صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
کد خبر: 3895
گزارشگر: 213
۱۳۷۶
۰
۰
۲
سردار حسین دهقان:

نظامیان کودتا نمی کنند!

نظامیان کودتا نمی کنند!
سردار حسین دهقان با اشاره به نگرانی‌ها درباره به قدرت رسیدن نظامی‌ها در ایران گفته است در این کشور «نمی‌توان کودتا کرد» و شرایط هم به گونه‌ای نیست که « نظامیان سایرین را کنار بگذارند و فرد منتخب خود را جایگزین کنند».

سردار حسین دهقان، مشاور نظامی مقام معظم رهبری با اشاره به نگرانی‌ها درباره به قدرت رسیدن نظامی‌ها در ایران گفته است در این کشور «نمی‌توان کودتا کرد» و شرایط هم به گونه‌ای نیست که « نظامیان سایرین را کنار بگذارند و فرد منتخب خود را جایگزین کنند».

او که خود کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شده است،  درباره احتمال حرکت «سازمان‌یافته» نظامی‌ها برای «اشغال یک جایگاه سیاسی» ابراز نگرانی کرده ولی گفته است «در ایرانِ درآستانه ورود به قرن جدید امکان نظامی گری و اعمال حکومت نظامی وجود ندارد».

علاوه بر حسین دهقان، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه نیز دو روز پیش با استعفا از این سمت، اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ کرد.

در رسانه‌ها نیز نام چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و محسن رضایی که همگی دارای سوابق نظامی و سپاهی هستند نیز در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به چشم می‌خورد.

حسین دهقان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن مخالفت با نگرانی‌های موجود درباره رئیس‌جمهور شدن یک چهره نظامی در ایران، تاکید کرده است که «نامزدن شدن فرد نظامی در هر انتخاباتی حق شهروندی اوست».

به گزارش آسیانیوز، این مقام نظامی کشور چندی پیش در واکنش به این سوال که کاندیدا شدنش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران نشانه ای از نظامی کردن امور جامعه ایران است یادآور شد که چرچیل، دو گول و آیزنهاور که همگی افسران پیشین نظامی بودند، برای ریاست دولت های غیرنظامی انتخاب شده بودند و افزود: من فقط یک فرد نظامی نیستم. دانشگاهی هستم، عمدتا در مراکز غیرنظامی تدریس کرده ام، در بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاست خارجی مشاور بوده ام. مدیر بسیاری اط نهادهای اقتصادی بوده ام. تمام ویژگی های یک فرد نظامی را هم در زمینه دقت و وقت شناسی، مدیریت، کار تیمی و ریکردهای هدف مند دارم./

https://www.asianews.ir/u/24G
اخبار مرتبط
برخی فعالان اقتصادی سعی وافر دارند که انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای انجام گیرد که به سرنوشتی مانند مجلس یازدهم ختم نشود. روزنامه آسیا تاکنون نخستین اخبار درباره کاندید شدن سردار حسین دهقان و کاندید زن ریاست جمهوری سال آینده را همراه با عملکردشان؛ به ویژه در عرصه اقتصادی منتشر کرده است..درباره توقعات اقتصادی فعالان تجاری از رییس جمهور آینده، با مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل کارخانه مواد غذایی «گلها» و کارآفرین، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
سردار حسین دهقان در گفت و گویی با روزنامه گاردین، رویکرد دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا را ادامه سیاست های بین المللی دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا دانست و هشدار داد که تهران در حال آماده سازی اقداماتی تلافی جویانه برای مجبور کردن آمریکا به تغییر مسیر دیپلماتیکش است.
«گذر از دولت عمیق به یک دولت نظامی» عنوان یادداشتی از دکتر سعید مدنی، جامعه شناس و پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و روزنامه نگار است که چندی پیش منتشر شد، به این بهانه درباره انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ایران با وی گفت و گویی انجام داده ایم
انتخابات ۱۴۰۰ ایران در راه است و این روزها زمزمه هایی از کاندید شدن نظامی ها در آن شنیده می شود؛ تا آنجا که به عنوان مثال، سردار حسین دهقان، کاندید شدن خود را اعلام کرده و با پیام صلح و آشتی و اصلاح امور پا به میدان گذاشته و بیان کرده که مطیع کامل برنامه های رهبری است.. از سوی دیگر هم احساس می شود که نظامی ها در صورت شرکت در انتخابات سراغ برنامه هایی بروند که خواسته همه گروه‌های داخلی است.​آسیانیوز دراین باره و گمانه زنی در انتخابات 1400، با فائزه هاشمی، فعال سیاسی گفت و گو انجام داده است.
محسن رفیق دوست، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران با دفاع از انتخابات یکی از سپاهیان به عنوان رئیس‌جمهور گفته است اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور ایران شود، «یک ساله مشکلات کشور حل می شود؛ این در حالی است که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با پیشنهاد یک نماینده مبنی بر ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات مخالفت کردند.
حسین دهقان، فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه اعلام کرد که برای انتخابات ریاست ‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد و اولین فردی است که رسما نامزدی خود را برای این سمت اعلام کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید