صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
کد خبر: 14191
گزارشگر: 213
۱۲۰۰۱
۳
۰
۳
به دنبال گران شدن خودرو از سوی وزارت صمت و شورای رقابت

تحویل خودرو به متقاضیان طرح یکپارچه با افزایش قیمت

تحویل خودرو به متقاضیان طرح یکپارچه با افزایش قیمت
مدیرعامل سایپا گفت: خودروهایی که پیش از سال در قالب طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شد و متقاضیان ثبت نام کردند بر اساس قیمت‌های جدید تحویل خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل سایپا از فروش خودروهای طرح یکپارچه با قیمت مصوب جدید شورای رقابت خبر داد.

تیموری اعلام کرد: خودروهایی که پیش از سال در قالب طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شد و متقاضیان ثبت نام کردند بر اساس قیمت‌های جدید تحویل خواهد شد و این مورد در قراردادها نیز ذکر شده است. بنابراین تمام کسانی که در این طرح ثبت نام کردند خودروهای به قیمت‌های مصوب فعلی خودرو را تحویل خواهند گرفت.


 پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره دیشب 20 فروردین 1402، قیمت جدید محصولات سایپا و ایران خودرو اعلام شد.

پیرو تشکیل کارگروه تخصصی خودرو با راهبری شورای رقابت و تعامل انجام شده بین کارشناسان این شورا با وزارت صمت و خودروسازان، قیمت‌های جدید تولیدات ایران‌خودرو و سایپا اعلام شد که به طور میانگین افزایش قیمت آنها ۲۹درصد اعلام شد.

به نقل از تجارت نیوز، مطابق با دستورالعمل ابلاغی شورای رقابت، علاوه بر بررسی کارشناسی صورت‌های مالی خودروسازان داخلی، معیار شاخص رقابت پذیری با بررسی خودروهای هم رده داخلی با همکاری تنها دانشکده تخصصی صنعت خودروی کشور (دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت) انجام شد و در این کارگروه از سازمان حمایت مصرف‌کننده و سایر ارکان صنعتی کشور نیز بهره گرفته شد.

به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار هستند.

لازم به ذکر است که در طرح جدید تخصیص یکپارچه خودرو امکان تخصیص خودرو بدون قرعه‌کشی فراهم آمده است و اکنون همه واجدان شرایط می‌توانند بدون قرعه‌کشی در خصوص دریافت خودروهای مدنظر با قیمت جدید بر اساس فهرست انتظار اقدام کنند.

مطابق اطلاعات دریافتی از منابع آگاه در دو خودروساز بزرگ کشور، حداکثر افزایش قیمتی ۴۲ درصد و کمترین آن ۱۰ درصد است.

---------------

بیشتر بخوانید

قیمت جدید خودروهای داخلی+جدول کامل

----------------------------------
در ادامه جدول تغییرات قیمتی تولیدات ایران‌خودرو و سایپا و تفاوت قیمتی این محصولات با نرخ‌های بازاری آمده است./

https://www.asianews.ir/u/9yc
اخبار مرتبط
سخنگوی صنعت بیمه کشور گفت: هر خودرویی که ارزش آن در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، غیرمتعارف محسوب می‌شود و بر این اساس قانون بیمه شخص ثالث تغییر می کند.
مطابق بر دستور العمل شورای رقابت، جدول قیمت جدید خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو اعلام شد.
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با حضور در بخش خبری ۱۴، از میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه خبر داد.
قیمت های جدید خودرو ساعت 21 در اپلیکیشن ایتا بارگذاری خواهد شد.
طرح‌های فروش اقساطی خودرو طی سالهای گذشته همواره متقاضیان بسیار زیادی داشته است و انتظار می‌رود در سال۱۴۰۲ نیز پژو پارس ال ایکس در زمره پرفروش‌ترین سدان‌های داخلی باشد.در حالی که کمپانی تنها از طریق ثبت نام و قرعه کشی اقدام به عرضه محصولاتش می‌کند،این مجموعه‌های فروش قسطی خودرو هستند که با پر کردن خلا موجود اقدام به عرضه خودرو به شیوه اقساطی می‌کنند.با این حال لازم است تا معتبرترین و خوش‌سابقه‌ترین مرکز را برای معامله انتخاب کنید تا لذت خرید اقساطی پژو پارسlx tu5 با بهترین شرایط را تجربه نمایید.
رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی برای توزیع رایگان آماده شد.
مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت گفت: اطلاع رسانی به 1108 منتخب خرید خودروهای وارداتی برای خرید چانگان طی یکی دو روز آینده انجام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمددادرس
۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
0
0

ببخشید این طرح تخصیص خودرو بدون قرعه کشی فقط همین یک دوره بود یا کلا همینطوری شده یعنی به همه میدن؟

محمد
۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
0
0

ما و کسانی که در طرح پیش فروش خودروهای شرکت سایپا و ایرانخودرو شرکت کرده‌ایم از شورای رقابت و وزارت صنعت و معدن درخواست داریم تا مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت موضوع پنجم را اجرایی کرده و مبلغی که در مرحله اول پرداخت شده است را شامل افزایش قیمت نکنند. و صرفا درصد افزایش قیمت به باقی مانده مبلغ خودرو در زمان ثبت نام تعلق بگیرد. بدیهی است مبلغ پرداختی در زمان ثبت نام ارزش خود را داشته و در صورت اجرا نشدن قانون مصرف کننده متضرر می‌شود ، البته که بسیاری از ثبت نام کنندگان و حواله داران بدون مشارکت و بدون سود انصرافی در این طرح ها شرکت کرده اند. فلذا درخواست داریم قوه قضاییه و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و وزارت صنعت از مصرف کنندگان حمایت کرده و نیز قانون را اجرا کرده و حسن نیت خود را به مردم محترم ایران نشان دهند.

حسین بابالو
۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
0
0

سلام..من. جک آس سه در مرحله اول اسمم درآمده بود ۱۰ اردیبهشت ۹۵۵ میلیون واریز کردن الان اوایل خرداد سازمان حمایت ۶۳۲ قیمت داده آیا بقیه پولمان را کرمان موتور برمیگرداند یا انصراف از خرید بدیم...؟!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید