صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 7501
گزارشگر: 213
۱۷۶۷
۰
۰
۲
خبر خوب مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی

واریز سود سهام عدالت سهامداران مستقیم و غیر مستقیم تا پایان ۱۴۰۰

واریز سود سهام عدالت سهامداران مستقیم و غیر مستقیم تا پایان ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم شده است تا سود سهام عدالت همه شرکت‌ها به صورت متمرکز واریز شود.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از آمادگی این شرکت برای واریز متمرکز سود سهام عدالت مردم به صورت متمرکز خبر داد.

محمد باغستانی با بیان اینکه تاکنون سود سهام ۲۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی به صورت متمرکز از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام به حساب سهامداران واریز شده است به فارس گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم شده است تا سود سهام همه شرکت‌ها به صورت متمرکز واریز شود.

----------------

بیشتر بخوانید

واریز سود سهام عدالت با یک کارگروه
-----------------------------------------------------
وی گفت: در بین این شرکت‌ها برخی از شرکت‌ها بین ۲ تا ۳ میلیون نفر سهامدار داشتند که به صورت متمرکز و در مدت کوتاهی سود سهام آنها به صورت کامل پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا الزامی برای شرکت‌ها در واریز سود سهام عدالت به صورت متمرکز وجود دارد، گفت: مجلس باید در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه مقرراتی وضع کند که ناشران ملزم باشند که سود سهام سهامداران خود را از طریق سجام واریز کنند. در حال حاضر سازمان بورس فقط به صورت ارشادی شرکت‌ها را توصیه می‌کند که سود سهامداران را به صورت متمرکز و از طریق سجام واریز کنند.

---------

بیشتر بخوانید

سهام عدالت 23 میلیونی شد/واریز سود تا پایان سال

----------------------------------

باغستانی در مورد میزان رسوب سود سهامداران در نزد شرکت‌ها اظهار داشت: سودهای باقیمانده سهامداران در دل گزارش‌های مالی شرکت‌ها وجود دارد و به صورت کلی آماری نداریم، اما اگر شرکت‌ها الزام پیدا کنند که سودهای انباشته خود را به صورت متمرکز واریز کنند و اطلاعات خود را به سپرده‌گذاری اعلام کنند می‌توان شفاف‌سازی کرد.

وی در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه پذیر عدالت در سال ۹۹ که باید طبق قانون تا پایان اسفند سال جاری واریز شود، گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمادگی دارد مانند سال گذشته که سود سهام عدالت از این طریق به حساب سهامداران واریز شد، امسال هم اگر شورای عالی بورس تصمیم بگیرد، این آمادگی وجود دارد سود سهامداران عدالت به صورت متمرکز به حساب ذی‌نفعان واریز شود، اما هنوز هیچ مصوبه‌ای از شورای عالی بورس برای پرداخت سود سهام عدالت به ما ابلاغ نشده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت وجود دارد، در روش مستقیم ۱۹ میلیون نفر هستند و در روش مدیریت غیرمستقیم ۳۰ میلیون نفر هستند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

سود سهام عدالت به زودی واریز می شود/«جزییات» پرداختی های هر شرکت

-------------------------------------------

سود عملکرد سالانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید حداکثر یک سال بعد از پایان سال مالی به حسابشان واریز شود، سال گذشته سود عملکرد سال ۹۸ قرار بود تا پایان اسفند ۹۹ واریز شود که متأسفانه به دلیل ناهماهنگی وزارت اقتصاد ۵۰ درصد از سود واریز شد و ۵۰ درصدی که قرار بود بعد از عید واریز شود، در تیرماه به میزان ۴۰ درصد واریز شد. حتی برخی از شرکت‌ها مانند مخابرات از واریز سود سهامداران عدالت خودداری کردند که الان به گفته مقامات بورس پرونده این شرکت از طریق قضایی پیگیری می‌شود.

امسال هم باید سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ واریز شود و چون سهامداران عدالت در روش مستقیم هنوز دسترسی به پرتفوی خود ندارند و سهامداران روش غیرمستقیم که عمده نمادهای شرکت‌های سرمایه‌پذیر در بورس به خاطر عدم برگزاری مجمع بسته است، بنابراین امسال هم باید سود این سهامداران به صورت متمرکز واریز شود.

امیدواریم شورای عالی بورس هرچه سریع‌تر در این زمینه تصمیم بگیرد‌ و سود ۳۶ شرکت سرمایه پذیر عدالت را دریافت و به صورت متمرکز به حساب ۴۹ میلیون ذی نفع سهام عدالت واریز کند./

https://www.asianews.ir/u/4wd
اخبار مرتبط
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کارگروه تعیین باقیمانده سود سهام عدالت و نحوه پرداخت این سود تشکیل شده است.
ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه و تا پایان اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.
وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان امسال داده شده این در حالی است که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان نیامده است.
مقدار سود سهام عدالت/سود نقدی سال مالی 99 با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های داخل سبد سهام عدالت و سود سهامداران عدالت به تدریج از این شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و در ماه‌های آینده به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین اظهار نظر خود درمورد سهام عدالت از طراحی یک بسته جدید خبر داده است.
همه اشخاص حقیقی، از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت داریم گفت: اگر دولت عزمی داشته باشد، می‌توان به انجام این واگذاری‌ها امیدوار بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید