صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
کد خبر: 5640
گزارشگر: 213
۱۳۵۹۵
۳
۱
۸
رضا رحمانی معاون رئیسی می شود؟!

خبر عجیب انتصاب «وزیر حاشیه دار دولت قبل» به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد!

خبر عجیب انتصاب «وزیر حاشیه دار دولت قبل» به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد!
خبرهایی از انتصاب یکی از وزرای دولت حسن روحانی در کابینه سید ابراهیم رئیسی حکایت دارد.

به گزارش آسیانیوز، برخی خبرها از انتصاب رضا رحمانی یکی از وزرای  دولت حسن روحانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کابینه سید ابراهیم رئیسی حکایت دارد.

شنیده شده است که رضا رحمانی قرار است به عنوان معاون رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی اقتصادی ویژه کشور منصوب شود که باعث حیرت ناظران سیاسی و رسانه ها شده است.

به گفته برخی کارشناسان رضا رحمانی مدیریت خوبی به عنوان یک تکنوکرات در وزارت صمت از خود نشان نداده است. ضمن اینکه شایعات زیادی درباره رویکرد قومگرایانه وی در وزارت صمت به گوش می رسید که جای بررسی بیشتر دارد.

رضا رحمانی متولد سال ۱۳۴۵ در شهر تبریز متولد شد. او سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که در دولت دوازدهم به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار شد و پس از چندماه فعالیت به یک باره طی حکمی از سوی رئیس جمهور برکنار شد. وی دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است. او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک ــ سازمان مدیریت صنعتی و دکتری مدیریت (DBA) از دانشگاه صنایع و معادن ایران ایران است.

به نقل از تابناک، پنجم آبان ۱۳۹۷ معاونت حقوقی و مجلس وزارت علوم در نامه‌ای به معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی نسبت به مدارک تحصیلی دو تن از وزرای فعلی دولت شبهه ای را مطرح کرده که طی آن دوتن از وزرای فعلی مدارک تحصیلی‌شان فاقد اعتبار است.

طبق این نامه که به امضای «حسین سیمایی صراف» معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی رسیده ادعا شده کهرضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دارای مدرک کارشناسی ارشدی است که تنها اعتبار استخدامی دارد و مدرک دکترای وی نیز دارای ارزش نیست!

رحمانی فعالیت شغلی خود را از وزارت صنایع و معادن آغاز کرد. رحمانی در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید بود.

او در دور هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تبریز در مجلس حضور داشت و در دوره نهم نیز ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در آبان ماه سال ۱۳۹۷ با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر به رضا رحمانی رای اعتماد دادند و او به عنوان وزیر انتخاب شد.

رحمانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه از مقام وزارت برکنار کرد و حسین مدرس خیابانی را جایگزین او کرد. البته رئیس جمهور در حکمی که برای انتصاب سردبیر جدید صادر کرد، هیچ اشاره‌ای به عملکرد رضا رحمانی نداشت./

تحریریه
https://www.asianews.ir/u/3ii
اخبار مرتبط
تمرکز دولت بر حمایت از بنگاه های بزرگ دولتی و شبه دولتی به تحمیل هزینه ها و تضعیف و پیچیدگی بیشتر شرایط فعالیت صنایع کوچک و متوسط منجر شد؛ از این رو دسترسی این صنایع به فناوریهای نوین، حضور در بازارهای بین المللی و مراودات تجاری و رفع موانع صادراتی از جمله اقداماتی است که باید دستور کار دولت جدید قرار گیرد.
هیئت دولت با لغو تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و بازگشت ساعات کاری آنها به روال قبل موافقت کرد.
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران امروز، پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد؛ این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در این مراسم حضور نداشتند.
برخی مقام‌های کشورهای مختلف روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، وارد تهران شده‌اند.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
0

کیرم دهن دلالتون کص کشها

دکتر علی
۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
0

بنظر بنده دکتر رحمانی از وزرای بسیار قوی بود که با شجاعت،مخالف تفکیک وزارت صمت بود و در زمان تصدی وزارت صمت با توجه به شرایط موجود عملکرد قابل قبولی داشت.وانتخاب خوبی از ریاست جمهور است ونشان از درایت ایشان دارد.

امین
۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
0

رحمانی وزیر بی کفایت دولت روحانی بعد برکناری اش به خاطر بی کفایتی و ضعیف بودن عملکردش یهو‌جبه عوض کرد و انقلابی ‌و اصولگرا شد😂😂😂


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید