صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۸
کد خبر: 3589
گزارشگر: 213
۱۱۵۳
۰
۰
۲
گفت و گو با فریبا هشترودی درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه

هشدار فرانسه به ایران و آمریکا/احیای برجام کافی نیست!

هشدار فرانسه به ایران و آمریکا/احیای برجام کافی نیست!
این روزها «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه به صراحت گفته است که ایران در حال تقویت ظرفیت هسته ای است و به همین دلیل تنها احیای برجام کافی نیست و حتما باید علاوه بر این درباره فعالیت های موشکی که جزو برجام نبوده، هم صحبت شود.. در این باره با فریبا هشترودی روزنامه نگار ساکن پاریس گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.

این روزها «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه به صراحت گفته است که ایران در حال تقویت ظرفیت هسته ای است و به همین دلیل تنها احیای برجام کافی نیست و حتما باید علاوه بر این درباره فعالیت های موشکی که جزو برجام نبوده، هم صحبت شود.. در این باره با فریبا هشترودی روزنامه نگار ساکن پاریس گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

هشترودی در پاسخ به این سوال «آسیا» درباره اینکه اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره آماده کردن توافقی جدید با ایران چه واکنش هایی در پاریس به دنبال داشت؟ گفت: در حال حاضر مردم فرانسه به مسایل ایران دقتی ندارند، ولی دست اندرکارانی که از نزدیکان آقای لودریان هستند، به من گفتند که ایشان هم به ایرانی ها دارند هشدار می دهند و هم به طرف آمریکایی..

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه
این روزنامه نگار در ادامه با اشاره به ایده وزیر خارجه فرانسه درباره وضعیت برجام با تغییر رییس جمهوری در ایالات متحده توضیح داد: آقای لودریان در اظهاراتش گفته که به محض آمدن جو بایدن در امریکا باید مذاکره کنیم و مساله هسته ای ایران دوباره روی میز بیاید؛ چرا که معتقد است ایران درباره هسته ای شوخی ندارد.. از سویی به ایران هم می فهماند که خیلی زود باید به این مساله پرداخته شود..البته ایشان نگران روی کار آمدن جناح مقابل هم هست؛ چرا که فکر می کند آنان برجام را از بین می برند و موضوع هسته ای را جلو خواهند برد..

هشترودی همچنین با اشاره به توضیح درباره اهمیت مسایل موشکی ایران برای فرانسه گفت: در زمان اوباما گفته شد که برجام را شروع کنیم و بعد به موشکی بپردازیم، ولی آقای لودریان از همین حالا این مساله را هشدار می دهد، چون وضعیت ایران را خوب نمی بیند..البته مسایلی مانند جنگ یمن هم برایشان اهمیت دارد و با عربستان هم احیانا درباره جنگ یمن مذاکره داشته باشند..

وی در ادامه اظهار داشت: از دوستی که در سیاست فرانسه و کرسی های سیاسی این کشور بسیار فعال بوده ، شنیدم دو کشور ایران و روسیه برای فرانسه تابو هستند و در هر شرایطی باید با آنان گفت و گو کرد و در نهایت می توانم بگویم در شرایط فعلی و در سطح عمومی وزارت امور خارجه فرانسه، نگاه به ایران؛ نگاه مشکوکی است./



پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/204
اخبار مرتبط
گفت و گوی هفته گذشته ما با آقای «ر.اعتمادی» روزنامه نگار و داستان نویس با سابقه ایرانی که بنیانگذار پدیده تازه ای در روزنامه نویسی دهه ۴۰ و ۵۰ ایران بود، به اینجا رسید که وقتی انور خامه ای، سردبیر نشریه برای تحصیل در رشته اقتصاد به سوییس رفت، منوچهر سعید وزیری، عهده دار مدیریت و سردبیری نشریه اطلاعات هفتگی شد.
انتخابات ۱۴۰۰ ایران در راه است و این روزها زمزمه هایی از کاندید شدن نظامی ها در آن شنیده می شود؛ تا آنجا که به عنوان مثال، سردار حسین دهقان، کاندید شدن خود را اعلام کرده و با پیام صلح و آشتی و اصلاح امور پا به میدان گذاشته و بیان کرده که مطیع کامل برنامه های رهبری است.. از سوی دیگر هم احساس می شود که نظامی ها در صورت شرکت در انتخابات سراغ برنامه هایی بروند که خواسته همه گروه‌های داخلی است.​آسیانیوز دراین باره و گمانه زنی در انتخابات 1400، با فائزه هاشمی، فعال سیاسی گفت و گو انجام داده است.
فریبا هشترودی روزنامه‌نگار و نویسنده اهل ایران و فرزند محسن هشترودی، شاعر و ریاضیدان ایرانی است.. وی در سال ۱۹۶۳ میلادی به فرانسه رفت و در رشته باستان‌شناسی تا مقطع دکترا تحصیل کرد..گفت و گوی آسیانیوز با او درباره مهم ترین تجربیاتش در سفرها و خصوصا سفرهایش به هندوستان و نسبت آنها با ایران است.
حمید بیات، سفیر ایران در ایتالیا در وبینار «گردشگری و اقتصاد» با اشاره به روابط دوستانه ایران و ایتالیا گفت: دو کشور بزرگ و تاریخی ایران و ایتالیا همیشه شریک قابل اعتماد برای یکدیگر بوده‌اند و توسعه و ظرفیت «گردشگری سلامت» با همکاری سرمایه گذاران ایتالیایی و شرکت های دارویی و پزشکی می‌تواند زمینه مهمی برای همکاری بین دو کشور باشد.
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» با اشاره به دشواری ها و موانع کار در عرصه گردشگری در ایران گفت: واضحا توسعه صنعت گردشگری به بودجه ارزی کمک می کند و در آمار نشان داده شده که به طور متوسط هر ۸ گردشگر یک شغل ایجاد می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید