صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
کد خبر: 3896
گزارشگر: 213
۱۱۳۰
۰
۰
۷
رییس پلیس راه مازندران:

سفر به مازندران ممنوع شد

سفر به مازندران ممنوع شد
سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به تعطیلی روز پنج شنبه و شرایط کرونایی مبادی ورودی به مازندران در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و استان‌های سمنان، گیلان و گلستان بسته هستند.

سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به تعطیلی روز پنج شنبه و شرایط کرونایی مبادی ورودی به مازندران در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و استان‌های سمنان، گیلان و گلستان بسته هستند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از اقتصادآنلاین ، قدمی با بیان اینکه رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، افزود: افرادی که بدون داشتن مجوز قصد ورود به مازندران را داشته باشند هم اعمال قانون شده و هم به مبدا بازگردانده می‌شوند.

سرهنگ قدمی گفت: جاده‌های ساحلی استان هم اکنون بارانی و لغزنده است و رانندگان وسایل نقلیه در هنگام بارندگی در این جاده‌ها با دنده سنگین حرکت و از ترمز ناگهانی پرهیز کنند.

او افزود: آمد و شد خودرو‌ها هم اکنون در جاده‌های هراز، سوادکوه، کندوان، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

رییس پلیس راه مازندران گفت: جاده کیاسر – سمنان محدوده تلمادره هم اکنون مه گرفته است و رانندگان با کاهش دید در تردد روبرو هستند.

این در حالی است که روز گذشته جانشین رییس ستاد کرونا در گیلان نیز از ممنوعیت سفر نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی استان خبر داد و گفت: سفر به شهرهای سفید، آبی و زرد تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است.

محمود قاسم نژاد شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا در کشور و بروز جهش در این ویروس، اظهار کرد: این ویروس در همه استان‌های کشور تقریباً جهش‌هایی را به خود دیده است.

وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات پیشرو تأکید کرد و افزود: باید رفت‌وآمدهای مرسوم در مردم در ایام نوروز کنار گذاشته شود و در صورت برگزاری دورهمی‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین شستن مرتب دست‌ها در دستور کار مردم باشد.

جانشین رییس ستاد کرونا استان گیلان بر لزوم پرهیز از سفر رفتن تأکید کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال همچون سال گذشته سفر نمی‌رویم و گردشگران و مسافران نیز باید بدانند سفر به استان باید به بعد کرونا موکول شود.

قاسم نژاد با اشاره به مصوبه ستاد کرونا در خصوص سفره‌ای نوروزی امسال بیان کرد: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در استان ممنوع است.

وی با تأکید بر برخورد قاطع باکسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: سفر به شهرهای سفید، آبی و زرد در نوروز امسال تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/24H
اخبار مرتبط
حمید سوری، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیشتر نتایج تست‌های سریع کرونا «کاذب» است، درباره شیوع بیشتر این بیماری از طریق افراد ناقلی که این تست‌ها را در دست دارند، هشدار داد.
حسن روحانی، رئیس‌ جمهور با اعلام ممنوعیت سفرهای نوروزی به شهرهایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و زرد به سر می‌برند، از این مناطق خواست که «بسیج فو‌ق‌العاده تشکیل دهند» و «استاندار، تیم پزشکی، بسیج و سپاه» برای اعمال پروتکل‌ها «مراقبت بیشتری داشته باشند».
همزمان با شناسایی هشت هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا کرونا در کشور طی یک شبانه‌روز گذشته، وضعیت خوزستان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته «نگران‌کننده» توصیف شده و درباره وضعیت اصفهان هشدار داده شد.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
از زمان شیوع کرونا تا به امروز، کارکنان بخش بهداشت و درمان در خط مبارزه با این ویروس مرگبار قرار گرفته‌اند؛آنان کار طاقت‌فرسا، افزایش ساعات کاری و ناکافی بودن زمان استراحت را تجربه کرده‌اند و با خطر ابتلا به این بیماری هر لحظه تهدید می شوند؛ با آزار و خشونت‌های کلامی و بدنام‌سازی از سوی خانواده‌های قربانیان روبرو هستند و تمام این مولفه‌ها بر سلامت جسمانی و روانی کارکنان بخش بهداشت تاثیر می‌گذارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید