صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۴
کد خبر: 10271
گزارشگر: 213
۶۵۵
۰
۰
۱
در جلسه چهارم هیأت دولت تصویب شد

جزییات افزایش حداقل حقوق بازنشستگان؛ ازکارافتادگی و بازماندگان

جزییات افزایش حداقل حقوق بازنشستگان؛ ازکارافتادگی و بازماندگان
هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.

به گزارش آسیانیوز، معاون اول رییس جمهور مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

ایرنا نوشت، هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.

بر این اساس از اول فروردین ماه امسال، حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه معادل حداقل حقوق موضوع مصوب ۱۹ اسفند سال گذشته شورای‌عالی کار خواهد بود و برای سطوح بالاتر از حداقل مستمری همانند بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمولان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری موضوع بند (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه امسال کل کشور افزایش می‌یابد.

ایرنا نوشت آن‌دسته از مشمولان سطوح بالاتر که مجموع دریافتی ماهانه آنها پس از افزایش موضوع این بند کمتر از یکصد میلیون ریال باشد، این افزایش تا سقف مزبور به اضافه ۶ میلیون و پانصد هزار ریال خواهد بود.

همچنین بر اساس این مصوبه، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد تمامی مستمری بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

دستگاه‌های اجرایی مشمول بند (۴) ماده (۶۸) قانون مصوب جلسه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ هیأت وزیران در خصوص افزایش حقوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان نیز پیش از این مشخص و طی نامه‌ای در ۱۸ خرداد امسال توسط «محمد مخبر» ابلاغ شده بودند./

https://www.asianews.ir/u/6zg
اخبار مرتبط
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد؛ این در حالی است که امروز و روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی با برگزاری تجمع‌های سراسری در کشور به مصوبه هیات وزیران درباره مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور با برگزاری تجمع‌های گسترده هم‌زمان به مصوبه هیات وزیران درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند و شعار سر دادند.
افزایش حقوق بازنشستگان مشترک صندوق تامین اجتماعی ده درصدی بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان به نسبت سال گذشته خواهند بود.
هیات دولت افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.
٢۴ میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و اعضای خانواده آنها، در سومین ماه سال همچنان منتظر عملی شدن وعده ای هستند که سررسید آخرین آنها، اردیبهشت ماه بود.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.
سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی توضیحاتی داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید