صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
کد خبر: 9779
گزارشگر: 213
۸۲۳
۰
۰
۲
پرداخت کمک معیشتی چگونه صورت می گیرد

جزییات دهک‌بندی و معیار تعیین یارانه ها

جزییات دهک‌بندی و معیار تعیین یارانه ها
پرداخت یارانه در طرح مردمی‌سازی یارانه به ۹ دهک بر مبنای داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان است.
به گزارش آسیانیوز، پرداخت یارانه در طرح مردمی‌سازی یارانه به ۹ دهک بر مبنای داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان بوده و ۱۰ درصد جمعیت کشور در دهک دهم قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه نبوده‌اند.

اینکه معیار و شاخص‌های این دهک‌بندی چه بوده، چه میزان این اطلاعات به روز است و چه خطاهایی ممکن است در مسیر این دهک‌بندی رخ داده باشد را از یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسیده‌ایم.

علی شهیدی، جانشین معاونت رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌بندی خانوارها بر مبنای اطلاعات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، توضیح داد: نزدیک به ۴۰ شاخص و مواردی همچون اطلاعات مسکن، خودرو، تراکنش بانکی، حقوق و بعضاً اطلاعات بورس در این شاخص‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بر مبنای آن خانوارها ضریب خورده و در یکی از دهک‌های دهگانه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: فقط برخورداری از یک یا دو شاخص در دهک‌بندی خانوارها دخیل نبوده بلکه مجموع اطلاعات اقتصادی خانوارها مبنای محاسبه دهک بوده است./(ایران)
https://www.asianews.ir/u/6lz
اخبار مرتبط
یزد - استاندار در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بااشاره به مساله مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها بیان کرد: نه تنها مقدار یارانه کمتر نشده بلکه مقدار آن نیز بیشتر شده است و این که گفته می شود مردمی سازی یارانه ها بدین معنا است
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر قیمت بنزین توضیحاتی داد.
حجت عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۰ درصد مردم ایران مشمول یارانه هستند که می‌توانند با مراجعه به سایت اعتراض خود را ثبت و درخواست کنند.
ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از امشب قابل برداشت است.
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای درباره شرایط ثبت‌نام واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۳ فرزند خبر داد.
وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌ زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به‌هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.
رییس جمهور گفت: ما مصرف افراد از استفاده کالاهای اساسی را حساب کردیم؛ سازمان برنامه پیشنهاد داده که ما برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان، دهک‌های بعدی نیز هر دهک ۳۰۰هزار تومان می‌گیرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید