صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
کد خبر: 11650
گزارشگر: 213
۶۰۵
۰
۰
۲
یک عضو خانه کارگر از افزایش مستمری بیمه شدگان خبر داد

اجرایی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال

اجرایی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال
یک عضو خانه کارگر از اجرایی شدن ۲۵ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، عباس کاربخش گفت: امیدواریم ۲۵ درصد متناسب‌سازی بازنشستگان تا پایان سال اجرایی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان، به جزئیات نشست شرکای اجتماعی استان کرمان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این نشست به ایشان گفتیم خرسندیم که بازنشستگان کارگری بعد از پنج ماه اعتراض و مطالبه‌گری توانستند به حق خودشان دست پیدا کنند.

به گفته وی، اگر سه‌جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی از میان نرفته بود و دارای شورایعالی تامین اجتماعی با قدرت مدیریت و تاثیرگذاری بالا بودیم، این اتفاق نمی‌افتاد.

به نقل از ایلنا، کاربخش اساسنامه سازمان را که توسط شورای انقلاب تصویب شده در حکم قانون دانست و گفت: در دیدار با آقای موسوی به مخدوش شدن این قانون و بروز مشکلات اشاره کردیم؛ خوشحالیم که اکنون اساسنامه در حال احیای مجدد است؛ امیدواریم سه‌جانبه‌گرایی و شورایعالی هرچه زودتر به سازمان بازگردد.

کاربخش با اشاره به بحران هزینه و درآمد سازمان که موجب شده کسری ماهانه ده هزار میلیارد تومانی داشته باشیم؛ راه برون‌رفت را وصول مطالبات سازمان از بخش‌های دولتی و خصوصی دانست و گفت: امیدواریم مدیرعامل سازمان با شجاعت کافی این مهم را عملی نمایند و مطالبات سازمان را از دولت وصول کنند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان باید تا پایان سال تمام مطالبات بازنشستگان تسویه شود؛ ضمن اینکه بایستی ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال گذشته اجرایی شده و معوقات آن از ابتدای سال پرداخت شود.

او تاکید کرد: در دیدار با مدیرعامل سازمان تاکید کردیم که انتظار داریم این اتفاقات قبل از پایان سال بیفتد و تمام معوقات بازنشستگان در نیمه ی دوم سال پرداخت شود./

https://www.asianews.ir/u/80q
اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه حقوق شهریور بازنشستگان عزیز بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود، درباره واریز مابه‌التفاوت ماه‌های قبل توضیحاتی داد.
سرپرست وزارت کار روز پنج‌شنبه، ۲۷ مرداد، از ابلاغ مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان خبر داد.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: از امروز ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ تا سوم شهریور ماه وام بازنشستگان پرداخت خواهد شد.
حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با اشاره به تبعیض‌ها در زمینه توجه دولت به حقوق افراد دولتی و غیر دولتی گفت: اقدام ارگان‌های دولت در این پیشنهاد مطلب جدیدی برای ما نیست زیرا ما در مجموعه خانه کارگر سند قانون بودجه ۱۴۰۱ را مشاهده کرده بودیم و می‌دانستیم دولت در نهایت این برنامه را دارد.
به گفته بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، بسته پیشنهادی افزایش حقوق کارمندان دولت و لشگری خصوصا کسانی که مبلغ کمی دریافت می‌کنند آماده شده است.
مجموعه مقرراتی که این روزها نمایندگان مجلس در حال بررسی و تصویب آن هستند، مربوط به در نظر داشتن سوابق بیمه ای آن دسته از شاغلانی است که سابقه آنها بر اثر تعدیل، اخراج، استعفا، تغییر محل خدمت و یا ادغام و انحلال آن به صورت اجباری یا اختیاری دستخوش تغییر می ‌شود.
سازمان‌های "امور اداری و استخدامی" و "برنامه و بودجه" در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید