صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 2580
گزارشگر: 213
۸۶۷
۰
۰
۱
در پایان معاملات امروز

6 مهر؛ قرمزی کل بازار سهام!

6 مهر؛ قرمزی کل بازار سهام!
در پایان معاملات امروز بازار به علت فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل بازار سهام ۲٫۶۹ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد رسید.

در پایان معاملات امروز بازار به علت فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل بازار سهام ۲٫۶۹ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد رسید.

هم‌زمان با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز در روز شنبه پیش‌بینی می‌شد که امروز نیز بازار سهام ادامه روند دیروز را داشته باشد.

جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام باعث ایجاد صف‌های فروش میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده است و حتی نمادهایی که دوره اصلاح قیمتی خود را به خوبی پشت سرگذاشته بودند و متاثر از نرخ دلار باید رشد قیمتی را تجربه می‌کردند نیز با زیاد شدن فشار عرضه منفی شدند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز مانند فولاد، فملی، فارس، نمادهای پالایشی و کگل تحت تاثیر فشار عرضه در رنج منفی معامله شدند و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.


کلیت منفی بازار و صف‌های فروش میلیونی، اخبار مذاکره ایران و آمریکا، سیر نزولی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی در یک ماه اخیر، عدم حمایت از بازار سرمایه شاید دلایلی باشد که بی‌اعتمادی در سهامداران حقیقی را تشدید می‌کنند.

نمادهای بانکی که از ابتدای بازار روندی نزولی داشتند پس از بازگشایی نماد وبصادر بدون محدودیت دامنه نوسان وضعیت بهتری پیدا کردند و صف فروش وبملت برچیده و عرضه در وتجارت کاهش یافت.

به نقل از تجارت نیوز، در چند ماه اخیر با ورود تعداد زیادی از مردم به بورس برخی از کارگزاری‌ها از جمله آگاه با اختلالات گسترده‌ای روبه‌رو شدند که این موضوع موجب اعتراض شدید کاربران شد که امروز دولت در همین زمینه جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.

به نظر می‌رسد برای ایجاد تعادل در بازار باید ابتدا اعتماد حقیقی‌ها به بازار سهام برگردد و جو هیجانی بازار در ایجاد صف‌های فروش کنترل شود./


https://www.asianews.ir/u/1KB
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
بررسی دقایق ابتدایی گشایش بازار سهام از بهبود اندک احتمالی در روند بازار سهام حکایت دارد و آیا شاخص بازار سهام امروز مثبت خواهد شد؟
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۲.۶ درصد کاهش داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۸ درصد افت کرد.
بازار امروز با فشار عرضه شروع به کار کرد و در ابتدای معاملات فشار عرضه باعث افت شاخص کل شد اما در ادامه تقاضا برای خرید و همچنین ارزندگی سهم‌ها باعث از سرگیری روند صعودی بازار شد.
روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می کند.
امروز با بازگشت صعود نسبی در بازار سرمایه مواجه بودیم که در پایان معاملات با رشد ۵۹ هزار واحدی شاخص کل همراه شد.
آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشد گروه بانکی و نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و فارس حدود ۲ درصد مثبت شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید