صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۱
کد خبر: 9910
گزارشگر: 213
۵۶۱
۰
۰
۲
براساس ادعای وزارت کشور کویت

کشتی گازوئیل ایرانی در کویت توقیف شد

کشتی گازوئیل ایرانی در کویت توقیف شد
وزارت کشور کویت مدعی شد یک کشتی ایرانی با ۲۴۰ تن گازوئیل قاچاق توقیف شد.

به گزارش آسیانیوز، وزارت کشور کویت روز شنبه ۳۱ اردیبهشت از توقیف یک کشتی ایرانی با ۲۴۰ تن گازوئیل قاچاق خبر داد. این وزارتخانه مدعی شد کشتی ایرانی حامل گازوئیل قاچاق را در آب‌های سرزمینی خود توقیف و خدمه‌ آن را بازداشت کرده است.

---------------

بیشتر بخوانید

در آستانه توافق با آمریکا؛ نفتکش ها توقیف شدند

-------------------------------------------
این گزارش می‌افزاید خدمه‌ کشتی ایرانی محموله گازوئیل را از کشتی‌های کوچک و با نرخ مشخصی خریداری کرده بودند.

وزارت کشور کویت دقیقا مشخص نکرده آیا خدمه‌ کشتی ایرانی گازوئیل کویت را با قیمت پایین از کشتی‌های کوچک خریداری کرده‌اند یا منبع این محموله‌ها کشور دیگری بوده است.

با این‌حال کویت بعد از ایران، ونزوئلا، لیبی، سوریه، عربستان، الجزایر، آنگولا و مصر ارزانترین گازوئیل را به شهروندان خود عرضه می‌کند. قیمت هر لیتر گازوئیل در کویت حدود ۳۷ سنت است؛ در حالی که این رقم برای نمونه در ترکیه بیش از ۱.۴ دلار، در هند ۱.۳ دلار و حتی در خود امارات بیش از ۱.۱ دلار است. این در حالی است که ارزش ۲۴۰ تن گازوئیل در کویت حدود ۸۹ هزار دلار و در امارات ۲۶۴ هزار دلار است.

گزارش یاد شده می‌افزاید تحقیقات پیرامون روشن شدن همه جوانب این حادثه در جریان است.

جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده است که طی هفته‌های گذشته چندین کشتی با محموله محصولات نفتی قاچاق را توقیف کرده است. قیمت گازوئیل سهمیه‌بندی شده در ایران حدود ۳۰۰ تومان است که معادل یک سنت است و ارزان‌ترین گازوئیل در جهان محسوب می‌شود. قیمت گازوئیل آزاد نیز دو برابر این رقم است که باز هم با اختلاف اندکی از ونزوئلا، ارزانترین گازوئیل در جهان است.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ۲۸ اردیبهشت از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل «۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» در آب‌های خلیج فارس خبر داد. او توضیح نداد که این کشتی خارجی با پرچم چه کشوری تردد می‌کرد و خدمه‌های بازداشت شده اتباع چه کشورهایی هستند.

ارزان بودن سوخت در ایران یکی از دلایل اصلی قاچاق آن به خارج از مرزها عنوان می‌شود. همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارم اردیبهشت از توقیف یک «کشتی خارجی حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» و بازداشت هشت خدمه‌ آن خبر داده بود. همزمان، محمد نوذری فرمانده پایگاه مستقل امام علی نیروی دریایی سپاه چابهار از توقیف «سه محموله سوخت به میزان ۱۵۰ هزار لیتر» خبر داده بود.

سپاه پاسداران روز ۲۶ فروردین نیز از توقیف یک کشتی حامل ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس خبر داده و گفته بود که هفت خدمه این کشتی بازداشت شده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم روز ۲۰ فروردین اعلام کرده بود که سپاه پاسداران یک کشتی خارجی «حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» را توقیف و ۱۱ خدمه خارجی آن را بازداشت کرده است./

https://www.asianews.ir/u/6ph
اخبار مرتبط
حمیدی نوری(با نام مستعار عباسی) در بخش هایی از اظهاراتش و در پایان آخرین جلسه دادرسی دادگاه سوئد گفت: می خواهم امروز با انرژی مثبت حرف بزنم و حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
در حالی که عضو وزارت کشتی‌رانی یونان یک نفت‌کش روسی را در آب‌های جزیره اویا توقیف کرده است، آمریکا و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از حمل نفت ایران با این کشتی خبر داده اند.
محموله‌های مشکوک به نفت ایران در حالی توسط آمریکا توقیف شده‌اند که دولت جو بایدن از ماه‌ها قبل برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران، موسوم به برجام، در تلاش است و مذاکرات در مراحل پایانی توافق یا عدم توئافق قرار دارند.
تماس‌ها، شماره‌های مشکوک، قبض موبایل و صدایی که از داخل نفتکش منتشر شد، دلخوشی‌هایی است که بازماندگان کشتی سانچی به بازگشت مسافران مفقود شده امیدوار باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید