صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
کد خبر: 2669
گزارشگر: 213
۷۵۱
۰
۰
۲
برتری تقاضا بر عرضه

15 مهر؛ صعود در بازار سهام

15 مهر؛ صعود در بازار سهام
در حالی که دو روز اخیر بازار سهام روندی نزولی داشت و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت سنگین بود اما امروز تقاضا عرضه را زمین‌گیر کرد و روند بازار صعودی شد.

در حالی که دو روز اخیر بازار سهام روندی نزولی داشت و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت سنگین بود اما امروز تقاضا عرضه را زمین‌گیر کرد و روند بازار صعودی شد.

به نظر می‌رسد به دلیل نوسانی بودن قیمت دلار فعلا سهم‌های دلاری از مرجعیت بازار خارج شده باشند و همچنین به دلار اصلاح کمتر این سهم‌ها در دوره اصلاح قیمتی به نظر می‌رسد فعلا سهم‌های بانکی و خودرویی پیشرو بازار سهام باشند.

جدول

 

شاخص کل هم‌وزن نشان دهنده کلیت مثبت بازار است و دلیلی برای رشد سهم‌های کوچک در کنار افزایش تقاضا در سهم‌های بزرگ، اما امروز برخی از سهم‌های شاخص ساز مانند فولاد تقابل عرضه و تقاضا را تجربه کردند.

نمادهای خودرویی و بانکی صدرنشین شاخص‌سازان در شروع معاملات امروز هستند و اکثریت نمادهای کوچک و بزرگ بازار با افزایش تقاضا در محدوده سبز معامله می‌شوند.
جدول

به نقل از تجارت نیوز، نمادهای فارس، وبملت و خودرو بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بازار سهام داشتند و همچنین امروز نماد فولاد برخلاف بقیه شاخص‌سازان روندی منفی دارد.

معاملات فرابورس نیز امروز به دلیل نقص فنی دیرتر شروع می‌شود./

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/1LY
اخبار مرتبط
در دهه نخست مهر شاخص‌‌های بورس و فرابورس عقبگردی جدی را نشان دادند و به‌رغم آنکه حداقل در بخش قابل توجهی از نمادهای بازار انتظار می‌رفت انتشار گزارش‌های ماهانه موید عملکرد مناسبی در بسیاری از نمادها باشد و کاهش قیمت روی تابلوی معاملات تداوم یافت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
بررسی دقایق ابتدایی گشایش بازار سهام از بهبود اندک احتمالی در روند بازار سهام حکایت دارد و آیا شاخص بازار سهام امروز مثبت خواهد شد؟
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۲.۶ درصد کاهش داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۸ درصد افت کرد.
روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می کند.
امروز با بازگشت صعود نسبی در بازار سرمایه مواجه بودیم که در پایان معاملات با رشد ۵۹ هزار واحدی شاخص کل همراه شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید