صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 4555
گزارشگر: 213
۱۶۹۷۶
۰
۰
۱۴
پرداخت به سهامداران در خرداد 1400

جزییات واریز سود سهام عدالت تا چند روز آینده

جزییات واریز سود سهام عدالت تا چند روز آینده
تاکنون درصدی از سود سهام عدالت مربوط به ۵۰ درصد باقیمانده واصل شده و واریز خواهد شد، ولی هنوز سود باقیمانده شرکت‌ها آماده نیست تا بین سهامداران عدالت تقسیم شود.
به گزارش آسیانیوز، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اواخر سال ۹۹ به میزان ۵۰ درصد واریز شد و قرار شد ۵۰ درصد دوم از این سود عملکرد بعد از عید ۱۴۰۰ به حساب سهامداران عدالت که ۴۹ میلیون نفر هستند واریز شود. حتی صحبت‌هایی بر این بود که در ماه مبارک رمضان و یا حداکثر عید فطر ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

به نقل از فارس، اخبار رسیده از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که تاکنون حدود ۳۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به ۵۰ درصد باقیمانده واصل شده و هنوز ۲۰ درصد از سود باقیمانده شرکت‌ها به حساب این شرکت واریز نشده تا بین سهامداران عدالت تقسیم شود.

پیش از این حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود از ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت ۲۹ شرکت برای عملکرد سال ۹۸ خود سود شناسایی کرده که باید بین سهامداران عدالت چه در روش مستقیم یا غیرمستقیم بین سهامداران توزیع شود که بر این اساس با توجه به تلاش فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی ۵۰ درصد از این سود که واصل شده بود قبل از عید به حساب سهامداران واریز شد.

البته قانون تجارت در این زمینه ایراداتی دارد از جمله اینکه قانون تجارت می‌گوید برای عملکرد شرکت‌های بورسی در یک سال مالی می‌توان تا تیر سال بعد مجمع برگزار کرد و در صورت شناسایی سود و تصویب در مجمع می‌توان تا هشت ماه بعد از آن این سود را به حساب سهامداران واریز کرد.

در این زمینه یک مقام آگاه،‌گفت: با توجه به پراکنده بودن و زیاد بودن مشمولان سهام عدالت، باید همه سودها واصل شود و به صورت همزمان به حساب دارندگان سهام واریز شود، اما چون تا کنون از ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت فقط ۳۰ درصد واصل شده،‌احتمالا این ۳۰ درصد واریز می‌شود و ۲۰ درصد سود سهامداران عدالت در شرکتها می‌ماند.

به گفته وی، لازم است از مقامات بالاتر مانند وزیر اقتصاد و یا رئیس جمهور در این زمینه وارد شود تا سود اندک و پراکنده سهامداران عدالت که نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مانده است را هرچه زودتر وصول کنند و به حساب سهامداران عدالت که از دهک‌های کم‌درآمد جامعه هستند، واریز شود./
https://www.asianews.ir/u/2pw
اخبار مرتبط
سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ یک مرحله‌ای به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد؛ در حالی که قرار شد این سود سال ۱۳۹۸ طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود.
ماه خرداد دو پرداختی یارانه ای دارد که شامل یارانه معیشتی بنزین و نقدی است؛ ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه احتمالا واریز می شود.
خبرها حاکی است که از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت.
حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت گفت: ۵۰ درصد قسط دوم سود عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت ها که در سال ۹۹ تصویب شده، توزیع شده است؛ تعدادی از شرکت ها هنوز مانده مبلغ سود متعلق به سهامداران را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده اند و به طور جدی پی گیر پرداخت این مانده سود هستیم.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: برای سهام‌دارانی که تاکنون سود سهام عدالت مرحله نخست را دریافت نکردند در این ماه سود سهام‌شان واریز خواهد شد.
آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و حالا شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.
چگونگی صدور کارت اعتباری سهام عدالت و کارکرد آن در ایام اخیر اعلام شده است؛ در حالی که به تازگی گفته شده تغییراتی در میزان وام و شرایط دیگر رخ داده است.
عضو شورای عالی بورس گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.
دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی از واریزی‌های اردیبهشت به شمار می آید؛ در حالی که اولین یارانه نیز در پایان هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
پرداخت وام سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت آغاز شده است و طبق اطلاعاتی که منتشر شده این وام با مبالغ ۷ و ۱۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید