صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 5748
گزارشگر: 213
۲۸۹۳
۰
۰
۸
نقدینگی عرضه اولیه فجهان چقدر است

«​جزئیات» و «نکته جالب» بزرگترین عرضه اولیه ۱۴۰۰

«​جزئیات» و «نکته جالب» بزرگترین عرضه اولیه ۱۴۰۰
بر اساس اطلاعیه فرابورس، روز چهارشنبه چهار میلیارد سهم از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، بزرگترین عرضه اولیه امسال در حالی چهارشنبه ۱۷ شهریور در نماد فجهان انجام می‌شود که سهام تخصیص داده شده روز شنبه مشخص خواهد شد.

پس از چند هفته که خبری از عرضه اولیه در بازار سهام نبود، امروز و پس از خبر عرضه اولیه «کیمیا تک» اطلاعیه دومین عرضه اولیه روز چهارشنبه ۱۷ شهریور هم منتشر شد.

بر اساس اطلاعیه فرابورس، روز چهارشنبه چهار میلیارد سهم از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در بورس عرضه خواهد شد. هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ سهم در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که معادل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

«جزئیات» و «نکته جالب» بزرگترین عرضه اولیه ۱۴۰۰/16 شهریور 144 asianews


تجارت نیوز نوشت با توجه به مشارکت ۲٫۸ میلیون نفری در آخرین عرضه اولیه، احتمالا به هر کد بورسی بیش از ۱۴۵۰ سهم تعلق نگیرد که حدود ۸۰۰ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

نکته جالب در خصوص این عرضه اولیه که بزرگترین عرضه اولیه امسال خواهد بود، این است که اگر چه ثبت سفارش روز چهارشنبه انجام می‌شود؛ اما تخصیص سهام روز شنبه ۲۰ شهریورماه انجام خواهد شد.

این در حالی است که روز چهارشنبه (۱۷ شهریور) سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» هم عرضه اولیه خواهد شد و هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد.

نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «کیمیا تک»

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس، روز چهارشنبه ۲۲۵ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» در بورس عرضه خواهد شد.

این شرکت به عنوان پانصد و هشتاد و دومین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و در گروه «مواد شیمیایی» عرضه می‌شود.

از ۲۲۵ میلیون سهم، تعداد ۱۸۰ میلیون سهم به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد که معادل حداکثر ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود.

البته با توجه به مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفری در آخرین عرضه اولیه امسال، به نظر می‌رسد حداکثر ۶۴ سهم به هر نفر تعلق بگیرد که نیاز به ۱۴۷ هزار تومان خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/3lg
اخبار مرتبط
بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس، روز چهارشنبه ۲۲۵ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» در بورس عرضه می شود.
روز چهارشنبه، ۲۰ مرداد سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) در بازار فرابورس عرضه می شود.
شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا، ۴۵۰ میلیون سهم خود را که معادل ۱۵ درصد از کل سهام است در روز سه‌شنبه در بازار فرابورس با نماد «وهامون» عرضه می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید