صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۲
کد خبر: 4573
گزارشگر: 213
۱۲۵۱
۰
۰
۹
در دور برگشت مسابقات تیم ملی فوتبال رخ داد

مقدماتی جام جهانی و برتری ایران بر هنگ‌کنگ

مقدماتی جام جهانی و برتری ایران بر هنگ‌کنگ
تیم ملی فوتبال ایران دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی را با برتری مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرد.

به گزارش آسیانیوز، تیم ملی فوتبال ایران دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی را با برتری مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرد.

این بازی در ورزشگاه المحرق برگزار شد و ایران که دور رفت ۲-۰ برنده شده بود، این بار با نتیجه ۳-۱ از سد رقیب خود گذشت. این ششمین بازی رسمی دو تیم بود و هر شش بار برتری نصیب ایران شده است با این تفاوت که این بار برای نخستین بار، هنگ‌کنگ توانست به ایران گل بزند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

مرگ زود هنگام اسطوره فوتبال/مارادونا درگذشت
نبش قبر مارادونا به خواست نوجوان 20 ساله
مرگ مشکوک مارادونا

قاضی پرونده: ایران از ویلموتس کلاهبرداری کرده است

«الکسیس تگزاس» و اسرار بازیگر جنسی در ایران

--------------------------------------------------------------------------
در جدول رده‌بندی «گروه سی» آسیا و پیش از پایان بازی بحرین با کامبوج، هر سه تیم مدعی پنج بازی انجام داده‌اند. عراق با ۱۱ امتیاز صدرنشین است. ایران و بحرین هم ۹ امتیاز اندوخته‌اند.

رقابتی تنگاتنگ که یک تیم از این جمع، قطعاً حذف خواهد شد. تیم اول مستقیم روانه دور بعد می‌شود اما صعود تیم دوم، بستگی به وضعیت جدول در سایر گروه‌ها دارد.

نخستین گل ایران به هنگ‌کنگ، در پی پاس کوتاه محرمی به قلیزاده رقم خورد. بازیکن شارلروای بلژیک از زاویه‌ای کاملاً بسته و تقریباً مماس با خط عرضی، توانست ایران را پیش بیاندازد.

در زمین نامناسبی که بازیکنان مدام زمین می‌خوردند، شاگردان دراگان اسکوچیچ صاحب مطلق توپ و میدان بودند اما از همه موقعیت‌ها، کرنرها و شوت‌های نیمه اول فقط همین یک گل را به ثبت رساندند.

در نیمه دوم ورود قدوس که با برنتفورد به لیگ برتر انگلیس صعود کرده و محمدی مدافع چپ گنت بلژیک، سرعت بیشتری به گردش توپ در زمین حریف داده شد.

در دقیقه ۶۱ امیری با شوتی که به مدافع هنگ‌کنگی خورد توانست دروازه هونگ فی یاپ را باز کند.

طارمی و آزمون که در کمند یارگیری فشرده مدافعان هنگ‌کنگ گرفتار بودند، به اتفاق در دقیقه ۶۹ زمین را ترک کردند تا با ورود ترابی و رضایی، تیم ملی نفسی تازه کند.

انصاری‌فرد هم آخرین تعویض ایران بود که توانست گل سوم را با پاس ترابی وارد دروازه هنگ‌کنگ کند. کریم که در بازی رفت هم گل زده بود، با شش گل زده آقای گل گروه است.

کمتر از دو دقیقه بعد، توپ ارسالی هنگ‌کنگی‌ها پس از برخورد به تیر افقی روی خط فرود آمد تا چنگ سیو کوان دروازه بیرانوند را باز کند و نتیجه ۳-۱ شود.

علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، وحید امیری، سعید عزت‌اللهی (۵۸- میلاد محمدی) احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (۵۸- سامان قدوس) علی قلیزاده (۸۰- کریم انصاری‌فرد) مهدی طارمی (۶۹- مهدی ترابی) و سردار آزمون (۶۹- کاوه رضایی) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

بازی بعدی ایران روز دوشنبه مقابل بحرین برگزار خواهد شد. این بازی در استادیوم ملی بحرین برگزار می‌شود که کیفیت بهتری نسبت به زمین المحرق دارد.

بازی رفت دو تیم با پیروزی ۱-۰ بحرین به پایان رسید. ایران در تاریخ فوتبال خود تاکنون نتوانسته است در زمین بحرین به پیروزی برسد.

دراگان اسکوچیچ که جایگزین مارک ویلموتس شده است، تاکنون در هر چهار بازی دوستانه مقابل ازبکستان، بوسنی و هرزگوین، سوریه و هنگ‌کنگ موفق به کسب پیروزی شده است./


https://www.asianews.ir/u/2qd
اخبار مرتبط
«نادر دست‌ نشان» اسطوره فوتبال مازندران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
علی انصاریان بازیکن پیشین فوتبال ایران دقایقی پیش در بیمارستانی در تهران درگذشت. او دومین ورزشکار جوان فوتبال کشور است که در روزهای اخیر در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
گزارش‌ها به نقل از اعضای خانواده و تیم پزشکی علی انصاریان، فوتبالیست ایران، حاکی از وخامت حال وی و به «کما» رفتن این چهره ورزشی است.
رئیس بیمارستان لاله گفت که مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال ایران در خواب مصنوعی قرار دارد و وضعیت او رو به بهبودی نیست.
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی ۲-۲ در حالی در استادیوم آزادی به پایان رسید که امروز آلودگی هوای تهران در خطرناکترین حالت خود و در وضعیت بنفش(فراتر از قرمز) قرار داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید