صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۴
کد خبر: 9936
گزارشگر: 306
۳۹۰
۰
۰
۱

70 درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب سازی برای معلولان است

70 درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب سازی برای معلولان است
یزد - عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه بالغ بر 100 هزار نفر در یزد نیازمند مناسب‌سازی معابر است گفت: 70 درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب سازی برای معلولان است
آسیانیوز / یزد ؛ فخر السادات خامسی در نشست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: زمانی که بحث مناسب‌سازی صورت می‌گیرد صرفا معلولان مرود توجه نیستند و علاوه بر این عزیزان، اقشار دیگری از جمله‌ سالمندان،‌ زنان باردار و‌ کودکان هم مطرح می‌شوند که بالغ بر 100 هزار نفر در یزد هستند.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سال 97 طرح هر منطقه یک پارک یک معبر در شهر یزد آعاز شد و در هر منطقه یک پارک مناسب‌سازی صورت گرفت.
 
خامسی با بیان اینکه با توجه به این اقدام،‌ ناضران معلول در تمامی پروژه‌های شهرداری به کار گرفته شد و طرح‌ها حتما باید به تایید این شخص می‌رسید،‌ گفت: در حال حاضر به صورت کلی نزدیک به 70 درصد از کل معابر و اماکن یزد نیازمند مناسب‌سازی دارند و باید برای آن اقدامات مناسب صورت پذیرد.
 
وی ادامه داد: در حوزه عمل و نقل 160 دستگاه اتوبوس در یزد داریم که 30 مورد آن برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند ولی مابقی این اتوبوس‌ها اصلا قابلیت مناسب‌سازی ندارند.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: برای رفع این مشکل اضافه کردن وسایل حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده باید اضافه شود و تاکنون هم دو دستگاه مینی‌بوس در اختیار معلولان قرار گرفته است.
 
خامسی افزود: در نخستین اقدام کمیته مناسب‌سازی شورای شهر گزارش‌گیری از نقاط ضعف اقدامات صورت گرفته و نیازهای سطح شهر برای مناسب‌سازی در حال انجام است تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی برای این زمینه گرفته شود.
 
وی افزود: قرار شده که علاوه بر ناظران افتخاری معلول،‌ انجمن ها هم یک نماینده داشته باشند تا با این ناظران مرتبط باشند و به این وسیله مناسب‌سازی پروژه‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: 1200 هکتار زمین کوه کاسه به شهرداری واگذار شد که می‌تواند بزرگترین تفرجگاه یزد در این منطقه ایجاد شود.

سید محمد جواد عرفانفر

70 درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب سازی برای معلولان است , فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/6q7
اخبار مرتبط
یزد - نماینده شورای اسلامی شهر در منطقه دو شهرداری با اشاره به اینکه چندین پروژه عمرانی تا پایان خردادماه در این منطقه به بهره برداری می رسد گفت: امسال نیز همانند سال گذشته اتمام پروژه های باقی مانده از سالهای پیشین در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا چند پروژه بزرگ در منطقه دو شهرداری تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بافت تاریخی یزد یک موزه زنده،‌ پویا و عظیم است،‌ گفت: رویکرد شورای شهر و شهرداری یزد حفاظت و حراست از بافت تاریخی است
یزد - رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد خواستار توجه بیشتر به جایگاه مطالبه گری شورای اسلامی شهر از مسئولان به صورت عملی برای رفع مشکلات موجود در جامعه شد
یزد - عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت: در پنج منطقه شهرداری یزد 40 پروژه عمرانی و ساخت وساز در نظر گرفته شده است
یزد - رئیس کمیته حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر با تشریح عمده مشکلات سرعتگیرها و سرعتگاه‌های معابر شهر، از تلاش برای اجرای طرحی ابتکاری جهت مشخص شدن سرعت استاندارد عبور از سرعتگیرهای مختلف در سطح این شهر خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید