صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
کد خبر: 10833
گزارشگر: 213
۵۷۴
۰
۰
۳
امنیت ملی اسرائیل عملیات در خاک ایران در سال ۲۰۲۲ را تایید کرد

سخنان جنجالی مقام اسرائیلی: به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنیم

سخنان جنجالی مقام اسرائیلی: به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنیم
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد

به گزارش آسیانیوز، ایال خولاطا اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن در مورد این موضوع، به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد

 ایال خولاطا مشاور امنیت ملی اسرائیل، به‌صورت علنی عملیات اسرائیل در خاک ایران در سال ۲۰۲۲ را تایید کرد.

او پنج شنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ اسرائیل در پاسخ به سوال‌هایی مبنی بر اینکه آیا اسرائیل حتی در صورت فشارهای آمریکا علیه تهران، مستقیما علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد یا خیر، گفت: «ما در یک سال گذشته در ایران کم اقدام نکرده‌ایم.»

خولاطا در ادامه گفت: «ما نمی‌ترسیم به آمریکایی‌ها بگوییم که متفاوت فکر می‌کنیم، یا حتی در خاک ایران اقدام‌هایی انجام می‌دهیم. اسرائیل هر طور که صلاح بداند عمل خواهد کرد. ما در یک سال گذشته اقدام‌های زیادی در ایران انجام داده‌ایم و ایالات متحده از ما حمایت می‌کند. ما با منطق و مسئولیت‌پذیری عمل می‌کنیم و همه می‌توانند ببینند که این به روابط بین رئیس‌جمهوری آمریکا و اسرائیل آسیب نمی‌زند.»

خولاطا ادعا کرد اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن در مورد این موضوع، به‌طور مستقل علیه جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد و این تنها ادامه کاری‌ است که در سال گذشته انجام داده است.

پیشتر، چند مقام اسرائیلی، عملیات موساد در ایران در سال ۲۰۲۲ را به صورت تلویحی تایید کرده بودند. از سوی دیگر جمهوری اسلامی نیز بارها اسرائیل را عامل ترور شخصیت‌های نظامی یا خرابکاری در تاسیسات موشکی و هسته‌ای معرفی کرده است. رسانه‌های آمریکایی نیز با تکیه بر منابع خود برخی از این عملیات‌ها را به اسرائیل ربط داده بودند، اما خولاطا اولین مقام رسمی در اسرائیل است که این موضوع را به‌صورت علنی تایید می‌کند.

 
جو بایدن: تا آمریکا وجود دارد، اسرائیل هیچ وقت تنها نمی‌ماند

  خولاطا پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در اورشلیم، به کانال ۱۳ گفت: «رئیس‌جمهوری بایدن همیشه گفته است که راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد، اما در صورت نبود راه‌حل‌های دیگر، از نیروی نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد. من شنیده‌ام که رئیس‌جمهوری ایالات متحده این را می‌گوید و یکی از گفته‌های معروف او این است که «قدرت‌ها بلوف نمی‌زنند»، بنابراین باید این حرف را جدی گرفت.»

 اورشلیم پست مدعی شده است، هفت مقام ارشد هسته‌ای، هوافضا، پهپادی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اواخر آوریل تا اوایل ژوئن در موج خیره‌کننده ترورهایی که ایران به موساد نسبت داده است، کشته شدند. از اوایل خردادماه امسال با ترور حسن صیاد خدایی، افسر نیروی قدس سپاه پاسداران در تهران، موج جدیدی از ترور مقام‌های سپاه پاسداران در تهران اتفاق افتاد.

جمهوری اسلامی برخی از این ترورها را با تاخیر اعلام کرد و برخی دیگر از آن‌ها در ابتدا، تصادف رانندگی خوانده ‌شد. همچنین در ماه‌های گذشته چند عملیات علیه صنایع دفاعی ایران صورت گرفته است.

همه این عملیات‌ها پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده با وجود چند ماه توقف مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی‌اش حذف نمی‌کند.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و یائیر لاپید، نخست‌وزیر دولت انتقالی اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه در یک نشست مشترک «بیانیه اورشلیم» را در برابر خبرنگاران رسانه‌ها امضا کردند.

با این حال، نشست خبری دو رهبر که در هتل «والدورف آستوریا» اورشلیم برگزار شد نشان داد که آن‌ها در مورد راهبرد مقابله با ایران اختلاف‌نظر دارند.

«بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور بر جلوگیری از دستیابی به ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای تاکید دارد و در آن آمده که ایران «هرگز» به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.


این بیانیه که سایر مقامات آمریکایی و اسرائیلی آن را «تاریخی» خوانده‌اند، «مناسبات ویژه» میان دو کشور و گسترش تعهد واشینگتن به تامین امنیت اسرائیل را مورد تاکید قرار می‌دهد.

یائیر لاپید پس از امضای این بیانیه مدعی شد: «دشمنی ایران، اسرائیل را که تنها کشور یهودیان است، تهدید می‌کند». او افزود: «دیپلماسی و کلمات به تنهایی ایران را متوقف نخواهد کرد و بهای سنگینی خواهد داشت».

جو بایدن می‌گوید ایالات متحده از «زور» به عنوان آخرین حربه برای دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/7ec
اخبار مرتبط
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
پس از به فرود هواپیمای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های اسرائیلی همراه با نطق‌های خوشامدگویی به او، به خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.
به نوشته خبرگزاری های خارجی، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است!
بایدن در یادداشتی که شامگاه شنبه ۱۸ تیر تحت عنوان «چرا به عربستان سعودی می‌روم؟» در روزنامه واشینگتن‌پست منتشر شد، بیان کرد که برای مهار جاه‌طلبی‌های تهران، ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شد.
یک مقام نظامی اسرائیل و نامزد ستاد کل ارتش اسرائیل، در تحلیلی که برای مؤسسه واشینگتن نوشته است، مدعی شده که خواهان هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه برای نابودن کردن پهپادها و موشک‌های سپاه پاسداران است!
در حالی که رابرت مالی گفت با اعلام اینکه در دور جدید مذاکرات در قطر، اتحادیه اروپا در نقش خود به عنوان هماهنگ‌کننده می‌خواست حداقل یک تلاش دیگر را انجام دهد؛ سه قدرت اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در بیانیه مشترکی اعلام کردند که «ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد و به جای آن، درخواست‌های جدید غیربرجامی و به دور از واقعیت را پیش کشید.
مایکل کوریلا که اوایل بهار امسال ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت، مدعی شد که «فعالیت تهاجمی ایران» در منطقه نباید بی‌پاسخ بماند و این مسئله از «دغدغه‌های اصلی» او در ارتباط با منطقه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید