صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۸
کد خبر: 2790
گزارشگر: 213
۱۰۲۰
۰
۰
۴
سازمان گزارشگران بدون مرز:

سازمان ملل درباره پرونده اعدام روح‌الله زم مداخله کند

سازمان ملل درباره پرونده اعدام روح‌الله زم مداخله کند
گزارشگران بدون مرز با اشاره به اینکه چند منبع گفته‌اند حکم اعدام روح‌الله زم، در دیوان عالی ایران تایید شده است، خواستار دخالت فوری گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد در این زمینه شد.
این سازمان حامی حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران روز سه‌شنبه در توییترش با ذکر نام اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه اعدام های فراقانونی،‌ جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، و میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار دخالت فوری آنان در این باره شد.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران تیرماه امسال اعلام کرد دادگاه روح‌الله زم برای او حکم اعدام صادر کرده و این حکم به دیوان عالی رفته است.

طی روزهای اخیر، در رسانه‌های اجتماعی نگرانی‌هایی درباره تایید حکم اعدام زم(مدیر شبکه آمدنیوز)ابراز شد. با این حال دبیر دریابیگی، وکیل این زندانی سیاسی،‌ روز دوشنبه گزارش‌ها درباره تایید حکم را رد کرد و گفت: «هنوز هیچ حکمی به بنده ابلاغ نشده است.»

دادگاه پرونده زم از بهمن‌ماه سال گذشته و با ۱۷ عنوان اتهامی آغاز شد و آخرین جلسه دادگاه در خردادماه بود./
https://www.asianews.ir/u/1NV
اخبار مرتبط
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
نماینده ایران در سازمان ملل می‌گوید سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران با هدف تغییر نظام طراحی شده است
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بدتر شدن شیوع ویروس کرونا و وضعیت زندانیان سیاسی در ایران بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای کمک به ایران تاکید کرده است.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز از ایران خواست بی‌درنگ زندانیان سیاسی را در بحران کرونا آزاد کند.
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل گفت: امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر سبب نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد با نگاهی تازه به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.
نماینده آلمان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانیه مشترک ۴۷ کشور را در محکومیت نقض ‌آزادی‌ها و در حمایت از شجاعت مدافعان حقوق بشر در ایران را خواند.
حسن روحانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را.
خواسته برخی کشورها برای انجام اصلاحات اساسی در سازمان ملل، انتقاد ایالات متحده از شیوه برخورد این سازمان با مسئله کرونا و تنش بین آمریکا و چین از چالش‌های بزرگ پیش‌روی امسال سازمان ملل است که اغلب با سخنرانی رهبران در فضای مجازی صورت گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید