صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۱
کد خبر: 3288
گزارشگر: 213
۱۹۳۸
۰
۰
۳
وضعیت خرید واکسن کرونای فایزر از قول مسوولان کشور

اظهارات متناقض مقامات ایران درباره خرید و نگهداری واکسن کرونا/واکسن فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال است

اظهارات متناقض مقامات ایران درباره خرید و نگهداری واکسن کرونا/واکسن فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال است
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
علی فاطمی، نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است.

او افزود: «براساس دستورالعمل شرکت فایزر، توزیع واکسن‌هایی که به فریزرهای منفی هفتاد برای انبارش نیاز دارند، تا یک ماه با کیسه یخ خشک و فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری هستند.»

پیشتر، مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد.

با این حال تورج دهقان زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی ایران، اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.

مقامات ایران تاکنون سخنان متناقضی درباره خرید واکسن کرونا بیان کرده‌اند و هنوز گزارشی درباره خرید این واکسن توسط ایران منتشر نشده است./
https://www.asianews.ir/u/1Vs
اخبار مرتبط
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت.
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، روسای‌جمهوری سابق ایالات متحده با هدف جلب اعتماد عمومی به ایمنی واکسن کرونا، به طور داوطلبانه مقابل دوربین‌ها واکسن خواهند زد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه شب، ۲۲ آبان‌ماه، خبر داد که چهار میلیون واکسن ضد کرونا ساخت شرکت فایزر به اسرائیل خواهد رسید و محموله‌های نخست واکسن تا یک ماه و نیم دیگر در دسترس اسرائیلی‌ها خواهد بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید