صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
کد خبر: 13558
گزارشگر: 213
۵۱۱
۰
۰
۲
در ادامه نوسان شدید ارز

دلار و یورو روی خط گرانی/بانک مرکزی می خواهد افزایش قیمت پول خارجی را کنترل کند؟!

دلار و یورو روی خط گرانی/بانک مرکزی می خواهد افزایش قیمت پول خارجی را کنترل کند؟!
در حالی که قیمت دلار و ارز در کشور افسار گسیخته است، رئیس کل بانک مرکزی، دولت در بخش منابع ارزی به هیچ وجه با کمبود مواجه نیست و درآمدها و منابع ارزی کشور به مراتب بیش از مصارف آن است.

به گزارش آسیانیوز، بانک مرکزی از امروز با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، رسما وارد بازارسازی بزرگ خواهد شد و با اختیارات بی سابقه‌ای که در حوزه‌های مختلف گرفته، به نظر می‌رسد باید شاهد روند کاهشی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در بازار باشیم.

 اختیارات داده شده به بانک مرکزی در الزام معاملات ارز، ‌ شناسایی و معرفی حساب‌های مشکوک ارزی و ایجاد محدودیت برای آن‌ها، بی سابقه بوده و همین اختیارات مهم می‌تواند ضمانت اجرایی این طرح را افزایش دهد. بنابراین می‌توان امیدوار بود که ‌در ادامه شاهد کاهش التهابات و هیجان در بازار باشیم.

به گفته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، دولت در بخش منابع ارزی به هیچ وجه با کمبود مواجه نیست و درآمدها و منابع ارزی کشور به مراتب بیش از مصارف آن است. آنطور که از آمارها هم بر می‌آید وضعیت مطلوبی در این حوزه وجود دارد چرا که شرایط از لحاظ منابع ارزی به ویژه درآمدهای حاصل از فروش نفت و میعانات هیچ شباهتی با سال‌های گذشته و کمبودهای ارزی در آن مقطع ندارد.

در یازده ماهه امسال ۸۰ میلیارد دلار برای مصارف ارزی تخصیص داده شده که ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. بنابراین با منابع ارزی مناسبی که هم اکنون وجود دارد، ‌ بانک مرکزی با تشکیل مرکز مبادله رسماً‌ وارد بازارسازی بزرگ خواهد شد.

از سوی دیگر با قاچاق ارز و طلا (خرید و فروش خارج از مرکز مبادله و یا بانک‌ها و کارگزاری‌های رسمی مطابق مقررات) برخورد جدی خواهد شد و مجازات در نظر گرفته شده برای متخلفان، ‌ تشدید و واقعی شده است./

https://www.asianews.ir/u/9h1
اخبار مرتبط
بر اساس تصمیم جدید بانک مرکزی فروش ارز با کارت ملی متوقف شد و شرایط جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.
اسکناس آمریکایی در آخرین معاملات در کانال ۴۷ هزار تومان سقف شکست.
روز گذشته، روند نرخ دلار صرافی‌ها در معاملات بازار تهران افزایشی بود؛ در حالی که رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، از تصمیم این نهاد در زمینه ورود به معاملات ارزی آزاد خبر داده بود.
طبق اعلام بانک مرکزی از امروز شنبه مورخ ۸ بهمن علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز اقدام خواهند کرد.
پیش بینی می‌شود با افزایش قیمت دلار قیمت طلا افزایش یابد؛ پیش بینی می‌شود با افزایش قیمت بنزین، تورم افزایش یابد؛ همه ما از این گزاره‌ها بسیار شنیده‌ایم، گزاره‌هایی که گاهی اوقات صحیح و در بیشتر موارد غلط هستند.
خرید طلا همواره برای ایرانی‌ها راهی برای سرمایه‌گذاری بوده است؛ این در حالی است که این روزها برای سرمایه گذاری مرور بازارهای دیگر نباید از نظر دور بماند.
با اعلام بانک مرکزی شعب بانک‌های منتخب دولتی نسبت به‌ فروش ارز اقدام می‌کنند.
دولت با هدف کنترل نرخ ارز اقدام به فروش دلارهایی با نرخ پایین‌تر از بازار تحت عناوین مختلف کرده و همین اقدام، موجب ایجاد بازار دلالی جدیدی شده است.
در حالی که روز گذشته اتحادیه اروپا سپاه را وارد لیست تحریم‌های جدید خود کرد، وضعیت تعلیق شدن برجام نیز سبب شده تا بازاها نسبت به آن واکنش هایی در روزهای اخیر و آینده نشان دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید