صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۸
کد خبر: 6618
گزارشگر: 213
۷۶۹
۰
۰
۴
دلار گران تر شد

پرش دلار و «صعود» به بالاترین نرخ؛ تا کجا؟

پرش دلار و «صعود» به بالاترین نرخ؛ تا کجا؟
در حالی که نرخ دلار طی یک ماه گذشته روندی صعودی را طی کرده و در بازار آزاد ۶ درصد رشد داشته است، امروز شنبه ۲۲ آبان با رشدی ۲۴۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان رسید که بالاترین نرخ دلار از اواخر آبان پارسال است.

به گزارش آسیانیوز، نرخ دلار در بازار آزاد ایران روز شنبه ۲۲ آبان با رشدی ۲۴۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان رسید که بالاترین نرخ دلار از اواخر آبان پارسال است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

کارزار گزارش ورشکستگی دولت در شبکه های اجتماعی/چندین برابر شدن نرخ دلار چقدر واقعی است؟

------------------------------------------

 نرخ دلار طی یک ماه گذشته روندی صعودی را طی کرده یافته به طوری که در بازار آزاد ۶ درصد رشد داشته است.


هنوز معلوم نیست نرخ دلار تا چه میزان رشد خود را ادامه دهد، اما مهر ماه پارسال تا ۳۲ هزار تومان نیز اوج گرفت. همان زمان بانک مرکزی با تزریق هنگفت دلار به بازار، توانست تا اردیبهشت امسال این رقم را به زیر ۲۱ هزار تومان برساند. اما دلار دوباره در بازار قد کشید و همچنان رشد آن دارد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

روایت دیگری از دلار ۲۸۰ هزار تومانی+فیلم

-----------------------------------------------------

در این میان نرخ سکه نیز به افزایش پیاپی خود ادامه می‌دهد. روز شنبه نرخ سکه امامی بیش از یک درصد رشد کرد و به ۱۲ میلیون و ۷۲۹ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز با رشدی حدود ۳ درصدی به ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان اوج گرفت. دیگر انواع سکه هم در این روز رشد قیمت را تجربه کردند.

ار سویی برخلاف روال عادی که همواره رشد شاخص کل بورس تهران تابع رشد قیمت ارز بوده؛ روز شنبه شاخص کل به رغم افزایش نزدیک به ۱ درصدی نرخ ارز، حدود ۱.۲ درصد (بیش از ۱۷ هزار واحد) دچار ریزش شد.

مقامات ایران در رابطه با علت رشد قیمت ارز و تلاطم در بازارهای بورس توضیح قانع‌کننده‌ای نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد عدم تزریق ارز به بازار، وضعیت نامشخص مذاکرات هسته‌ای، برنامه دولت برای لغو ارز دولتی، همچنین بی‌اعتمادی مردم در پی از دست رفتن «۷۰ میلیارد دلار» دارایی‌شان در بورس از مهم‌ترین عوامل تلاطم در این بازارها باشد./


https://www.asianews.ir/u/48k
اخبار مرتبط
قیمت دلار امروز؛ یکشنبه ۱۶ آبان در بازار آزاد ایران به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید که بالاترین رقم طی یک ماه گذشته است.
همچنانکه گمانه زنی ها از افزایش نرخ دلار در کشور حکایت دارد و تمایل به مهاجرت در پی فشارهای اقتصادی و اجتماعی داخلی شدت گرفته است، سازمان ساترا انتشار هرگونه تبلیغ مبنی بر خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور را در رسانه ها ممنوع اعلام کرد.
در گزارش هایی در هفته گذشته درباره پیش بینی افزایش نرخ دلار تا ۲۸۰ هزار تومان ادعاهایی مطرح شده بود که در این باره یک مقام دولتی اظهار نظرهایی کرده است.
قیمت دلار پس از صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور افزایش یافت و به کانال ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان قیمت خورد.
در حالی که به نتیجه رسیدن مذاکرات وین چشم انداز مبهمی و نامعلومی دارد، از ابتدای این هفته هم وزیر اقتصاد دستور کاهش قیمت ارز را داده و هم ابراهیم رئیسی گفته باید با دلالان فضای مجازی برخورد شود.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در دولت جدید، وضعیت بیمه شدگان و بازنشستگان به مراتب بدتر شده است و یکی از مسائل رنج آور این قشر، بی‌ارزش شدن پول ملی است و با گران شدن دلار ارزش پول کاهش می‌یابد و آسیب واقعی به مزدبگیرانی موارد می شود که حقوق ثابت می‌گیرند.
گزارش منسوب به سازمان برنامه و بودجه که در اواخر دوران حسن روحانی تنظیم شده و روز شنبه در برخی رسانه‌ها بازتاب یافت، نشان می‌دهد که در صورت ادامه تحریم‌ها، دولت در سال ۱۴۰۳ در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد.
تغییرات در اعضای شورای عالی و مدیر عامل بورس در مقابل احتمال ارزانی بیشتر دلار و شدت گرفتن خروج سرمایه از بورس هرکدام به نوبه خود باعث افزایش نااطمینانی در بازار سهام شده‌اند.
درپی ادامه کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، روز سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، قیمت معامله هر دلار در بازارهای خرید و فروش ارز به ۹.۰۳ لیر رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید