صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۷
کد خبر: 9765
گزارشگر: 306
۵۵۱
۰
۰
۱
استاندار یزد

دولت با نگاه بسیار منعطف و غیر سخت گیرانه اعتراضات را رسیدگی می کند/ به مردم اطمینان می دهیم که یارانه آنها وصل می شود

دولت با نگاه بسیار منعطف و غیر سخت گیرانه اعتراضات را رسیدگی می کند/ به مردم اطمینان می دهیم که یارانه آنها وصل می شود
یزد - استاندار در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بااشاره به مساله مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها بیان کرد: نه تنها مقدار یارانه کمتر نشده بلکه مقدار آن نیز بیشتر شده است و این که گفته می شود مردمی سازی یارانه ها بدین معنا است

آسیانیوز / یزد ؛ «  مهران فاطمی »  افزود : در سال 97 برای 25 قلم کالای اساسی ارز ترجیحی اختصاص دادیم که دولت برای آن بین 9 تا 11 میلیارد دلار ارز تامین کرد و در سال 1400 میزان هشت میلیارد دلار بود که 17 مورد از کالاها کنار گذاشته شد و آزاد شد و در نهایت هشت مورد باقی ماند.

استاندار یزد گفت: اگر به این روش قرار بود پیش برویم بایستی بین 20 تا 30 میلیارد دلار تامین ارز می شد که تامین آن برای دولت و کشور بسیار هزینه بردار بود.

وی گفت: ما سالیانه 100 میلییارد دلار یارانه بخش انرژی و کالاهای اساسی پرداخت می کنیم ولی نرخ رشد اقتصادی چهار دهم با تورم 40 درصدی داریم و روز به روز نیز شاهد افزایش قیمت ها بودیم و همین ها باعث افزایش پایه پولی کشور و استقراض شده بود که همین ها باعث اتخاذ تدابیری شده بود.

فاطمی ادامه داد: سه دهک پایین جامعه 400 هزارتومان، و دهک های بعدی 300 هزار تومان تخصیص داده خواهد شد.

وی گفت : یک خانوار 4 نفره یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می کند که کل افزایش قیمت 800 هزار تومان است که همین امر باید به خوبی برای جامعه تبیین شود.

استاندار یزد افزود: دو دسته شاهد مشکل در دریافت یارانه بودند که دسته اول شامل افراد جدا شده از خانواده، عدم ثبت نام کنندگان و زیر گروه سوم نیز متولدین سال 99 به بعد هستند که این دسته با این سه زیر گروه همین هفته سامانه باز می شود و می توانند درخواست خود را داده و یارانه آنها وصل شود.

استاندار یزد گفت: دسته بعدی نیز یارانه می گرفتند که زیر گروه آنها نیز انصراف دهندگان، قطع شده توسط سامانه و همچنین دهک های معترضی هستند که می توانند با مراجعه به سامانه درخواست آنها بررسی و اصلاح شود.

وی افزود: مصرف روغن استان یزد روزانه 30 تن است که ما روزانه 40 تن روغن توزیع کرده ایم و مصرف مرغ استان بین 50 تا 70 تن بوده است که روزانه 90 تن مرغ گم توزیع کرده ایم و 144 تن روغن های احتکاری کشف و بخش عمده آن نیز توزیع شده است.

استاندار یزد گفت: در خصوص یارانه نان و دارو نیز همه مردم کشور را شامل می شود که به همه پرداخت می شود و یارانه نان به نانوا داده می شود و مابه تفاوت آن را دولت به نانوا می دهد.

وی گفت: در بحث دارو نیز بیمه ها پوشش لازم را خواهد داد و به مردم داده نمی شود.

فاطمی بیان کرد: در یارانه 45 هزار تومانی چون نقدی بود ارزش آن کم می شود ولی الان به غیر از دو ماه اول که معیشتی داده می شود کالا برگ الکترونیکی داده می شود و اعتبار داده می شود.

فاطمی بیان کرد: مردم مهمترین رکن توجه ما هستند و لذا اگر انتقادی نیز انجام می شود نیت ما نگاه مصلحانه و سازنده به نفع مردم است.

وی افزود: دولت با نگاه باز و بسیار منعطف و غیر سخت گیرانه کلیه اعتراضات را رسیدگی می کند و بسیاری از افراد فاقد یارانه را واریز خواهد داشت.

استاندار یزد گفت: ما به مردم اطمینان می دهیم که یارانه آنها وصل می شود و اعتراضات نیز به نفع مردم رسیدگی می شود.

وی افزود: آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در این مدت و در ابدای کار خود شجاعانه کمر خود را زیر بار گذاشت تا کمر مردم خم نشود و اجازه نمی دهیم که حق یک نفر پایمال شود و پیگیری می کنیم.

استاندار یزد بیان کرد: تمام اقدامات دولت به نفع مردم است و تمام سعی خود را می کند تا صادق الوعد باشد.

فاطمی بابیان اینکه ما معتقدیم با اجرای طرح بهره وری بالا رود ادامه داد: تمام تلاش دولت شیرین شدن طرح برای مردم است و تمام منابع لازم برای دو ماه برای 9 دهک جامعه دیده شده است.

سید محمد جواد عرفانفر

دولت با نگاه بسیار منعطف و غیر سخت گیرانه اعتراضات را رسیدگی می کند/ به مردم اطمینان می دهیم که یارانه آنها وصل می شود , « مهران فاطمی » استاندار یزد 

https://www.asianews.ir/u/6ll
اخبار مرتبط
یزد - نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد و نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز قدس از مردم شریف استان یزد برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند
یزد - استاندار شهرستان یزد رابه طیع مدیریت یک شهرستان متفاوت نسبت به سایر شهرستانهای استان خواند و از ویژگی‌های این شهرستان به قرار گرفتن در مرکزیت استان، برخورداری از افزون بر نیمی از جمعیت استان، وجود بافت ارزشمند تاریخی و ظرفیت بی‌بدیل میراث فرهنگی، گردسگری و صنایع دستی، حاشیه نشینی و اسکان قریب به ۱۳۰ هزار حاشیه نشین در اطراف یزد، حضور اتباع مجاز و غیر مجاز، واقع شدن محلات کمتر برخوردار در کنار محلات برخوردار، وجود احزاب و شخصیت‌های با سلایق متفاوت را ذکر کرد
یزد - استاندار توسعه روابط تجاری با محوریت گردشگری با کشور غنا را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه گردشگری سلامت جزو این ظرفیت هاست
یزد - استاندار در نشست با اصحاب رسانه استان مهمترین مطالبه استان را بحث آب خواند و با بیان این که فصل مشترک مطالبات یک میلیون و ۲۰۰ هزار یزدی و یکی از زیرساختهای مهم برای پیشرفت و تعالی استان آب است
یزد - روابط عمومی استانداری در اطلاعیه ای از انتصاب سیدمحمدرضا مدرسی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان یزد خبرداد
یزد - از سوی هیئت خیمه گاه شهرستان بافق 400 جلد کتاب به کتابخانه زندان مرکزی یزد اهدا گردید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید