صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
کد خبر: 10264
گزارشگر: 213
۵۹۹
۰
۰
۱
از روزهای پایانی هفته گذشته

علت عدم فروش طلا و سکه از سوی طلافروشان

علت عدم فروش طلا و سکه از سوی طلافروشان
براساس برخی خبرها از روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشان از فروش طلا و سکه به متقاضیان امتناع می‌کنند.
به گزارش آسیانیوز، چند روزی است طلافروشان به‌دلیل نوسانات قیمتی و ناهماهنگی در قیمت‌ها از فروش طلا و سکه امتناع می‌کنند.

از روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشان از فروش طلا و سکه به متقاضیان امتناع می‌کنند. آنها می‌گویند فعلا خریدوفروشی انجام نمی‌شود. علت این اتفاق چیست؟

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران دراین خصوص بیان کرد: باتوجه به نوساناتی که در روزهای پایانی هفته گذشته در قیمت‌ طلا و سکه وجود داشت و ناهماهنگی بین قیمت سایت‌ها و قیمت بازار، طلافروشان نمی‌توانستند درست نرخ‌ها را دریافت کنند در نتیجه خریدوفروش‌ها به حداقل رسیده بود.

او ادامه داد: درحال حاضر باتوجه به اینکه حباب سکه نسبت به طلای آب‌شده به اوج خود رسیده و کاذب است امیدواریم با نظارت و کنترل بانک مرکزی بر قیمت ارز، ثبات و کاهش قیمت به بازار برگردد در این صورت مشکل حل می‌شود.

 بذرافشان پیشتر در مورد امکان تداوم روند قیمت طلا و سکه گفته بود: نسبت به اواسط هفته گذشته بازار مقداری روند کاهشی داشته. قیمت سکه امروز و در اولین روز کاری هفته، حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته.

 او ادامه داد: در بازارهای جهانی نیز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است. باتوجه به نوسانات قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در هفته گذشته، روند قیمت‌ها صعودی بود. این روند افزایشی بیش از حد بوده و اکنون بازار باید روندی کاهشی را در پی بگیرد که درحال وقوع است.

بذرافشان گفت: در آینده ممکن است بین یک تا سه درصد در بازار طلای داخلی کاهش یا افزایش داشته باشیم. اگر بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای طلا و سکه، در هفته گذشته نوساناتی داشتند. سکه بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود اما در نهایت بازار با کانال پایین‌تر بسته شد. برخی کارشناسان روند اصلاحی پس از صعود هفته گذشته و نوسان محدود اونس جهانی را دلیل این موضوع می‌دانند./
https://www.asianews.ir/u/6z9
اخبار مرتبط
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
​یزد - تکواندوکاران دانشگاه یزد در مسابقات منطقه 6 کشور خوش درخشیدند
سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی توضیحاتی داده است.
تام کروز در حالی یکی از مهم‌ترین چهره‌های روز دوم جشنواره کن شد که در فیلم «تاپ گان ۲» با رویکرد مقابله آمریکا و اسراییل با جایی مانند ایران بازی کرده که برگ هایی از جزییات درباره شکست توافق هسته ای، گزینه نظامی و حمله به بخش هایی از ایران؛ از جمله نطنز و سایر سایت‌های هسته‌ای ایران در آن ورق می خورد.
کارشناس بازارهای مالی گفت: احتمال نوسان بالای طلا با انس جهانی با توجه به افزایش نرخ دلار در آینده نزدیک وجود دارد.
طلا در روند صعود در بالاترین جایگاه تاریخی خود قرار گرفته است؛ این درحالی است که قیمت دلار نیز در سایه ابهام و عدم نتیجه در مذاکرات هسته ای در حال بالا رفتن است.
تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند طلا همچنان به عنوان یک دارایی جایگزین درخشان می درخشد و درباره قیمت طلا در کوتاه مدت توضیحاتی ارایه داده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید