صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۹
کد خبر: 10171
گزارشگر: 213
۴۶۷
۱
۰
۴
اظهارات مسئول سیاست خارجی اروپا درباره مذاکرات هسته ای

توافق احیای برجام غیرممکن می شود

توافق احیای برجام غیرممکن می شود
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ایران گفت امکان دستیابی به توافق در مذاکرات برجام بسیار کاهش یافته یا غیرممکن می شود.

به گزارش آسیانیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ایران گفت امکان دستیابی به توافق در مذاکرات برجام کاهش یافته است. او در عین حال گفت هنوز امکان حصول به یک توافق با "تلاش مضاعف" وجود دارد.

------------------------

بیشتر بخوانید

پرونده ایران بالاخره به شورای حکام رفت

-----------------------------------------------------

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه ۱۴ خرداد (۴ ژوئن) از گفتگوی تلفنی خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران خبر داد. آقای بورل در توییتی پس از گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود از کاهش شانس مذاکرات احیای برجام نوشت.

بورل با اشاره به این مکالمه در توییت خود نوشت: «احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است. اما ما هنوز هم می‌توانیم با تلاش مضاعف این کار را انجام دهیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده است که او به عنوان میانجی و هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام در هر زمان برای گشودن راه حل‌های پایانی برای مسائل باقی‌مانده آماده است.

دیپلمات‌ها ماه‌هاست که هشدار داده‌اند که احیای توافق برجام و نجات مذاکرات هسته‌ای هر چه بیشتر از مذاکرات می‌گذرد غیرممکن می‌شود. مذاکرات احیای برجام از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی در وین آغاز و ۲۰ اسفند متوقف شد.

مهم‌ترین موضوع مورد اختلاف میان دو کشور درخواست و پافشاری ایران برای خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده است.
هم‌زمان با قطع مذاکرات احیای برجام در وین فعالیت‌های هسته‌ای ایران اما ادامه داشته است.

تازه‌ترین گزارش کارشناسان آژانس عنوان می‌کند که میزان ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران با ۹/۹ کیلوگرم افزایش به ۴۳/۱ کیلوگرم، یعنی به بیش از ۱۸برابر حد مجاز در برجام رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/6wq
اخبار مرتبط
شروع جنگ میان روسیه و اکراین و آغاز تحریم های غرب بر علیه این کشور در حوزه نفت و گاز در ماه های گذشته ، رقابتی خاموش ما بین روسیه و ایران به عنوان دو کشور تحریمی فعال در حوزه نفت و گاز شکل گرفته است.
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در گفت و گو با یک رسانه مدعی شد: ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان درباره ایران به‌سر رسیده است.
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
آمریکا و سه کشور اروپایی در پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار پاسخگویی فوری ایران به سوالات آژانس درباره سه سایت مشکوک شدند.
نفتالی بنت روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران ، اسناد محرمانه مربوط به فعالیت اتمی ایران را در گوگل درایو منتشر کرد.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
تام کروز در حالی یکی از مهم‌ترین چهره‌های روز دوم جشنواره کن شد که در فیلم «تاپ گان ۲» با رویکرد مقابله آمریکا و اسراییل با جایی مانند ایران بازی کرده که برگ هایی از جزییات درباره شکست توافق هسته ای، گزینه نظامی و حمله به بخش هایی از ایران؛ از جمله نطنز و سایر سایت‌های هسته‌ای ایران در آن ورق می خورد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کرامت سلیمی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
0

داشتن عقل و فهمیدن واقعا چیزهای دردناکی هستند.  برای بیشتر مردم دانستن و فهمیدن به معنای زندگی سخت تر و مشکل تر است و ترجیح می دهند در نادانی و  بی خبری به سر برند و بی تفاوت باشند.     اظهار نظرهای متضاد  سیاستمداران در باره برجام وسلاح هسته ای نشان از فریبکاری بزرگی در این موضوع می باشد. و نشان می دهد که  تمام نشستها و جلسات سیاسی در باره برجام برای مخفی کردن یک حقیقت از ملتها می باشد. عجیب است که کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نمی توانند  از این صحبتها به دروغها و فریبکاریها و تضادها پی ببرند و به حقیقت برسند. متاسفانه خیلی از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی به جای مخ با مخچه فکر می کنند و میدان تفکر محدودی دارند و افکارشان شدیدا" بوی کهنگی می دهد و نمی توانند رخداد ها و وقایع را درست تفسیر کنند و همچون طوطی صحبتهای تکراری می کنند و پیش بینی های انها همیشه غلط از اب در می اید. تفسیر سیاسی زمانی درست است که بر اساس دانسته های واقعی و حقیقی بیان شود نه بر اساس افکار کهنه و موروثی و باورهای غلط. این کارشناسان و تحلیلگران سیاسی که در مصاحبه ها خیلی طاقچه بالا میگذارند، به گونه ای صحبت


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید