صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 6413
گزارشگر: 213
۶۹۳
۰
۰
۲
کدام اظهار نظر درباره حمله هکری درست است

«افشاگری» پشت پرده «افزایش» قیمت سوخت؟

«افشاگری» پشت پرده «افزایش» قیمت سوخت؟
سیستم توزیع بنزین در کشور شامل سه بخش است؛ بخش اول پالایشگاه که بنزین را تولید می کند، قسمت دوم جایگاه ها و قسمت سوم نیز نازل ها هستند و همه این موارد توسط یک مغز متفکر برنامه ریزی می شود.

به گزارش آسیانیوز، هادی بیگی نژاد، نماینده ملایر، با اشاره به حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت رسانی کشور، بیان کرد: سیستم توزیع بنزین در کشور شامل سه بخش است. بخش اول پالایشگاه که بنزین را تولید می کند. قسمت دوم جایگاه ها هستند و قسمت سوم نیز نازل ها می باشند. همه این موارد توسط یک مغز متفکر برنامه ریزی می شود.

------------------------

بیشتر بخوانید:

«حذف» یارانه های پنهان و افزایش ناگهانی قیمت بنزین؟

-------------------------------------------------------

مثلا هر نازل یک کدشناسایی دارد که با آن به سیستم مرکزی وصل است.پمپ بنزین نیز خودش به این سیستم مرکزی وصل است.
وی در ادامه اظهار کرد: نرم افزاری که این توزیع را کنترل می کند به صورت کشوری بوده و در یکجا متمرکز است. فلذا زمانی که مورد حمله سایبری قرار گرفت کل کشور دچار مشکل شد. ما باید در توزیع کشوری بنزین یک بازنگری جدی داشته باشیم. در این سیستم وقتی که یک نقطه مورد حمله قرار می گیرد، همه جا آسیب می بیند.

-----------------

بیشتر بخوانید:

نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: باید پدافند غیرعامل چندجا را تعبیه کند تا زمانی که یک نقطه مورد حمله قرار گرفت، مدیریت از جاهای دیگر صورت بگیرد. ممکن کارشناسان بررسی کنند و به این نتیجه برسند که این سیستم منطقه ای یا شهرستانی یا استانی باشد. هم کمیسیون انرژی مجلس و هم دولت در حال پیگیری است تا مدل توزیع تغییر کند.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری به همه جایگاه های سوخت ایران؛ شعار نویسی اعتراض آمیز شهروندان+ویدیو

----------------------------------------

وی در ادامه اظهار کرد: اما حواشی که به دنبال این حمله سایبری به آن دامن زده می شود اصلا صحت ندارد. ما اصلا کمبود بنزین در کشور نداریم اما شاهد هستیم که به دروغ در حال القاء به جامعه هستند که ما با کمبود بنزین مواجه بوده و به دنبال افزایش قیمت هستیم که پشت این ماجرا نیز اسرائیلی‌ها هستند.

به نقل از اعتماد آنلاین، این نماینده همچنین گفته است: دشمنان در حال گسترش تفکر کمبود بنزین در کشور به دلیل صادرات بنزین به حزب الله و حماس هستند در حالی که این مسئله دروغ محض است. اولا که ما اصلا کمبود نداریم و دوما به آنها دائمی صادر نمی کنیم. هر موقع مازاد داشتیم نه تنها به حزب الله و حماس بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر کردیم. این عقلانی است کشور محصول مازاد خود را صادر کند. نباید کار درست را با فضاسازی رسانه‌ای غلط جلوه داد./

https://www.asianews.ir/u/435
اخبار مرتبط
در ادامه اختلال ها در ارایه بنزین هوشمند در کشور، براساس آخرین گزارش‌ها امروز ۶ آبان، ۱۸ جایگاه در تهران بنزین سهمیه‌ای عرضه می‌کنند و مردم می‌توانند با استفاده از کارت و سهمیه سوخت خود، بنزین ۱۵۰۰ تومانی بزنند. اما در بقیه جایگا‌ه‌ها همچنان سوخت آزاد موجود است.
همچنانکه دبیر شورای عالی فضای مجازی روز گذشته گفت جایگاه‌های سوخت تا روز پنج‌شنبه به وضعیت عادی برمی گردد، اختلال در جایگاه سوخت همچنان ادامه دارد و امروز وزیر نفت از اهدای سهمیه بنزین ویژه‌ به منظور جبران این مدت برای مردم خبر داد.
فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، اختلال بنزین را ناشی از یک حمله سایبری گسترده اعلام کرد که همه چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوختی در ایران را دچار وقفه در عرضه سوخت کرده است؛ این در حالی است که تصاویر شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که روی بیلبوردها پرسش های اعتراض آمیز نوشته شده است.
در حالی که گفت و شنودهای مجازی کاربران از هک شدن سامانه بنزین یارانه ای حکایت دارد، استاندار تهران اعلام کرده است مردم بابت اختلال در کارت های سوخت نگرانی نداشته باشند؛ وزارت نفت نیز در این باره برای مشترکین پیامک ارسال کرده است.
با دو نرخی شدن بنزین در آبان ماه ۹۸ و همچنین سهمیه‌بندی آن، برای برخی از مردم درباره مراحل صدور کارت سوخت ابهاماتی وجود دارد.
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید