صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۸
کد خبر: 8704
گزارشگر: 213
۱۰۰۱
۰
۰
۵
امروز در نروژ برگزار می شود

مانور نظامی برنامه ریزی شده «ناتو» در مقابل روسیه

مانور نظامی برنامه ریزی شده «ناتو» در مقابل روسیه
در ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین و به دنبال اقدامات کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی در برابر روسیه، مانور نظامی کشورهای عضو ناتو و شرکای آنها امروز در نروژ برگزار می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، مانور نظامی کشورهای عضو ناتو و شرکای آنها در نروژ امروز برگزار می‌شود.

-------------

بیشتر بخوانید

وارد شدن ناتو به اوکراین؛ آغاز جنگ جهانی است

--------------------------------------------

 

مانور نظامی ناتو و شرکایش در نروژ

در ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین، مانور نظامی کشورهای عضو ناتو و شرکای آنها در نروژ برگزار می‌شود. نام این رزمایش از پیش برنامه‌ریزی‌شده "پاسخ سرد" است و در آن ۳۰ هزار سرباز، ۲۰۰ هواپیمای جنگی و ۵۰ کشتی از ۲۷ کشور از جمله کشورهای غیر عضو ناتو مثل سوئد و فنلاند شرکت دارند.

مانور پاسخ سرد از امروز ۱۴ مارس بر روی آب، زمین و در هوا آغاز می‌شود و قرار است دفاع از نروژ در شرایط آب و هوایی نامساعد در این مانور تمرین شود.

---------------

بیشتر بخوانید

لحظات «آغاز جنگ هسته‌ای» بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی+ویدیو

---------------------------------------------

ناتو اعلام کرد مسکو به طور دقیق در جریان این رزمایش قرار دارد و دعوت شده تا نظرات خود را به این مانور بفرستد. کرملین این دعوت را رد کرده است./

https://www.asianews.ir/u/5st
اخبار مرتبط
جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا گفت درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه به معنای «جنگ جهانی سوم» است.
در حالی که بیانیه خزانه داری آمریکا توسط جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده یک روز زودتر منتشر و در ادامه محتوای مربوط به آن حذف شد؛ جزییاتی جهانی را برای برخی فعالان اقتصادی فاش کرد.
به گفته سفارت لهستان در تهران، برخی رسانه‌های ایرانی اخیرا گزارش‌هایی درباره ادعای موارد بدرفتاری و تبعیض علیه گروه هایی از افرادی که از جنگ اوکراین فرار کرده و به لهستان پناهنده شده‌اند، منتشر کرده‌اند؛ در حالی که در بیانیه این سفارت آمده که چنین ادعاهایی منعکس کننده وضعیت موجود نیست.
خطر تروریسم و تهدیدهای ناشی از گسترش سلاح های کشتارجمعی و لزوم برقراری امنیت در منابع تولید و ایجادئ ثبات در بازارهای اقتصادی و مالی موجب شده است که پیمان دفاعی - نظامی ناتو در عصر جدید، کار ویژه جدیدی را برای خود تعریف کند.
بزرگترین ضرر کنندگان جنگ روسیه و اوکراین؛ میلیاردرهای روسی، خصوصا طرفداران خود پوتین خواهند بود؛ در حالی که باید دید اعتبار از دست رفته اقتصادی شرکت ها و بانک های روس بازگشت پذیر است؟
چگونگی آغاز جنگ جهانی سوم که جنگ هسته ای لقب دارد، بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شده است.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
در حالی که جو بایدن از حمله روسیه به اوکراین اطمینان داشت و این حمله را آغاز جنگ جهانی توصیف کرده بود، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به شکلی یکپارچه و قاطعانه به حمله روسیه به اوکراین پاسخ خواهند داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید