صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
کد خبر: 6474
گزارشگر: 213
۹۳۳
۰
۰
۳
پرونده عملکرد رییس جمهور پیشین به قوه قضاییه رفت

محاکمه روحانی!

محاکمه روحانی!
نمایندگان مجلس به دلیل آنچه مدیریت ناصحیح حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانند، خواهان برخورد با او شدند و پس از بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد روحانی با ارجاع این گزارش به قوه قضاییه موافقت کردند.

به گزارش آسیانیوز، مجلس گزارش عملکرد حسن روحانی در ستاد کرونا را به قوه قضاییه فرستاد.

 نمایندگان مجلس به دلیل آنچه مدیریت ناصحیح حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانند، خواهان برخورد با او شدند و پس از بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد روحانی با ارجاع این گزارش به قوه قضاییه موافقت کردند.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

روحانی گفت رییسی به برجام نخواهد رسید
------------------------------------------
در این گزارش آمده «عموم مردم ایران» از عملکرد ستاد ملی کرونا، وزارتخانه‌ها و حسن روحانی در کنترل و درمان کرونا «رضایت نسبی» نداشته‌اند.

این گزارش با اشاره به «تناقض، تضاد و نقایص در تصمیمات متخذه و اقدامات صورت گرفته»، افزوده است که «مردم از این بابت ضررهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی را متحمل شده‌اند».

در گزارش کمیسیون بهداشت مجلس روحانی به گرفتن تصمیمات اشتباه در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ و عادی‌انگاری وضعیت بیماری در نوروز ۱۴۰۰، برخورد ناشایست مقابل هشدارهای نظارتی، اتخاذ تصمیمات نامناسب و متناقض به عنوان رییس ستاد ملی کرونا و داشتن عملکرد بسیار ضعیف در مدیریت واردات، تولید و توزیع واکسن کرونا متهم شده است.

 

-----------------

بیشتر بخوانید:

نظر فائزه هاشمی درباره آینده حسن روحانی

--------------------------------

در بخش نتیجه‌گیری این گزارش هم آمده نتیجه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت قبلی و حسن روحانی منجر به پنج خیز کرونا و مرگ و میر شدید افراد شده و ایران «همچنان جزء کشورهای بالای مرگ و میر نسبت به جمعیت» است.

نمایندگان مجلس در انتها ضمن درخواست برخورد «قاطع» با روحانی نوشتند او از «موضوع تصمیم‌گیری گروهی و حضور مسئولین ارشد مانند معاون دادستان استفاده می‌کند و عواقب هیچ تصمیم اشتباه خود را نمی‌پذیرد.»

هنوز واکنشی از سوی روحانی به این گزارش منتشر نشده است.

بر اساس آمار رسمی، نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. با این حال، سازمان نظام پزشکی و مقام‌های دولت روحانی آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

دولت روحانی به دلیل تعلل در خرید و واردات واکسن معتبر کرونا مورد انتقاد گسترده شهروندان و کاربران در رسانه‌های اجتماعی بود.

در همین راستا طی دستور رهبر انقلاب در دی ماه 99 نیز از  ورود واکسن های فایزر و مدرنا به ایران جلوگیری شد.

مسوولان در دو سال گذشته بر تولید واکسن داخلی کرونا تاکید بسیار داشته‌اند./

https://www.asianews.ir/u/44q
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون قضائی مجلس از تصویب طرح شکایت از رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم به خاطر اهانت به مردم و منتقدان خبر داد.
خبرهایی از انتصاب یکی از وزرای دولت حسن روحانی در کابینه سید ابراهیم رئیسی حکایت دارد.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۵۹ درصد شهروندان ایرانی امیدی به بهتر شدن وضعیت کشور در سال آینده ندارند.
رئیس اتاق تهران گفت: طرح اتاق تهران و بخش‌خصوصی که با هدف تسریع در واکسیناسیون و قطع اپیدمی کرونا در کشور تهیه شده بود، با کارشکنی از سوی وزارت بهداشت مواجه شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
فائزه هاشمی گفت: اصولگرایان دشمنی زیادی با آقای روحانی پیدا کرده‌اند و می خواهند تقصیرات خودشان را به هر دلیلی به گردن آقای روحانی بیندارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید