صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۹
کد خبر: 7944
گزارشگر: 213
۱۰۱۲
۰
۰
۷
هک شبکه های رادیو و تلویزیون

حمله هکری به صدا و سیما

حمله هکری به صدا و سیما
عصر امروز پنجشنبه چند شبکه رادیویی و تلویزیونی، از جمله شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، رادیو پیام، رادیو جوان و رادیو قرآن، هک و تصاویری از رهبران سازمان مجاهدین خلق و چند شعار پخش شد.

به گزارش آسیانیوز، عصر روز پنجشنبه چند شبکه رادیویی و تلویزیونی، از جمله شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی، رادیو پیام، رادیو جوان و رادیو قرآن، هک شد و حدود ۱۰ ثانیه تصاویر مسعود و مریم رجوی، رهبران سازمان مجاهدین خلق و چند شعار از آنها پخش شد.

خبرگزاری صداوسیما به نقل از مسئولان فنی این سازمان نوشت که احتمالا سِرور مورد حمله هکری قرار گرفته است.

---------------

بیشتر بخوانید

حمله سایبری به همه جایگاه های سوخت ایران؛ شعار نویسی اعتراض آمیز شهروندان+ویدیو

-------------------------------------

رضا علی‌دادی، معاون فنی سازمان صداوسیما، نیز به تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: «همکاران ما در حال بررسی هستند؛ این اقدام کار فوق العاده پیچیده‌ای است و تنها صاحبان این تکنولوژی می‌توانند از بک‌دورها و امکاناتی که از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته‌اند بهره برداری کنند و صدمه بزنند.»

در سالیان اخیر هک شدن وبسایت‌ها در ایران افزایش یافته است. گسترده‌ترین مورد نیز هک شدن سامانه سوخت در چهارم آبان امسال بود.

در شهریورماه نیز یک گروه هکری به نام «عدالت علی» تصاویری از دوربین‌های امنیتی زندان اوین را منتشر کرد.

پیش از آن نیز «گروه تپندگان» خرداد سال ۹۷ نمایشگر‌های فرودگاه‌های مشهد و تبریز را هک کرد و پیام‌هایی در حمایت از تظاهرات ها در ایران روی نمایشگرها درج کرد./

https://www.asianews.ir/u/589
اخبار مرتبط
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
سیستم توزیع بنزین در کشور شامل سه بخش است؛ بخش اول پالایشگاه که بنزین را تولید می کند، قسمت دوم جایگاه ها و قسمت سوم نیز نازل ها هستند و همه این موارد توسط یک مغز متفکر برنامه ریزی می شود.
همچنانکه دبیر شورای عالی فضای مجازی روز گذشته گفت جایگاه‌های سوخت تا روز پنج‌شنبه به وضعیت عادی برمی گردد، اختلال در جایگاه سوخت همچنان ادامه دارد و امروز وزیر نفت از اهدای سهمیه بنزین ویژه‌ به منظور جبران این مدت برای مردم خبر داد.
فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، اختلال بنزین را ناشی از یک حمله سایبری گسترده اعلام کرد که همه چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوختی در ایران را دچار وقفه در عرضه سوخت کرده است؛ این در حالی است که تصاویر شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که روی بیلبوردها پرسش های اعتراض آمیز نوشته شده است.
در حالی که گفت و شنودهای مجازی کاربران از هک شدن سامانه بنزین یارانه ای حکایت دارد، استاندار تهران اعلام کرده است مردم بابت اختلال در کارت های سوخت نگرانی نداشته باشند؛ وزارت نفت نیز در این باره برای مشترکین پیامک ارسال کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید