صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
کد خبر: 4622
گزارشگر: 213
۷۳۲
۰
۰
۵
مقام آمریکایی درباره ناو ایران در اقیانوس اطلس اظهار نظر کرد

ایران ناوهایش را از مدیترانه به «سواحل خود» بازگرداند!

ایران ناوهایش را از مدیترانه به «سواحل خود» بازگرداند!
یک مقام آمریکایی مدعی شده است که ناوهای تازه وارد ایران به اقیانوس اطلس، حاوی تسلیحات نظامی یا حامل قایق‌های تهاجمی کوچک هستند که آمریکا نمی‌خواهد این قایق‌ها را در آب‌های نزدیک خود ببیند و همچنین اظهار امیدواری کرده‌اند که ایران ناوهایش را به سواحل خود بازگرداند.

 به گزارش آسیانیوز، امیر سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران، روز پنج‌شنبه، ۲۰ خردادماه، از «ورود موفقیت‌آمیز» ناوگروه نیروی دریایی به اقیانوس اطلس خبر داده و گفت که این ناوگروه متشکل از ناوبندر مَکران و ناوشکن «بومی» سهند «توانست برای اولین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود».

در همین حال دولت آمریکا از ونزوئلا و کوبا خواسته است تا دو کشتی جنگی ایرانی را که تصور می‌شود حامل تسلیحات برای کاراکاس هستند، از میانه راه بازگردانند.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

ایران ناوهایش را از مدیترانه به «سواحل خود» بازگرداند!

«سیلی زدن» به امانوئل مکرون چه معنایی داشت؟

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!

------------------------------------

مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند کاخ سفید از طریق کانال‌های دیپلماتیک به کاراکاس و هاوانا فشار آورده است تا اجازه ندهند این کشتی‌ها در کشورهای خود پهلو بگیرند.

همچنین این مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری در تهران گفت علت این که این دریانوردی طولانی‌مدت در «شرایط جوی نامساعد اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی» صورت می‌گیرد، «ارتقای توان دریانوردی و اثبات قدرت ماندگاری طولانی‌مدت در دریاهای نامساعد است».

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن های گم شده کرونا در «ستادهای انتخاباتی»؟!

اسراییل می خواهد به ایران «درس خوبی» بدهد؟!
-------------------------------------------------------------------------------------------
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این ناوگروه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال از بندرعباس حرکت کرده و مسیر خود را برای اجرای طولانی‌ترین ماموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه می‌دهد. همزمان خبرگزاری‌های داخل ایران تصاویری از ناوشکن سهند روی آب را به نمایش گذاشتند که گفته می‌شود در اقیانوس اطلس گرفته شده است.

روز ۱۴ خردادماه شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده بود که پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا این ناوها را از نزدیک زیر نظر دارند. مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند هنوز مقصد نهایی این ناوها دقیقا مشخص نیست، اما نهادهای امنیتی در تلاش هستند بدانند هدف ایران از اعزام این ناوها چیست.

--------------------------------------

بیشتر بخوانید:

------------------------------------------------------------------------------------------
یک مقام آمریکایی گفته است که این ناوها طی روزهای گذشته مسیرهای «گیج‌کننده‌ای» را طی کرده‌اند و دقیقا معلوم نیست آیا به سمت اقیانوس اطلس خواهند آمد یا نه.

یکی از این ناوها، ناو مکران است. اوایل مهرماه پارسال، دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، از الحاق نخستین ناو ایرانی با نام مکران و با قابلیت حمل هفت هلیکوپتر و مجهز به تسلیحات و تدارکات گسترده خبر داد، ناوی که به گفته او بزرگ‌تر از ناو تدارکاتی خارک خواهد بود.

در همین حال جان کربی سخنگوی پنتاگون پیشتر هشدار داده است که اگر ناوهای ایرانی به سمت ونزوئلا حرکت کنند، اقدام «تحریک‌آمیزی» است و تهدیدی برای آمریکا و متحدین آن محسوب می‌شود.

وی گفته است اگر ناوهای ایرانی حامل سلاح باشند آمریکا هماهنگ با شرکای خود اقدامات مناسب را برای جلوگیری از انتقال آن به ونزوئلا اتخاذ خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است معلوم نیست این ناوها حاوی تسلیحات نظامی باشند یا نه، اما حامل قایق‌های تهاجمی کوچک هستند و آمریکا نمی‌خواهد این قایق‌ها را در آب‌های نزدیک خود ببیند.

این گزارش می‌افزاید شاید پیام ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای این باشد که در نزدیکی اقیانوس اطلس هشدار دهد «ما اینجا هستیم و حضور داریم». این مقامات اظهار امیدواری کرده‌اند که ایران ناوهایش را به سواحل خود بازگرداند./

https://www.asianews.ir/u/2rl
اخبار مرتبط
در حالی که اخبار و گزارش ها از شعله‌ور شدن دوباره آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران و انفجار یکی از مخازن بزرگ این پالایشگاه خبر می‌دهند، روابط عمومی این پالایشگاه، انفجار را تکذیب می‌کند.
ناو ایرانی خارک صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.
بررسی ارقام منتشرشده در آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده در آخر هفته گذشته از فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت خام متعلق به ایران از سوی آمریکا در ماه مارس خبر می‌دهد؛ این در حالی است که مقامات دادگستری آمریکا در دولت ترامپ گفته بودند، پول از حاصل فروش این محموله‌ها به «قربانیان تروریسم دولتی» اختصاص داده شود.
مقام دفاعی آمریکایی مدعی شد تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا به این نتیجه رسیده است که شناور توقیف‌شده در دریای عرب، از ایران آمده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد شدید از مسئولان شرکت مخابرات ایران، آن‌ها را به «انحصارگرایی» و «اعمال زور» متهم کرد و گفت: شرکت مخابرات مقابل توسعه بخش خصوصی را گرفته است و نمی‌دانم چطور در عرض مدت سه ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰ میلیارد سود داشت به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
یک مقام وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرد بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران که سال گذشته بر اساس تحریم‌ها ضبط شده بود به فروش رفته و یک نفتکش دیگر حامل نفت خام ایران که اخیرا توقیف شده است در مسیر حرکت به سوی آمریکاست و به‌زودی فروخته می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید