صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۳
کد خبر: 6148
گزارشگر: 213
۱۳۰۶
۰
۰
۳
واکسن هایی که در دوز سوم تزریق می شوند

«تشریح» چگونگی دریافت دوز سوم واکسن کرونا در ایران

«تشریح» چگونگی دریافت دوز سوم واکسن کرونا در ایران
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم و یا دو واکسن دیگر را دریافت می‌کنند.
به گزارش آسیانیوز، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران نام تجاری و گروه‌های هدف دوز سوم (بوستر) واکسن کرونا را اعلام کرد.

محمدمهدی گویا در نامه‌ای به معاونان بهداشتی این وزاتخانه اعلام کرد که نوع دوز بوستر [تقویتی] بر اساس واکسن تزریق‌شده در نوبت اول و دوم تعیین می‌شود.

بر این اساس، گروه‌های هدف شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان و افراد با سرکوب سیستم ایمنی است و زمان دریافت دوز بوستر حداقل شش ماه پس از دوز دوم خواهد بود.

بر اساس این دستورالعمل، افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم را دریافت می‌کنند یا می‌توانند آسترازنکا و یا واکسن سوبراناپلاس را تزریق کنند.

افرادی هم که در دوز اول و دوم، اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کرده‌اند، در دوز بوستر می‌توانند واکسن‌های آسترازنکا یا سوبراناپلاس را دریافت کنند.

پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، با موافقت رهبر جمهوری اسلامی علیرغم ممنوعیت قبلی، واکسن‌های خارجی کرونا به طور گسترده وارد ایران شد و روند واکسیناسیون سرعت قابل توجهی یافت.

آمار رسمی وزارت بهداشت ایران حاکی از کاهش قابل توجه شمار مرگ‌ و‌ میر ناشی از کرونا پس از گسترش تزریق واکسن است.

براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز منتهی به روز پنج‌شنبه، ۲۳۳ نفر دیگر به تعداد قربانیان کرونا در کشور اضافه شده است./
https://www.asianews.ir/u/3w0
اخبار مرتبط
در حالی که مسوولان تصمیم گرفتند واکسن فایزر فقط باید به خانم های باردار تزریق شود، عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره عدم واردات فایزر به بیان عباراتی جالبی پرداخت و گفت: طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و این واکسن به این دلیل وارد نشد.
یک مرکز پزشکی و تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده است ۷۴ درصد افراده پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا به زودی واکسن کرونا برای کودکان را تایید خواهد کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده بی‌رویه از دگزامتازون و آنتی‌بیوتیک فرد را مستعد ابتلا به قارچ سیاه می‌کند.
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید