صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۲
کد خبر: 9131
گزارشگر: 213
۶۷۵
۰
۰
۲
بنا بر اظهارات رئیس اتحادیه بارفروشان تهران

گوجه ارزان می شود/بارگیری کامیون های اعتصاب کننده؟

گوجه ارزان می شود/بارگیری کامیون های اعتصاب کننده؟
در حالی که اعتراض کامیون داران موجب شده تا حمل کالا از محل کشت امکان پذیر نشود، ولی گفته شده بازار محصولات کشاورزی فعلا با شروع سال جدید رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
به گزارش آسیانیوز، طی روزهای اخیر و با اعتراض کامیون‌داران به دلیل کمبود سوخت شاهد کمبود و افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی در بازار بودیم و این امر موجب شد تا قیمت برخی از محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی به بالای 25 هزار تومان در سطح شهر برسد.

به گفته فعالان اقتصادی رشد قیمت و کمبود برخی محصولات کشاورزی در بازار در حالی رخ داد که هم اکنون در بسیاری از مناطق کشور محصولات کشاورزی در زمین های کشاورزی آماده بارگیری هستند، اما اعتراض کامیون داران موجب شده تا حمل کالا از محل کشت امکان پذیر نشود، با این شرایط بازار محصولات کشاورزی با شروع سال جدید رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

بروز این مشکل در حالی همچنان در سطح شهر قابل مشاهده است که رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از بازگشت کامیون دارن به جاده های کشور خبر داده است.

اما چه راهکاری باعث شد تا کامیون داران به جاده بازگردند؟ به گفته مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، رانندگان کامیون با پذیرش ۱۰ درصد افزایش نرخ کرایه پذیرفتند که به جاده‌ها باز گردند و همین مسئله تنش‌های قیمتی در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کنترل کرد.

به گفته وی کامیون‌های سپاه و ارتش برای حمل بار محصولات کشاورزی اعلام آمادگی کرده بودند، اما رایزنی‌های بخش خصوصی ( بدون دخالت دولت) با کشاورزان و کامیون‌داران در نهایت به نتیجه رسید و بار به میزان کافی به ۳۰ استان کشور از صبح پنجشنبه ارسال شد.

اعتراض کامیون داران در یکی دو هفته اخیر موجب کاهش ورودی باز به سطح شهرها شده بود که به گفته این فعال صنفی با توافق صورت گرفته ورودی بار صبح پنجشنبه از ۳ هزار تن روز گذشته به ۱۵ هزار تن رسید یعنی میزان بار ۵ برابر افزایش پیدا کرد.

بر اساس اعلام رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با پایان اعتصاب کامیون داران قیمت برخی کالاها کمی کاهش یافته است در روز گذشته گوجه فرنگی کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان فروخته شد. گوجه درجه دوم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی ۷ تا ۱۰ هزار تومان بود. همچنین قیمت هندوانه به کیلویی ۶ تا ۷ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد بار بفروش رفته است، ابراز امیدواری کرد:که از هفته آینده قیمت‌ها به نرخ سابق باز گردد و از آغاز هفته جدید قیمت گوجه روی پایه ۹ هزار تومان قرار گیرد./
https://www.asianews.ir/u/64i
اخبار مرتبط
قاچاق کالا در سال های اخیر به یکی از معضلات جدی اقتصادی در کشور تبدیل شده؛ این درحالی است که کالاهای خارجی حتی در صورتی که به صورت قانونی نیز وارد شده باشند باید خدمات پس از فروش داشته باشند.
ریشه فساد در توزیع نابرابر منابع در جامعه است و نابرابری اقتصادی بستر فساد را به وجود می آورد؛ همچنانکه بازارها به‌ دلیل مداخلات دولت و علائم قیمتی نادرست به درستی عمل نمی‌کنند.
با درج قیمت تمام‌شده و قیمت مصرف‌کننده به نوعی باز هم شاهد گران‌فروشی‌ها خواهیم بود؛ چرا که باز هم فروشگاه‌ها برای فروش، ملاک را قیمت مصرف‌کننده قرار می‌دهند که یعنی مصرف‌کننده باید هزینه توزیع در دورترین نقطه را بپردازد.
با حذف ارز ترجیحی اعطای کالا برگ الکترنیکی برای خرید کالاهای اساسی نهایی شد؛ در این حالت به یارانه بگیران کالابرگ تعلق می گیرد.
براساس اصلاحیه امروز مجلس، دلار ۴۲۰۰ تومانی مشروط حذف شد و دولت باید به ازای آن به خانواده ها یارانه بیشتری بدهد؛ این در حالی است که پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بودند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ باعث افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد.
با اجرای دوباره برجام و افزایش دسترسی به منابع ارزی، اقتصاد ایران امکان حضور فعال در بازارهای بین المللی را پیدا می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید