صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
کد خبر: 12759
گزارشگر: 213
۹۳۰
۰
۰
۳
مرور وضعیت احتمالی صرافی ها

با پول نقد طلا و دلار بگیرید؟

با پول نقد طلا و دلار بگیرید؟
با توجه به فضای تورمی کشور که کمتر فردی حاضر است تا سرمایه خود را بصورت پول نقد نگه‌داری کند، کمپین‌هایی پیشنهاد دادند تا مردم پول نقد خود را به طلا و دلار تبدیل کنند.

به گزارش آسیانیوز، در روزهای گذشته و در راستای ایجاد کمپین‌هایی در فضای مجازی، به مردم گفته می‌شود که سرمایه خود را بصورت پول نقد از بانک‌ها خارج کنند و با آن طلا و دلار بخرند.

 در راستای ایجاد کمپین‌هایی در فضای مجازی  به مردم گفته می‌شود که سرمایه خود را بصورت پول نقد از بانک‌ها خارج کنند.

اقتصاد آنلاین نوشت با توجه به فضای تورمی کشور که کمتر فردی حاضر است تا سرمایه خود را بصورت پول نقد نگه‌داری کند و در تبدیل آن به کالای دیگری لحظه‌ای درنگ نمی‌کند، این کمپین‌ها پشنهاد دادند تا مردم پول نقد خود را به طلا و دلار تبدیل کنند.

اما اجازه بدهید این سناریو را از ابتدا مرور کنیم: فردی سرمایه خود را بصورت پول نقد از بانک خارج می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا تمام معاملات خود را با پول نقد انجام ‌دهد.

همچنین این فرد برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود، آن را تبدیل به دلار و طلا می‌کند. به عبارت دیگر این فرد با چنین عملی، برای خرید طلا و دلار هم از پول نقد استفاده می‌کند و هم ریال‌های خود را به کالای با ارزش دیگری مانند طلا و دلار تبدیل کرده است.

اما در این میان تکلیف طلا فروش و دلار فروش چیست؟!
در تصویر زیر، کاربری در شبکه اجتماعی توییتر ادعا کرده است که ۸۰۰ میلیون تومان را از بانک خارج کرده و آن را به دلار تبدیل کرده است. در مقابل، کاربر دیگری در واکنش به توییت او نوشته است: «و ۸۰۰ میلیون تومان به وسیله صراف دوباره به بانک برگردانده شد! به همین سادگی سرکار هستید»

به فرض هم با پول نقد طلا و دلار گرفتید، صراف ریال های شما را در سقف خانه خود پنهان کند؟!

حتی با فرض اینکه بر اساس تصویر بالا، فروشنده دلار ۸۰۰ میلیون تومان پول نقد قبول کرده و چندین ساعت برای شمردن آن صرف کرده است، صراف این تعداد بالای اسکناس را در کجا قرار می‌دهد؟ در داخل متکا یا سقف خانه خود؟!

باید به ایده‌پردازان چنین کمپین‌هایی گفت که طلافروش و دلارفروش هم پس از مبادله کالای با ارزش خود با ریال‌های خریداران، یا آن را تبدیل به کالای با ارزش‌تر دیگری می‌کنند و یا آن را در حساب‌های بانکی خود قرار می‌دهند.

به عبارت دیگر، اگر این کمپین‌ها به مرحله اجرایی هم برسند، تراکنش‌های بانکی را افزایش می‌دهند!/

https://www.asianews.ir/u/8v4
اخبار مرتبط
رئیس کل بانک مرکزی، علت افزایش نرخ دلار را در افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست.
اعلام نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را در بازارهای جهانی کاهش داد و باید دید این کاهش قیمت در بازار ایران چقدر تاثیرگذار است؟
به اعتقاد برخی کارشناسان بازارهای مالی، از ابتدای سال قیمت دلار در کانال‌های بالاتر پیش بینی می‌شد و در نهایت قیمت دلار به سمت کانال‌های بالاتر حرکت می‌کند.
کارشناسان اقتصادی معتقدند فعالان بازار به دلایل بسیاری خود را برای ارقام بالاتر دلار در زمستان آماده می‌کنند.
به گفته کارشناسان، احتمال باقی ماندن تحریم های اقتصادی، موجب افزایش سطح انتظارات تورمی در جامعه شده که در نتیجه، افراد با هدف در امان نگه داشتن ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار‌هایی مانند سکه و ارز می‌کنند.
امروز و در ادامه نوسانات شدید بازار طلا، در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۶۴۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان شده است.
شامخ کل اقتصاد در آبان‌ماه رکود اقتصادی در کشور را نشان می‌دهد؛ در این ماه، شامخ کل اقتصاد با کاهش 8/ 2 واحدی نسبت به مهرماه، به 39/ 47واحد رسید؛ در حالی که رکود در بخش‌‌‌های ساختمان، کشاورزی و خدمات، رکود پاییزی شامخ اقتصاد را رقم زده‌‌‌اند.
بانک مرکزی در این 12 ماه زیر سایه اخبار برجام نشسته بود و هر گاه دلار عزم افزایش قیمت داشت، خبر پایان مذاکرات هسته‌ای را منتشر می‌کرد و گفته می شد توافق به زودی حاصل می‌شود.
در حالی که دلار خیز قیمتی دیگر برای گران شدن برمی دارد، بنا بر جدیدترین تصمیم بانک مرکزی، از امروز ۱۲ آذر ماه متقاضیان می‌توانند برای خرید ارز تا سقف ۶ هزار یورو به بانک‌های ملی ایران، سپه، تجارت، ملت و صادرات ایران مراجعه کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید