صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۲:۵۴
کد خبر: 3846
گزارشگر: 213
۱۲۴۷
۰
۰
۳
وضعیت جدید شیوع کرونا و شرایط سفر در تعطیلات نوروزی

مرگ کرونایی در ایران سه رقمی شد/رفت و آمد نوروزی به 50 شهر ممنوع است

مرگ کرونایی در ایران سه رقمی شد/رفت و آمد نوروزی به 50 شهر ممنوع است
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، از جان باختن ۱۰۸ نفر و شناسایی هشت‌ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، ۱۱ اسفند ماه از جان باختن ۱۰۸ نفر و شناسایی هشت‌ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا در ایران تا امروز به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

هم‌چنین به گفته سیما لاری، سه هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

در همین حال وزارت بهداشت ایران سفر با خودروهای شخصی به ۵۰ شهر را در ایام نوروز ممنوع اعلام کرد.

معاون وزیر بهداشت ایران ضمن اعلام این خبر گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً برای سفر با قطار و هواپیما در این ایام تصمیمی نگرفته است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران، با اشاره به محدودیت‌های کرونایی برای ایام عید گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر را شامل می‌شود به‌طور کلی ممنوع است.

به گفته معاون وزیر بهداشت سفر به استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، گلستان، بوشهر و هرمزگان و از سوی دیگر سفر به شهرهای زرد اصفهان، مشهد و شیراز ممنوع است.

مقامات وزارت بهداشت ایران از روز ۲۴ بهمن ماه از بد شدن شرایط شیوع کرونا خبر دادند و اکنون می‌گویند توفان کرونا در راه است.

این در حالی است که مسوولان بهداشت تا اواخر بهمن شرایط را در ایران به لحاظ شیوع کرونا تحت کنترل و رو به بهبود اعلام می‌کردند و خبر جدی از ویروس جهش‌یافته نیز منتشر نمی‌شد.‎/
https://www.asianews.ir/u/23W
اخبار مرتبط
همزمان با شناسایی هشت هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا کرونا در کشور طی یک شبانه‌روز گذشته، وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته «نگران‌کننده» توصیف شده و درباره وضعیت اصفهان هشدار داده شد.
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران، از توافق تهران با دولت سئول درباره «نحوه جابجایی و مصرف» بخشی از منابع ارزی مسدودشده بانک مرکزی ایران در کره جنوبی «به مقاصد مورد نظر» خبر داد.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
از زمان شیوع کرونا تا به امروز، کارکنان بخش بهداشت و درمان در خط مبارزه با این ویروس مرگبار قرار گرفته‌اند؛آنان کار طاقت‌فرسا، افزایش ساعات کاری و ناکافی بودن زمان استراحت را تجربه کرده‌اند و با خطر ابتلا به این بیماری هر لحظه تهدید می شوند؛ با آزار و خشونت‌های کلامی و بدنام‌سازی از سوی خانواده‌های قربانیان روبرو هستند و تمام این مولفه‌ها بر سلامت جسمانی و روانی کارکنان بخش بهداشت تاثیر می‌گذارد.
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند و شرکت هایی که تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی افراد جدید مبتلا به ویروس انگلیسی اعلام کرد ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.
در ادامه هشدارهای متعدد مقام‌های بهداشت و درمان ایران درباره گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفته است بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها «در حال پر شدن» است و «افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد».
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
در حالی که قرار است روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، واکسیناسیون محدود کرونا در ایران شروع شود، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش روند ابتلا گفته است: « حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ‌ومیر کرونا در کشور خواهیم بود».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید