شعارهایی سرمی‌دهند و دیگر ویدئوها حاکی از تجمع شمار زیادی از معترضان در اطراف یکی از پل‌های بزرگ در کرج است.

در کرج همزمان کادر درمانی بیمارستان خمینی این شهر نیز در یک راهپیمایی شعارهای  «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» و «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی پرستار روی هواست امروز» سر دادند.

ساعاتی قبل از این تجمعات، تهران نیز صحنه یک تجمع اعتراضی بود.

اعتراضات از خوزستان به استان‌های مختلف ایران
از شمال غرب تا شمال شرق و مرکز کشور سرایت کرده است. تبریز بعدازظهر شنبه صحنه اعتراضات بود، بجنورد در خراسان شمالی، سقز در کردستان، و همچنین اصفهان نیز از جمله دیگر مناطقی هستند که در روزهای اخیر ناآرامی‌ها و اعتراضاتی را شاهد بودند.

رسانه‌های دولتی تاکنون کشته شدن دست‌کم پنج نفر را در جریان این اعتراضات تایید کرده‌اند که یکی از آنان مامور نیروی انتظامی بوده است. اما گزارش‌ برخی نهادهای حقوق بشر شمار کشته‌شدگان را تا هشت نفر عنوان می‌کند.

ایران اکنون درگیر بحران‌های عمیقی در حوزه محیط زیست، اقتصاد و سیاست است. کشور دچار خشکسالی کم‌سابقه‌ای است و بارش باران از جمله در فلات مرکزی ایران امسال ۴۰ درصد کاهش داشته است به‌طوری که ۸۰ درصد استان اصفهان درگیر خشکسالی است و آبرسانی سیار به وسیله تانکر در ۳۲۰ روستای استان و در ۳۰ نقطه کلانشهر اصفهان انجام می‌شود.

قطع مکرر برق، سقوط پول ملی و تورم شدید، به برخی از نارضایتی‌ها در ایران به شدت دامن زده است.

از شهر بانه در استان کردستان نیز خبرهایی از شبکه های اجتماعی می‌رسد که اهالی این شهر دوشنبه‌ شب در اعتراض به کشته شدن یکی دیگر از کولبران منطقه در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/39b
اخبار مرتبط
علی لاریجانی گفت: من ادعا نمی‌کنم نظراتم دقیق است، اما جمهوری اسلامی نشان داده که ما در برخی زمینه‌ها مانند تئوری‌پردازی، توسعه و اولویت‌بندی‌ها اشکالات داریم و افرادی که خود را از وضع موجود مبرا می دانند، بگویند از کجا آمده اند.
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.
بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان نوشتند: ما زبانمان تصویر است؛ آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»
پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید.
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن پیشین فوتبال ایران با انتشار یک استوری در پیج اینستاگرامش از اعتراضات خوزستان حمایت و به نکاتی اشاره و تاکید کرد مردم خوزستان تانکر و آب معدنی نمی خواهند.
رهبر انقلاب امروز یکم مرداد در سخنانی درباره مشکلات استان خوزستان سخن گفتند و برضرورت رسیدگی فوری به آن تاکید کردند.
درباره نشر یک کلیپ تقطیع شده از صحبت‌های سردار سعید محمد در خصوص انتقال آب بهشت آباد بیانیه‌ای از سوی دفتر وی صادر شده است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفته است، ایالات متحده گزارش‌ها درباره شلیک به معترضان در خوزستان را زیر نظر دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید