صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۲
کد خبر: 5331
گزارشگر: 213
۱۳۶۳
۰
۰
۳
براساس ادعای دادستان بحرین مطرح شد

محکومیت بانک‌ مرکزی ایران در «بزرگ‌ترین پولشویی»؟!

محکومیت بانک‌ مرکزی ایران در «بزرگ‌ترین پولشویی»؟!
دادستان بحرین روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که پس از بررسی همه موارد مربوط به اتهامات اشخاص و بانک‌های درگیر در این پرونده، بانک «المستقبل» و شش نفر از مقامات آن در بحرین، هم‌چنین بانک مرکزی ایران و چند بانک‌ ایرانی دیگر را مجرم شناخته است.
به گزارش آسیانیوز، دادگاه عالی کیفری در بحرین در پرونده «بزرگ‌ترین پولشویی» در تاریخ این کشور روز پنج‌شنبه بانک مرکزی ایران و چند بانک ایرانی دیگر را مجرم شناخت و جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری بحرین، دادستان بحرین روز پنج‌شنبه، ۷ مرداد مدعی شد که پس از بررسی همه موارد مربوط به اتهامات اشخاص و بانک‌های درگیر در این پرونده، بانک «المستقبل» و شش نفر از مقامات آن در بحرین، هم‌چنین بانک مرکزی ایران و چند بانک‌ ایرانی دیگر را مجرم شناخته است.

در ادعاهای دادگاه کیفری عالی بحرین آمده است که بانک مرکزی ایران و سایر بانک‌های ایرانی درگیر در این پرونده هر یک، یک میلیون دینار بحرین جریمه شده و دستور توقیف مبالغ که قرار بوده مورد پولشویی قرار گیرد، صادر شده است.

همزمان پنج نفر از محکومان این پرونده هر یک به ده سال و ششمین فرد به پنج سال حبس محکوم شده‌اند.همچنین دادستانی بحرین در اردیبهشت امسال، بانک مرکزی ایران و ۱۲ بانک دیگر را به اتهام «پولشویی» ۱.۳ میلیاردی دلار تحت پیگرد قضایی قرار داد.

علی بن فضل البوعینین، دادستان کل بحرین، در همان زمان اعلام کرد که بانک ملی و بانک صادرات ایران به دستور بانک مرکزی ایران از یک سیستم جایگزین که از طرف مقامات بحرینی مجوز نداشته برای انتقال این مبلغ استفاده کرده و با «نگهداری» آن، تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را دور زده‌اند.

گزارش‌ها همچنین مدعی شده اند که بانک المستقبل(فیوچر بانک) در تلاش برای انتقال پول به ایران و تأمین مالی چندین نهاد از جمله سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و نهادهایی در عراق بوده، اما به‌ دلیل کنترل شدید مقامات بحرینی بر بانک‌ها، موفق به انجام این کارها نشده است.

بانک المستقبل در سال ۱۳۸۳ با سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی و صادرات ایران و همچنین یک بانک بحرینی آغاز به کار کرد./
https://www.asianews.ir/u/39z
اخبار مرتبط
قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ آیا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟
براساس اعلام بانک مرکزی همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.
سرانجام شورای رقابت در مورد تعیین میزان افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری کرد؛ البته کسانی‌که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای خرید خودرو ثبت‌نام و پیش پرداخت کرده‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، شامل این افزایش قیمت نمی‌شوند.
امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ نرخ ارز در صرافی‌ ملی برای بار دوم اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به نرخ قبلی افزایش پیدا کرد و به رقم ۲۴۲۸۸ تومان رسید.
دسته چک‌هایی که از امروز(۱۳۹۹.۱۰.۲۰) به مشتریان تحویل داده می‌شود، دارای تاریخ اعتبار هستند؛ به این معنی که اشخاص تا تاریخ معینی مجاز هستند که از دسته‌چک خود استفاده کرده و چک صادر کنند؛ چک های جدید از ابتدای سال 1400 باید در سامانه صیاد ثبت و تایید شود و در گزارش زیر به پرسش‌های احتمالی شما درباره اهم تغییرات قانون و چگونگی ثبت، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد پاسخ داده شده است.
همزمان که با بازگشایی بانک ها در سال جدید، اجرای قانون جدید چک و صدور دسته چک های جدید آغاز شده است؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ابهام در قانون جدید چک، چندی پیش خواستار عدم اجرای آن شد و تاکید کرد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون جدید چک فراهم نیست.
با تداوم روند اصلاحی قیمت سهام و از آن بدتر کاهش نقدشوندگی سهام و قفل شدن سرمایه‌های در صف فروش، باز هم بازار بهانه‌جویی‌ها درخصوص دلایل متوقف نشدن این روند نزولی داغ شده است و این‌بار گویا صاحبان تریبون‌های مجازی، دیواری کوتاه‌تر از اوراق دولتی نیافته‌اند؛ به اصطلاح کارشناسانی که قصد دارند عرضه‌ اوراق دولتی را به‌عنوان مقصر اصلی روزهای منفی بورس تهران معرفی کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید