صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۳۸
کد خبر: 3347
گزارشگر: 213
۹۳۹
۰
۰
۱
رویترز نوشت:

هیات مراکشی و سفر به اسراییل برای روابط جدید

هیات مراکشی و سفر به اسراییل برای روابط جدید
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که هفته آینده یک هیات از مراکش برای گسترش روابطی که تازه ایجاد شده است، به اسرائیل سفر می‌کند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز شنبه گفت که هفته آینده یک هیات از مراکش برای گسترش روابطی که تازه ایجاد شده است، به اسرائیل سفر می‌کند.

به گزارزش آسیانیوز به نقل از رویترز، دو کشور قصد دارند دفاتر دیپلماتیک خود را افتتاح کرده و پروازهای تجاری مستقیم را آغاز کنند.

نتانیاهو در روز جمعه طی گفت‌وگویی با محمد ششم پادشاه مراکش، او را برای دیدار از اسرائیل به این کشور دعوت کرده است. پیش از آن یک هیات اسرائیلی به مراکش سفر کرده بود.

نخست وزیر اسرائیل، در پیامی ویدیویی به گفت‌وگو با پادشاه مراکش اشاره کرده و گفت: «ما توافق کردیم که اوایل هفته آینده یک هیات از مراکش برای پیشبرد امور به اسرائیل بیاید.»

سخنگوی دولت مراکش در این‌باره تاکنون نظری نداده است اما یک منبع آگاه به رویترز گفت که هنوز زمان دقیق سفر و ترکیب هیات مراکشی مشخص نیست./
https://www.asianews.ir/u/1Wn
اخبار مرتبط
نیروی هوایی اسرائیل مرکز تحقیقات، توسعه و ساخت موشک‌های بالستیک سوریه را در مصیاف با استفاده از موشک‌های کروز دلیله هدف قرار داده است.
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه گفته است، جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید ریاست هیات آمریکایی در جریان سفر به اسرائیل و مراکش برای مذاکره عادی سازی روابط دو کشور به عهده خواهد داشت.
رییس «اداره سرمایه‌گذاری ابوظبی» اعلام کرد این نهاد دولتی امارات متحده عربی طی هفته‌های آینده دفتری در اسرائیل باز خواهد کرد.
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.
نشریه اسرائیل هیوم به نقل از یکی از مقامات سیاسی که در مذاکرات عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل نقش دارد گزارش داد که هر دو کشور به زودی روابط خود را عادی‌سازی خواهند کرد و خبر رسمی آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.
یک هیات اسرائیلی به همراه نمایندگان آمریکا برای برگزاری مراسم رسمی توافق عادی‌سازی روابط و امضای قراردادهای توسعه همکاری به منامه، پایتخت بحرین، سفر می‌کنند.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید