صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 8496
گزارشگر: 213
۸۱۹
۰
۰
۴
انتشار رمانی عاشقانه و درس هایی درباره زندگی

آنجا رو که دل تو را می خواند!

آنجا رو که دل تو را می خواند!
حالا تو کجا هستی، تو آنجایی و من دارم برایت می نویسم؛ تو آنجایی، میان کاکتوس ها و شغال ها. وقتی این نوشته را می خوانی، اینجا بازگشته ای و اسباب های من دیگر در انبار زیر شیروانی خواهند بود و من نخواهم بود.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: بیابید امروز به لحظه جاودان کودکی برویم و در آن ثانیه جادویی عصر به صدای قصه مادربزرگ گوش بسپاریم.

------------

بیشتر بخوانید

برند «گوچی» در دنیای حسادت و رقابت

----------------------------------------------------

رمان «آنجا رو که دل تو را می خواند» درحقیقت نوشته ای است که از سوی مادربزرگی برای نوه اش به رشته تحریر در می آید. آن ها که سال ها هم چون مادر و دختر کنار هم زندگی کرده اند، پس از تلخی هایی دختر در چند ماه آخر اقامتش در کنار مادربزرگ، اکنون در فاصله زمانی و مکانی دوری به سر می برند.

مادریزرگ متوجه می شود به بیماری سختی دچار شده و ممکن است آخرین روزهای زندگی اش را پشت سر بگذارد، تصمیم میگیرد برای دختر نامه بنویسد، نامه هایی که قرار نیست هیچ گاه به آمریکا پست شوند بلکه به یادگار می مانند تا هنگامی که او به خانه بازگردد. این نامه ها از زندگی مادربزرگ حکایت می کنند و درس هایی را در دل خود دارند که هر خواننده ی دوستدار کتابی را به خود جذب می کند.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"خب بره کوچولوی من، حالا تو کجا هستی، تو آنجایی و من دارم برایت می نویسم. تو آنجایی، میان کاکتوس ها و شغال ها. وقتی این نوشته را می خوانی، اینجا بازگشته ای و اسباب های من دیگر در انبار زیر شیروانی خواهند بود و من نخواهم بود.

آیا حرف های من به تو اطمینان خاطر خواهند داد؟ من این ادعا را ندارم. شاید هم تو فقط از آنها ناراحت شوی و آن تصویر منفی را که قبل از رفتن از من داشتی، تشدید کنی. شاید وقتی که پخته تر شوی مرا درک کنی، وقتی که بتوانی راه اسرارآمیز را بپیمایی، راهی که انسان را از آشتی ناپذیری به بخشندگی می رساند.

گفتم بخشندگی و دل رحمی، نه دلتنگی. اگر احساس دلتنگی کنی، مانند اجنه های بد ذات پیش تو خواهم آمد و خیلی آزارت خواهم داد. همین کار را خواهم کرد؛ اگر به جای این که متواضع و فروتن باشی، پر مدعا شوی، و اگر به جای این که سکوت کنی، مست حرف های تو خالی شوی خواهی دید، که اگر خواب نباشی، لامپ ها منفجر خواهند شد، بشقاب ها از قفسه ها پرواز خواهند کرد، لباس ها روی چراغ ها خواهند افتاد، از صبح تا شب راحت نخواهی بود.نه، شوخی می کنم، حقیقت ندارد.

هیچ کاری نخواهم کرد. اگر من در جایی بودم و توانستم تو را ببینم، فقط غمگین خواهم شد. من هربار که یک زندگی تلف می شود، یعنی چون عشق نتوانسته است راه خود را در آن باز کند، غمگین می شوم. مواظب خودت باش. یادت باشد وقتی که پخته تر شدی و مایل بودی که اشتباهات را به عدالت تبدیل کنی، بدان که اولین انقلابی که باید انجام شود در درون ماست. این از همه مهم تر است."

انتشارات بهجت کتاب آنجا رو که دل تو را می خواند پرفروش‌ترین رمان قرن بیستم ایتالیا نوشته سوزانا تامارو (زاده ۱۲ دسامبر ۱۹۵۷) نویسنده و فیلم‌ساز ایتالیایی را با ترجمه حامد فولاوند منتشر کرده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5n9
اخبار مرتبط
اثر داستانی «خانه گوچی» روایتگر قتل مائوریتزیو گوچی، نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت گوچی شروع می‌شود و در فضایی مافیایی ادامه می‌یابد که سرشار از حسادت و رقابت و شکست و پیروزی است.
کتاب «در دفاع از خلیل ملکی» از تئوریسین‌ها و سیاست‌مداران معاصر درصدد است تا با بررسی زندگی و مبارزات خلیل ملکی این آموزگار پیشرو رفتار سیاسی بار دیگر ما را با ابعاد مثبت این شخصیت تاریخ ایران آشنا کند.
«لحظات هفده‌گانه بهاران» اثر یولیان سمیونوف یکی از کتاب های مهم ژانر جاسوسی و درباره جاسوس روسیه به تازگی منتشر شده است که بخش های بسیاری از آن روایت گر پیام‌های درونی انسانی است.
در مجموعه داستانی تازه منتشر شده اثر احمد اخلاقی می خوانیم: صدایش بلند است؛ با کت گشاد سبزرنگ، عینک ذره بینی و قدی به اندازه یک سر و گردن بلندتر از بقیه؛ وسط پیاده روی بلوار مدرس فریاد میزند: «بدو، بدو حراجه. یک حراج باورنکردنی، داستان ارزون شد!
«مارتین ایدن» رمانی از جک لندن با ترجمه محمد تقی فرامرزی به چاپ دوم رسید؛ گفته شده این نویسنده طبیعتی در آرزوی عشق داشت و در این راه سخت و آبدیده شد.
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
سعید تشکری، داستان نویس، در کتاب «کافه داش آقا« یک نوستالژی زیبا را تصویر می‌کند و با مهارت یک نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای صحنه‌آرایی جالبی از زندگانی در دهه پنجاه با لوکیشن‌های سینمایی به یاد ماندنی را ارائه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید