صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 9270
گزارشگر: 213
۵۶۲
۰
۰
۳
با افزایش قیمت در کارخانه‌ها

پیش بینی گران شدن خودرو تا پایان فروردین/چقدر پول برای «ارابه های مرگ»؟

پیش بینی گران شدن خودرو تا پایان فروردین/چقدر پول برای «ارابه های مرگ»؟
بازار خودرو همچنان در حال صعود است؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، پیش‌تر خودروهای ایرانی را به «ارابه مرگ‌» تشبیه کرد و گفت خودروهای گران ایرانی، نه زیبا هستند و نه ایمن!

به گزارش آسیانیوز، قیمت خودرو از اواسط فرودین‌ماه ۱۴۰۱ با نوساناتی همراه شد و در بازار قیمت خودروها به صورت لحظه‌ای افزایش یافت. آیا این افزایش قیمت ادامه‌دار است؟

بازار خودروی کشور همچنان نوسانی است. قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است.

-------------

بیشتر بخوانید

بیشتر جانباختگان تصادفات نوروزی در کدام خودروها تردد می کردند؟
------------------------------------

قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ بر اساس آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است. خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۹۹ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۸ میلیون تومان رسید. خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۷۵ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۷۰ میلیون تومان رسید.
 
اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران  گفت: به دلیل افزایش قیمت کارخانه‌ها قیمت‌ها در بازار نیز در حال افزایش است. برای مثال خودروی سمند ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. اما هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

 او توضیح داد: بازار خودرو از شب عید تا کنون در حال افزایش قیمت‌ها است. در نتیجه تورم نیز رو به افزایش است. به نظر نمی‌رسد با شرایط فعلی بازار، قیمت خودرویی در هفته‌های آینده کاهش یابد.

‌ نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت کمبود عرضه خودرو به بازار است. خریداران خودروی صفر نمی‌توانند در نمایشگاه‌های کشور خودروی مورد نظر را خریداری کنند و باید به سراغ دفاتر رفت.

کرمی گفت: در بحث واردات نیز بازار منتظر ورود خودروهای جدید بود. اما اخبار ضد و نقیض در این رابطه موجب افزایش قیمت شد.(تجارت نیوز)

این در حالی است که گران شدن خودرو در حالی رخ می دهد که کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، پیش‌تر خودروهای ایرانی را به «ارابه مرگ‌» تشبیه کرده و گفته بود: «خودروهای ما نه زیبا است نه ایمنی دارد؛ کیفیت هم ندارد، خیلی هم گران است.» بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی دو خودرو پراید و پژو بیشترین آمار تصادف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

استفاده از عبارت «ارابه مرگ» برای خودروهای ایرانی، به‌خصوص پراید، پیش‌تر نیز سابقه دارد. با این‌ حال قیمت همین خودرو که گفته می‌شود ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودرو ایرانی است، در چهار سال گذشته بیش از ۷۰۰ برابر شده است. هادیانفر درباره پراید نیز گفته بود که به هرچه برخورد می‌کند، به صورت میانگین دو تا سه نفر کشته یا مجروح می‌شوند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تاکنون جزئیات تصادف‌های اخیر را منتشر نکرده‌ است و مشخص نیست ۳۲۲ نفری که جان باخته‌اند، در چه وضعیتی قرار داشتند یا چه خودرویی سوار بودند؛ اما آمار سال‌های گذشته نقش خودروهای ایرانی در افزایش تعداد قربانیان حوادث رانندگی را آشکار می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/686
اخبار مرتبط
فرمانده انتظامی مهاباد گفت: بی احتیاطی یک راننده هنگام سوخت گیری در یکی از جایگاه های عرضه سوخت CNG این شهرستان، جان جوان شاغل در آن را گرفت.
نماینده مجلس گفت بدون آنکه اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص واردات خوردو وجود داشته باشد، اجازه واردات ۷۰۰۰۰ خودروی سواری از لایحه بودجه حذف شد.
در هفته نخست نوروز ۳۲۲ نفر در اثر سوانح رانندگی جان باختند و آمار این دسته حوادث در برخی خودروها بسیار بیشتر گزارش شده است.
ارزان شدن خودرو در سال جدید طبق وعده وزیر صمت و نظرات برخی کارشناسان براساس نوسانات بازار دلار، موضوعی است که تایید آن از وجوهی قابل بررسی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید