صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
کد خبر: 4071
گزارشگر: 213
۱۰۸۲
۰
۰
۸
واکنش منفی بورس به توافق ایران و آمریکا در وین

افت شاخص کل بازار سرمایه با وجود مذاکرات وین

افت شاخص کل بازار سرمایه با وجود مذاکرات وین
بازار سهام در حالت نزولی قرار گرفته و به اخبار و حواشی مذاکرات در وین واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و روند منفی شاخص و افزایش صف‌های فروش ادامه دارد.

بازار سهام در حالت نزولی قرار گرفته و به اخبار و حواشی مذاکرات وین واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و روند منفی شاخص و افزایش صف‌های فروش ادامه دارد.

بازار سهام در جریان معاملات امروز (۱۸ فروردین) با افزایش حجم عرضه در بسیاری از نمادها همراه است و روند شاخص در آغاز معاملات منفی بود. با توجه به افزایش حجم عرضه در نمادهای شاخص‌ساز، روند بازار یک روند نزولی است.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در حالت افت قرار دارد و در حال کاهش و رسیدن به کانال یک میلیون و ۲۰۰ است.

به گزارش آسیانیوز به نقل از تجارت نیوز،  از طرفی سناریوهای مختلفی از تاثیرات نشست برجام در بازار وجود دارد، اما فعلا بازار در شرایطی است که واکنشی به آن‌ نشان نداده و همچنان صف‌های فروش و کاهش شاخص در روند معاملات بورس ادامه دارد.

جدول


نمادهای فملی، شپنا و فولاد بیش‌ترین تاثیر منفی را در شاخص بازار دارند. اگر حمایتی از بازار و برخی از نمادهای بزرگ انجام نشود روند نزولی بازار ادامه‌دار است.

جدول

این در حالی است که روز گدشته بعد از روند فرسایشی معاملات بازار سهام در روزهای ابتدایی هفته امروز بورس به سیگنال‌های مثبت واکنش نشان داد و مثبت شد.

در جریان معاملات دیروز تحرکات مثبتی در برخی از نمادهای شاخص‌ساز مانند شستا و کچاد ایجاد شد. شاخص‌کل نیز بعد از روند فرسایشی روزهای اول هفته به محدوده مقاومت رسیده بود و خبر مذاکره ایران در وین نیز در بازگشت روند بی‌تاثیر نبود.

در ۱۵ دقیقه ابتدایی معاملات دیروز شاخص کل حدود ۴ هزار واحد رشد کرد اما شاخص هم‌وزن هنوز روندی نزولی دارد. در جریان معاملات امروز ۳۴۰ نماد در رنج منفی و ۱۱۴ نماد در رنج مثبت معامله می‌شوند اما نقدشوندگی در نمادهای کوچک به شدت پایین بود.

همچنین انتظار بازار سرمایه بر این بود که ایران در وین پیرامون لایحه برجام مذاکره می‌کند و این احتمال وجود دارد که در صورت توافق در بلندمدت قیمت دلار کاهش پیدا کند اما کارشناسان عقیده دارند با توجه به تورم انتظاری و حجم نقدینگی، احتمال ریزش قیمت دلار پایین‌تر از ۲۰ هزار تومان کم است./

https://www.asianews.ir/u/27A
اخبار مرتبط
امروز بورس تحت تاثیر نشست وین قرار دارد و تحولات امروز بازار سهام به اخبار دیپلماتیک بستگی دارد.
فضای سرمایه گذاری در بازار سهام اگر چه با تردید و ابهام روبه‌روست که همچنان بورس بازان در یک وضعیت خوش بینانه، منتظر محرک های قوی از جمله مذاکرات برجامی هستند؛ در حالی که اگر دولت به وعده‌هایش برای حجم تامین مالی از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی عمل کند احتمالا سال آینده یک سال رویایی از نظر عرضه‌های اولیه در بورس خواهد بود
رییس سازمان بورس گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.
دهکده جهانی قصد دارد تا به ۵۰۰ نفر، به صورت رایگان، آموزش مهارتی، به همراه گواهینامه دانشگاه بین المللی «نورث وست» ارائه نماید.
در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود دو درصد رشد کرد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت. همچنین با تاثیر هزار و ۲۵۵واحدی سومین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص شناخته شد.
در کشورهای مختلف، رابطه منطقی میان بازدهی بازارهای دارایی و بخش حقیقی اقتصاد وجود دارد. فاصله‌گرفتن غیرمنطقی این دو، نشانه وجود حباب در بازارهای دارایی است؛ بازار سرمایه در سال‌جاری با ابرنوسان روبه‌رو شد که هم در فاز کاهشی و هم در فاز افزایشی، بهره‌گیری از ابزار نرخ سود می‌توانست باعث ایجاد تعادل در بازار شود. اما شواهد حاکی از آن است که نه تنها از این ابزار استفاده نشد، رویکردهای دستوری تزریق نقدینگی به بورس در جهت حمایت حبابی در دستور کار قرار گرفت.
بورس امروز با تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا شروع به کار کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا در شاخص‌سازان افزایش یافت و با مثبت مواجه شد. اما آینده بورس چه خواهد شد؟ چه سناریوهایی مطرح است؟
با تداوم روند اصلاحی قیمت سهام و از آن بدتر کاهش نقدشوندگی سهام و قفل شدن سرمایه‌های در صف فروش، باز هم بازار بهانه‌جویی‌ها درخصوص دلایل متوقف نشدن این روند نزولی داغ شده است و این‌بار گویا صاحبان تریبون‌های مجازی، دیواری کوتاه‌تر از اوراق دولتی نیافته‌اند؛ به اصطلاح کارشناسانی که قصد دارند عرضه‌ اوراق دولتی را به‌عنوان مقصر اصلی روزهای منفی بورس تهران معرفی کنند.
ایران در سال ۹۹ روزگار متفاوتی را پشت سر گذاشت و روند حوادث به گونه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی پیش رفت؛ ویروس کرونا که البته تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد، زندگی ایرانیان را هم با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرد، اما هجوم مردم به سمت بورس و راه‌یافتن اصطلاحات بازار سرمایه به زندگی روزمره مردم یکی از پدیده‌های سال ۹۹ در جامعه ایران بوده‌ است؛ در حالی که از ماه‌ها پیش ورق برگشت و نه‌تنها سودهای حاصل‌شده که حتی سرمایه مردم هم از بین رفت.
چندی پیش علی دهقان‌دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان توسط شورای عالی بورس خبر داد و گفت:مقرر شده تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از ۲۵ بهمن ماه از منفی دو تا مثبت ۶ درصد تغییر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید