صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
کد خبر: 6233
گزارشگر: 213
۶۱۵
۰
۰
۴
ایالات متحده به کرسی حقوق بشری پیوست

«بازگشت» آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل

«بازگشت» آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو، در رای‌گیری روز پنج‌شنبه، ۲۲ مهر، به بازگشت ایالات متحده آمریکا به شورای حقوق بشر رای مثبت داد.

به گزارش آسیانیوز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو، در رای‌گیری روز پنج‌شنبه، ۲۲ مهر، به بازگشت ایالات متحده آمریکا به شورای حقوق بشر رای مثبت داد.

آمریکا با کسب ۱۶۸ رای موافق و بدون مواجهه با هیچ‌گونه رای مخالفی از سوی دیگر اعضا، موفق به احیای کرسی عضویت خود در این شورا شد.

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

 

به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اواسط سال ۲۰۱۸ در اعتراض به «تمرکز یک‌جانبه» شورای حقوق بشر سازمان ملل بر عملکرد دولت اسرائیل و مخالفت با پیشنهاد نماینده آمریکا برای انجام اصلاحات از این نهاد خارج شد.

یکی دیگر از دلایل اعتراض آمریکا ترکیب اعضای این نهاد بود که در حال حاضر شامل چین، روسیه، اریتره، کوبا و ونزوئلا می‌شود که همگی متهم به نقض گسترده حقوق بشر هستند.

 

---------------------------

 بیشتر بخوانید

وزیر خارجه اسرائیل: در برابر تروریسم اسلامی دست روی دست نمی گذاریم!

----------------------------------------------------

دولت جو بایدن اوایل اسفندماه پارسال و در همان هفته‌های ابتدایی آغاز به کار خود در کاخ سفید وعده داد که آمریکا را به این سازمان مستقر در ژنو سوئیس باز می‌گرداند./

https://www.asianews.ir/u/3ya
اخبار مرتبط
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و در بیانیه ای گفتند تمامی احکام اعدام مجرمان زیر سن ۱۸ سال باید لغو شود.
سخنان وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی در هنگام ترک نیویورک حاکی از آن است که او پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و همچنین مسئول سیاست خارجی اروپا، چشم‌اندازی روشنی از بازگشت احتمالی به مذاکرات وین ندارد.
سخنرانی بنت در حالی در سازمان ملل صورت می گیرد که روابط ایران و اسراییل در حد پر تنش و انتقادات این متحد آمریکا در خاورمیانه نسبت به سطح غنی سازی اورانیوم در ایران با بالاترین حد خود رسیده است./
ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متحد در عمل پایبند بمانند؛ اما آمریکا به تعهد خود که لغو تحریم‌هاست عمل نکرده است، نقض عهد کرده و از برجام خارج شده است.
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت و اصرار آنها بر مذاکرات وین است؛ این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با لحنی متفاوت از لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات سخن می گوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید