صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
کد خبر: 5637
گزارشگر: 213
۶۰۰
۰
۰
۲
خیزش بازار سرمایه و رشد شاحص کل

«خبرهای مثبت» پرش های بورسی در کانال ۱.۶ میلیونی

«خبرهای مثبت» پرش های بورسی در کانال ۱.۶ میلیونی
شاخص کل بورس تهران پس از ۱۰ ماه در آستانه بازگشت به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.

به گزارش آسیانیوز، برای پیش بینی بورس امروز یک‌شنبه ۷ شهریور به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم.

بورس در آستانه بازگشت به کانال ۱.۶ میلیونی


روز گذشته شاخص بورس ششمین روز صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص هم وزن نیز به روند پرشتاب صعودی خود ادامه داد. شاخص کل بیش از ۲۵ هزار واحد و شاخص هم وزن بیش از ۱۱ هزار واحد معادل ۲.۴۴ درصد رشد کردند. علاوه بر این سومین روز پیاپی ورود پول حقیقی نیز ثبت شد و میزان نقدینگی ورودی به بازار نسبت به روز پیشین رشد ۷۰۸ درصدی داشت.

------------------------

بیشتر بخوانید:

نشانه های رشد بازار سرمایه در راه است

------------------------------------------------------------------

دنیای اقتصاد نوشت ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی ۴۶۱ میلیارد تومان که بیشترین رقم در تابستان ۱۴۰۰ بود.

علاوه بر این ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات دیروز ۳۸ درصد افزایش یافت و ارزش صف‌های فروش ۵۵ درصد افت کرد. در چنین شرایطی که روندهای درونی بازار مثبت هستند، شاخص کل بورس تهران پس از ۱۰ ماه در آستانه بازگشت به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.

این در حالی است که خبر که امروز آن بود که روغن نباتی ناب که در بازار پایه فرابورس ثبت شده است در حالی امروز با ۱۳ هزار درصد رشد کشف قیمت شد که بازه معاملاتی امروزش بدون هیچ محدودیتی است.


در معاملات امروز بازار سهام، اتفاقی جالب رخ داد و نماد «غناب» با بیش از ۱۳ هزار درصد رشد بازگشایی شد. روغن نباتی ناب که در بازار پایه فرابورس ثبت شده است در حالی امروز کشف قیمت شد که بازه معاملاتی امروزش بدون هیچ محدودیتی است. در گشایش نماد معاملاتی غناب، محدودیت خرید برای هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی ۲۰۰۰ سهم بود.

تجارت نیوز نوشت از آنجایی که بازگشایی معاملات به صورت پیوسته بوده و محدودیت دامنه نوسان ندارد، نوسان قیمت این نماد از زمان بازگشایی بسیار زیاده بوده است. از زمان بازگشایی کف قیمت ۱۰ هزار تومان و سقف قیمتی ۱۵ هزار تومان بوده است یعنی نوسانی ۵۰ درصدی برای سهامداران./

https://www.asianews.ir/u/3if
اخبار مرتبط
دیروز ۴۳۸ سهم بورسی و فرابورسی بازار معادل ۹۲ درصد نمادها رشد قیمت داشتند و شاخص هم وزن بیشترین رشد در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد؛ این در حالی است که شرکت فرابورس ایران نیز از آغاز عملیات بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در شرکت آتیه داده پرداز خبر داد.
در روز گذشته نشانه هایی دیده می‌شود که حاکی از سبز شدن بورس تا پایان هفته و روزهای آینده است.
شرکت‌های سیمانی موظف شده‌اند تا تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند؛ اما برخی از شرکت‌ها از این دستور پیروی نمی‌کنند.
برخی از کارشاسان بازار سهام معتقدند تا پایان سال برآیند کلی از بازار مثبت است و احتمال رسیدن شاخص به مرز دو میلیون واحد بر فرض پایین نیامدن دلار و فروش نفت زیاد است، اما باید توجه داشت که برای تحلیل دقیق، شرایط مختلفی را باید در نظر بگیریم.
درحالی که بسیاری از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.
کنار کارخانجات، دلالان بیتوته کرده‌اند و حتی کارهای بارگیری کامیون را انجام می‌دهند. اعدادی هم که در فرآیند واسطه‌گری بازار سیمان به دست می‌آید بزرگتر از آن است که برخی به راحتی از آن عبور کنند.
معاون سازمان بومعاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در اختیار دارند که عدد قابل توجهی است؛ براین اساس تنوع بخشی به صندوق‌های سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته تا صندوق‌ها به لحاظ بازدهی و ریسک از سطح تنوع بالایی برخوردار باشند.
مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمامی مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شدند.
چالش عقلانیت در نظریه‌های اقتصادی بیانگر آن است که رفتار عقلانی یک فرد، خانوار، جامعه می‌تواند کلید موفقیت یا عدم‌توفیق یک نظریه اقتصادی قرار گیرد؛ مثلا گفته می‌شود هر چه قیمت کالایی بالاتر رود تقاضا برای آن کم می‌شود، اما چرا همچنان برای خودروهای با کیفیت پایین داخلی، در حالی که قیمت آن بیش از 2 برابر شده، چنان تقاضایی وجود دارد که برای خرید آن‌ها قرعه‌کشی می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید