صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۲:۰۱
کد خبر: 9833
گزارشگر: 213
۶۶۴
۰
۰
۲
اظهارات سخنگوی دولت درباره دریافت کمک معیشتی ها

آغاز ثبت نام جدید یارانه‌ها/دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند

آغاز ثبت نام جدید یارانه‌ها/دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند
سخنگوی دولت گفت: مردم بابت ثبت نام جدید یارانه‌ها نگران نباشند؛ چرا که به زودی آغاز می‌شود و دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی دولت گفت: مردم بابت ثبت نام جدید یارانه‌ها نگران نباشند، به زودی آغاز می‌شود

بهادری جهرمی در گفتگوی تلفنی با رادیو گفتگو توضیح داد:از سال ۱۳۹۳ ثبت نام جدیدی برای دریافت یارانه صورت نگرفته است و این عقب ماندگی در این سال ها باید جبران شود.مردم بابت این موضوع نگرانی نداشته باشند زیرا دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت کرده اند و چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند.

وی اضافه کرد: در این مرحله مردم فعلا درخواست خود را ثبت می کنند و در مرحله بعد به مواردی درخواستی به صورت جزئی رسیدگی می شود.

این در حالی است که هفته گذشته محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفته گذشته گفت: طبق توضیح رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها، سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برای ثبت نام افراد جامانده از دریافت یارانه راه اندازی شده و سپس اطلاعات آنها توسط وزارت کار بررسی می شود. علاوه بر این طبق دستور رییس جمهوری، یارانه افرادی که نسبت به قطع یارانه و یا دهک بندی خود اعتراض دارند واریز می شود.

میرتاج الدینی با بیان اینکه عمده گلایه نماینده ها به وزارت کار از عملکرد وزارت کار برای تعیین شاخص ها شاخص ها است، گفت: وزارت کار به گونه ای شاخص‌ها را تعیین کرده که افراد زیادی از دریافت یارانه حذف شده آن هم کسانی که جز دهک دهم نیستند پس باید اصلاح شاخص‌ها انجام شده و تطبیق شاخص ها اصلاح شود.
 
وی در پایان گفت که این کمیسیون هفته آینده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی موضوع نحوه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه و تعیین معیارها و شاخص های حذف یارانه ها دعوت می‌کند./
https://www.asianews.ir/u/6nd
اخبار مرتبط
گروهی از کارگران و بازنشستگان که به دلایل مختلف از دریافت یارانه نقدی محروم شده‌اند، از عدم موفقیت در درج شکایت انتقاد کردند.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طبق توضیح رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سایت سازمان هدفمندی یارانه ها تا آخر هفته جاری یا اویل هفته آینده برای ثبت نام افراد جامانده از دریافت یارانه راه اندازی شده است.
یزد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که مردمی سازی یارانه‌ها در حقیقت جراحی اقتصادی کشور است، گفت: این مهم باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد ولی متاسفانه با وجود لزوم قانونی آن،‌ دولت‌ها از اجرای آن سرباز می‌زدند
نماینده اراک گفت: افرادی که یارانه دریافت نکرده‌اند بسیاری‌شان بازنشستگان فرهنگیان، کارمندان، بازنشستگان نیروهای مسلح سپاه و ارتش و کارگران شهرداری هستند و توقع این است که دولت به همه دهک ها یارانه بدهد.
حجت اله عبدالملکی،وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی خبر داد: معیار دهک‌بندی خانواده‌ها برای یارانه کمک‌معیشتی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است.
پرداخت یارانه در طرح مردمی‌سازی یارانه به ۹ دهک بر مبنای داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان است.
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر قیمت بنزین توضیحاتی داد.
حجت عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۰ درصد مردم ایران مشمول یارانه هستند که می‌توانند با مراجعه به سایت اعتراض خود را ثبت و درخواست کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید