صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
کد خبر: 12208
گزارشگر: 306
۲۵۶
۰
۰
۱

دانشگاه یزد میزبان برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها

دانشگاه یزد میزبان برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها
یزد - رئیس دانشگاه از برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور به میزبانی این دانشگاه خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ « عباس کلانتری» در نشست خبری همایش دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور، در جمع خبرنگاران گفت: نخستین همایش دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور به میزبانی دانشگاه با شعار «گام دوم گام آمادگی برای ظهور» به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش به صورت بین المللی با حضور پژوهشگران کشورهای مختلف و همچنین تعدادی از دانشجویان و دبیران دانشگاه جامعه المصطفی و دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

عباس کلانتری گفت: کانون‌های مهدویت به عنوان تشکلی فعال در سطح دانشگاه ها هستند که این همایش می‌تواند شناخت خوبی از کانون به دانشجویان و دانشگاه ها ارائه کند.

رئیس دانشگاه با بیان این که این همایش در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه با حضور ۴۵۰ نفر از کارشناسان فرهنگی و دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: این همایش با حضور سخنرانان کشوری و استانی در قالب محورهای؛ دانشگاه و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، تمدن سازی اسلامی و رسالت های دانشگاه، انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور برگزار می‌شود.

« محمد علی کریمی» دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت نیز در این نشست گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مشخص شده که باید گام ظهور برای همه تبیین شود و لذا دانشگاهها یکی از بهترین مراکزی است که در این زمینه می تواند فعالیت کند و  ایجاد تمدن اسلامی یکی از وظایف گام دوم است.

 وی ضمن تاکید بر اینکه  احساس شد جامعه دانشگاهی ما نیاز دارد که این موارد  بیشتر تبیین شود و با نحوه  محقق شدن و آسیب ها بیشتر آشنا شوند و گامهای اساسی در این مسیر برداشته شود افزود: کمیته های مختلف و دبیرخانه اجلاس تشکیل شده و چهار ماه است که در حال فعالیت هستند و برای اولین بار در سطح کشور است که اجتماع دبیران کانون های مهدویت را داریم.

دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت گفت: حجج اسلام پناهیان و صدیقی، زاهدی رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر علوم، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری از مهمانان داخل کشور و  ۹ نفر از ملیت کشورهای عمدتا محور مقاومت نیز بعنوان سخنران دعوت شده‌اند و عصرها نیز میزگرد بین المللی برگزار خواهد شد.

« حمید مطهری» مدیر فرهنگی دانشگاه یزد نیز در پایان این نشست افزود: مخاطبان این همایش دبیران کانون های مهدویت کشور هستند و  بیش از دو سال و نیم دوران کرونا باعث شد این کانون ها از یکدیگر جدا شوند و لذا برگزاری این همایش نقش مهمی در پویایی مجدد کانون ها و تشکل ها دارد و بیش از ۱۵ کانون نیز در دانشگاه یزد فعالیت دارند و برگزاری این همایش ها نقش مهمی در پویایی  دانشگاه و دانشجویان  دارد.

« محسن رفیعی» معاون فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست گفت: ایجاد هم اندیشی بین دانشجویان و استفاده از تجارب و نظرات اساتید خبره در امر مهدویت و همچنین معرفی الگوهای موفق از اهداف برگزاری این همایش در دانشگاه یزد است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 دانشگاه یزد میزبان برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها ، عباس کلانتری  رئیس دانشگاه یزد ، محمد علی کریمی دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت ، حمید مطهری مدیر فرهنگی دانشگاه یزد ، محسن رفیعی معاون فرهنگی دانشگاه

https://www.asianews.ir/u/8g2
اخبار مرتبط
​یزد - اولین نمایشگاه کار در دانشگاه برگزار شد
​ یزد - افتخارآفرینی انجمن های علمی دانشگاه یزد در جشنواره بین‌المللی حرکت
یزد - ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور لهستان با رییس دانشگاه
​یزد - تکواندوکاران دانشگاه یزد در مسابقات منطقه 6 کشور خوش درخشیدند
یزد - با همراهی فرماندار یزد و مسئولان دانشگاه نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از اماکن آسیب دیده دانشگاه در سیلاب اخیر بازدید کرد
یزد - در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شهید رمضانخانی که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه یزد و باهدف افزایش نشاط پژوهشی در سطح استان برگزار شده بود، با تجلیل از 5 ایده برتر و 15 ایده شایسته تقدیر به کار خود پایان داد
یزد - در اثر ورود سیلاب بخش‌هایی از دانشگاه تخریب و خسارت‌های گسترده‌ای به ساختمان‌ها، تجهیزات و معابر آن وارد شد
یزد - استاندار گفت : اساسنامه ستاد ویژه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نهایی شده و جلسات آن به صورت ماهانه پیگیری می‌شود
یزد - جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت ترویستی حرم رضوی و ضرورت تقویت اتحاد دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، قرائت کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید