صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 2763
گزارشگر: 213
۱۴۵۳
۰
۰
۲
سازمان غذا و دارو:

ایران فقط مبدا داروهای ترانزیت شده بود؟!/کشف بزرگترین محموله دارو توسط ارتش عراق

ایران فقط مبدا داروهای ترانزیت شده بود؟!/کشف بزرگترین محموله دارو توسط ارتش عراق
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد که ۱۹ کامیون داروی قاچاق که در عراق کشف شده ایرانی نبوده و متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه است؛ در حالی که روز گذشته مشاور وزیر بهداشت گفت که این داروها از داروخانه خریداری شده است و همچنین دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه اعلام کرد یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو با ۱۹ کامیون و ارزش صدها هزار دلار از مرز ایران را خنثی و کشف کرده است.
در اطلاعیه این سازمان که روز شنبه، ۲۶ مهر، منتشر شد، اشاره نشده که دارو متعلق به کدام کشور است ولی ادعا شده که این داروها «تنها از مسیر مرز ایران ترانزیت و وارد عراق شده است».

ادعای ایرانی نبودن داروها در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت به خبرگزاری رکنا گفته بود که ««طبق آن چه اعلام شده، این داروها از داروخانه خریداری شده است».

خبر قاچاق دارو از ایران به عراق را روز پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه اطلاعات ارتش عراق اعلام کرد و گفت این کامیون‌ها برای فرار از پرداخت تعرفه گمرکی از مسیرهای فرعی در استان دیاله عراق در حال حرکت بودند و در همین مسیر توقیف شده‌اند.

در طول سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره قاچاق دارو از ایران به عراق منتشر شده که شامل داروهای کمیاب نیز بوده است.

با این حال انتشار خبر قاچاق دارو به عراق در شرایطی که ایران بارها از تاثیر تحریم بر واردات دارو به ایران انتقاد و گلایه کرده بودند، توجه زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است./
https://www.asianews.ir/u/1Nu
اخبار مرتبط
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
رییس بانک مرکزی گفت: بانک‌های خارجی عملا معافیت‌ها و مجوزهای لازم را برای تأمین مالی مبادلات دارو و محصولات غذایی دریافت کرده‌اند.
در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید۱۹، توافقنامه‌ای توسط رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین‌المللی واکسن، ارسال شده است.
سازمان غذا و دارو اعلام کرد امسال به گونه‌ای برنامه ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده اش، تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود احتمال فرو ریختن اقتصاد نظام سلامت در کشور هشدار داده است و گفته است اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب‌آوری خدمتگزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود، اقتصادی برپا نخواهد ماند.
دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: افراد پرریسک و مبتلایان به بیماری های زمینه ای نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا دارند.
رییس انجمن داروسازان تهران گفت: جامعه داروسازی گلایه مند است که نباید در هر مغازه و ایستگاه مترو، ماسک و عفونی‌کننده با هر قیمتی و بدون کیفیت عرضه ‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید