صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
کد خبر: 3175
گزارشگر: 213
۱۵۲۳
۰
۰
۲
معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران خبر داد:

40 هزار پرستار به قرنطینه رفته اند/فوت 84 پرستار در اثر کرونا

40 هزار پرستار به قرنطینه رفته اند/فوت 84 پرستار در اثر کرونا
معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران، با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار پرستار به علت ابتلا به کرونا از سیستم درمانی کشور خارج شده و به قرنطینه رفته‌اند گفت: «فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.»
مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران، با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار پرستار به علت ابتلا به کرونا از سیستم درمانی کشور خارج شده و به قرنطینه رفته‌اند گفت: «فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.»

حضرتی روز دوشنبه در اصفهان گفت: «تاکنون هفت هزار مجوز برای اخذ نیرو دریافت کردیم و ۳۰ درصد مجوزها به جذب پرستاران اختصاص داده شده است.»

هفته گذشته اعضای شورای عالی و روسای هیات مدیره‌های نظام پرستاری سراسر ایران در نامه‌ای به حسن روحانی اعلام کرده بودند که ۵۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند و هشت هزار نفر نیز از خدمت منفک شده‌اند.

همچنین در این نامه آمده بود که «فقط در آبان‌ماه» ۳۰ پرستار در سراسر ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار پرستاران جان‌باخته بر اثر کرونا در ایران به ۸۴ نفر رسیده است.

در ماه‌های اخیر اعتراض و نارضایتی‌های کادر درمان نسبت به شرایط کاری خود افزایش یافته است./
https://www.asianews.ir/u/1TR
اخبار مرتبط
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، یک عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: «حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».
یک سال پس از آغاز شیوع کرونا در چین، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با عنوان «پرونده‌های ووهان» بر اساس اسناد محرمانه‌ای که از داخل چین به دست آورده، چگونگی پنهانکاری و عدم شفافیت دولت پکن درباره مدیریت این همه‌گیری در هفته‌ها و ماه‌های آغازین آن را شرح داده است.
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.
در حالی که آمار رسمی ابتلای روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر به کرونا در ایران همچنان ثابت باقی مانده، هشدارها درباره خستگی جسمی کادر درمان و فروپاشی روحی و روانی آن‌ها در رسیدگی به بیماران ادامه دارد.
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین با اشاره به تاکید این سند بر ابعاد آموزش الکترونیکی گفت: کندی اینترنت فشار مضاعفی به معلمان و دانش‌آموزان وارد کرده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که بر اساس مصوبه این ستاد از روز شنبه اول آذر، ۱۵۰ کلان‌شهر ایران از جمله تهران به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.
این پرسش برای جامعه سرگردان بیکاران به وجود آمده است که تکلیف هزاران نفری که به دلیل رکود اقتصادی از انتهای سال گذشته تا امروز، گروه گروه بیکار شده‌اند یا خواهند شد، چیست؟
سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به «ساده‌اندیشی عده‌ای» از دولتمردان ایران در زمان آغاز شیوع کرونا در زمستان گذشته گفت: «آن زمان در جلسات دولت گفتم نگران روزی هستم که آتش این بیماری دامن تک‌تک اعضای هیات دولت را بگیرد که گرفت.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید