صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 3743
گزارشگر: 213
۱۰۶۰
۰
۰
۲
هشدار نهاد معتبر پزشکی ایران درباره شیوع بیشتر کرونا

بیمارستان‌ها از بیماران مبتلا به «ویروس جهش یافته» پر شدند/هشدار سازمان نظام پزشکی

بیمارستان‌ها از بیماران مبتلا به «ویروس جهش یافته» پر شدند/هشدار سازمان نظام پزشکی
در ادامه هشدارهای متعدد مقام‌های بهداشت و درمان ایران درباره گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفته است بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها «در حال پر شدن» است و «افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد».

در ادامه هشدارهای متعدد مقام‌های بهداشت و درمان ایران درباره گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفته است بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها «در حال پر شدن» است و «افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد».

شیوع ویروس جهش یافته کرونا در ایران
علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، نیز روز یک‌شنبه، ۲۶ بهمن گفته است «تاکنون فقط ۷ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شده اند».

روز گذشته سعید نمکیَ، وزیر بهداشت ایران از شناسایی ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای جهش‌یافته خبر داده بود ولی مشخص نیست که آمار تهران را هم لحاظ کرده بود یا خیر.

مسئولان وزارت بهداشت به طور معمول از ارائه آمارهای تفکیکی شیوع کرونا در ایران خودداری می‌کنند.

آقای نمکی همچنین امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از «بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری» درباره کرونا گفته است حتی اگر ویروس جهش‌یافته «ما را گرفتار نکند»، انتظار می‌رود که در ماه اسفند «خیز جدید» بیماری را ببینیم.

او از «عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» به عنوان عامل اصلی شیوع بیشتر کرونا نام برده و گفته است وزارت بهداشت قصد دارد در رنگ‌بندی مناطق که نشان‌دهنده شیوع کرونا در شهرهای مختلف ایران است، تجدیدنظر کند.

در همین حال، فرید نجفی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت هم گفته است «مطالعه ما در این زمینه خیلی کم است» و آمار ابتلا و مرگ و میر مربوط به شیوع کرونای انگلیسی «ممکن است خیلی بالاتر» باشد.

او تاکید کرده «هیچ عددی را فعلا نمی‌توانم بگوییم» و تعداد دقیق معلوم نیست.

در اظهارنظری دیگر، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است «امکانات تشخیصی برای تمامی موارد مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی را در کشور نداریم».

او تاکید کرده است که «هزینه مطالعه ژنتیکی» در زمینه کرونای انگلیسی «خیلی بالاست» و به همین دلیل امکان بررسی «همه موارد مشکوک» وجود ندارد.

آقای مردانی بدون ارائه آمار خاصی گفته است که در شهر تهران «موارد ابتلای شدید به بیماری افزایش یافته است».

بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به ۱.۵ نفر انتقال می‌دهند، حال آن که این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا ۱.۱ نفر بود.

مسئولان وزارت بهداشت از روز ۱۶ دی ماه امسال ورود نمونه جهش‌یافته ویروس کرونا به ایران را تایید کرده و می‌گویند تاکنون دو نفر در تهران و شهرستان آبیک به علت ابتلا به کرونای انگلیسی جان باخته‌اند./

https://www.asianews.ir/u/22o
اخبار مرتبط
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.
۹۸ نفر از اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور نسبت به «نحوه انتخاب، تایید و خرید» واکسن روسی کرونا ابراز نگرانی کردند و آن را «غیرموجه و خطرآفرین» دانستند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز اعتبار واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی را رد کرد.
طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از شنبه ۲۷ دی ماه، ۱۰ شهرستان که همگی در مازندران قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۲۳ شهرستان نارنجی، ۱۶۳ شهرستان زرد و ۲۵۲ شهرستان آبی هستند.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، ضمن تاکید بر خریدن «هرچه سریع‌تر» واکسن کرونا گفت در صورت تاخیر واکسن اثر خود را از دست خواهد داد.
روسای نظام پزشکی به همراه رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور، با تاکید بر اینکه امروز «خرید واکسن نیازی حیاتی و ضروری است»، اعلام کردند باید به این موضوع «صرفا بر اساس نگرشی علمی» و «فارغ از مسائل سیاسی» پرداخته شود.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید