صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۱
کد خبر: 8649
گزارشگر: 213
۱۳۸۵
۰
۱
۱
نتیجه تحقیقات درباره تاثیرات در آغوش گرفتن

چگونه «اضطراب» با بغل کردن رفع می شود؟

چگونه «اضطراب» با بغل کردن رفع می شود؟
در حالی که پزشکان و متخصصان روانشناسی معتقدند انسان ها با در آغوش گرفتن عزیرانشان می توانند درصد بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و نگرانی شان را درمان کنند، طبق یک تحقیق در آغوش گرفتن یک بالش خاص، توانست به اندازه مدیتیشن، اضطراب را کاهش دهد.

به گزارش آسیانیوز، پژوهشگران آلمانی، نوعی بالش ابداع کرده‌اند که در آغوش گرفتن آن می‌تواند اضطراب را کاهش دهد.

در آغوش گرفتن یک بالش که تنفس را تقلید می‌کند، طی یک آزمایش توانست به اندازه مدیتیشن، اضطراب را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، پیشتر مشخص شده است که دستگاه‌های لمسی تعاملی مانند ربات‌هایی که قابلیت نوازش کردن دارند، با کاهش اضطراب مرتبط هستند و می‌توانند به تسکین فوری بدون نیاز به دارو کمک کنند. برای درک بهتر پتانسیل این دستگاه‌ها، "آلیس هاینز"(Alice Haynes)، پژوهشگر "دانشگاه زارلاند"(Saarland University) آلمان و همکارانش، نمونه ابتدایی یک بالش را ارائه داده‌اند که مانند ریه‌های انسان منبسط و خالی می‌شود.

آنها گروهی متشکل از ۱۲۹ داوطلب را مورد بررسی قرار دادند و از آنها خواستند تا پرسشنامه‌ای را تکمیل کنند که سطح اضطراب آنها را ارزیابی می‌کرد.

پس از این مرحله، ۴۵ نفر از داوطلبان، بالش را در آغوش گرفتند و کمی بیش از هشت دقیقه آن را به قفسه سینه خود چسباندند. ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان به مدیتیشن گوش دادند و ۴۴ داوطلب باقیمانده نشستند و هیچ کاری انجام ندادند و به عنوان گروه کنترل‌شده آزمایش عمل کردند. سپس، سطح اضطراب داوطلبان دوباره اندازه‌گیری شد.

نتایج نشان داد که در آغوش گرفتن بالش، اضطراب پیش از آزمایش را به اندازه مدیتیشن کاهش داده است. این در حالی بود که اضطراب گروه کنترل‌شده نسبت به پیش از آزمایش افزایش یافت.

هاینز گفت: من فکر می‌کنم در نهایت، خوب است که راه‌های گوناگونی را به افراد مبتلا به اضطراب ارائه دهیم. یکی از مزایای بالش این است که ما مجبور نبودیم کسی را برای استفاده از آن راهنمایی کنیم. این یک عملکرد آشنا است و لازم نیست از یک اپلیکیشن، تلفن همراه یا هر دستگاه دیگری استفاده شود.

این بالش که ۳۶ سانتی‌متر طول دارد، دارای یک محفظه بادی است که به پمپ و موتور خارجی متصل می شود.

به گفته هاینز، بیشتر داوطلبان، تنفس خود را با منبسط شدن بالش تطبیق دادند. وی افزود: تمرینات تنفس آهسته به طور کلی بخشی از سیستم عصبی را فعال می‌کنند که با استراحت و هضم غذا مرتبط است.

این در حالی است که پزشکان و متخصصان روانشناسی معتقدند انسان ها با در آغوش گرفتن عزیرانشان می توانند درصد بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و نگرانی شان را درمان کنند یا به آن دچار نشوند./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/5rc
اخبار مرتبط
یکی از بخش‌های مهم سفر تعیین محل اقامت در مقصد است. پیدا کردن اقامتگاه در شهری دیگر اصلا آسان نیست. در ایام تعطیل و نوروز در بسیاری از شهرها اقامتگاه‌ها پر شده و مسافران چاره‌ای ندارند جز اینکه شب را در ماشین و پارک و چادر بخوابند. همه این‌ها برنامه‌ریزی برای سفر را سخت‌تر می‌کنند، مخصوصا هنگامی که قصد داشته باشید در یک سفر در چند شهر مختلف اقامت کنید.
در حالی که بسیاری از سهامداران از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی در زمینه بورس انتقاد می‌کنند و آن را خلاف وعده‌های دولت بیان می کنند، از ابتدای آبان ماه تا کنون شاخص کل بیش از ۶۰ هزار واحد سقوط کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید