صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۷
کد خبر: 2751
گزارشگر: 213
۳۰۹۰
۰
۰
۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ابتلای ۵ هزار نفر در روز؛ مرگ مبتلایان خانگی جزو آمار فوتی کرونا نیست

ابتلای ۵ هزار نفر در روز؛ مرگ مبتلایان خانگی جزو آمار فوتی کرونا نیست
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از  ایلنا، محسنی بند پی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعداد مبتلایان ما به کرونا به ۵ هزار نفر در روز رسیده است و مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.

این در حالی است که جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲۰ میلیون ایرانی با بیماری زمینه ای در خطر شدید کرونا قرار دارند.

وی افزود: حداقل ۲۰ میلیون نفر با بیماری زمینه ای در ایران در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار دارند و بیماری های زمینه ای شامل انواع بیماری های واگیر از جمله ایدز، هپاتیت، بیماری های گوارشی، سل، بیماری های تنفسی و ... و بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود، همچنین سالمندان نیز به علت ضعف سیستم ایمنی در خطر شدید ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند./

 

https://www.asianews.ir/u/1Nj
اخبار مرتبط
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
بنا بر پیشنهاد برخی کارشناسان در نبود واکسن کرونا باید اجازه داد ویروس شیوع طبیعی در جمعیت پیدا کند، اما رئیس سازمان بهداشت جهانی چنین رویکردی را هم از نظر علمی و هم به لحاظ اخلاقی مشکل‌ساز دانست.
توزیع واکسن کرونا از جمله از سوی آمریکا و دیگر کشورها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا ممکن است در روزهای آینده ایرانیان شاهد توزیع واکسن کرونا باشند؛ این در حالی است که اخیرا وزیر بهداشت در این مورد توضیحات قابل توجهی داده است.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ با حضور در بالکن کاخ سفید برای حاضران سخنرانی کرد و گفت که بیماری کرونا به زودی محو خواهد شد
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران برای «پایان دادن به آمار بالای فوتی‌های کرونا» در این شهر شد.
ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی می‌تواند مانع از اضمحلال عاطفی شود؛ بدان معنی که افراد در احساس خستگی یا احساس تحمل فشار، بی‌حالی، در کار غرق شدند و فکر اینکه کارها چنان پایان‌ناپذیر که راه فراری باقی نمانده است و چطور می شود در احوال امروز و مشکلات زندگی با کرونا شاد بود؟ ممکن است در آستانه فرسودگی عاطفی قرار گرفته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید