صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
کد خبر: 4749
گزارشگر: 213
۱۰۹۰
۰
۰
۸
واکسیناسیون گروه های سنی دیگر و۶۵ سال بعدا اطلاع رسانی می شود

ارسال پیامک برای تزریق «دُز دوم» بالای ۷۰ سال

ارسال پیامک برای تزریق «دُز دوم» بالای ۷۰ سال
رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: برای افرادی که از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کردند و در نوبت اول تزریق واکسن هستند و همچنین برای افرادی که منتظر دریافت دز دوم واکسن هستند، پیامک ارسال می‌شود.

 به گزارش آسیانیوز، رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: همه افرادی که منتظر دریافت دُز اول یا دوم واکسن کرونا هستند، پیامک دریافت می‌کنند؛ بنابراین افراد پیش از دریافت پیامک به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند.

------------------------

بیشتر بخوانید:

خطر «فاصله بین دو دز واکسن کرونا» و نبود دز دوم در ایران

بابک خرمدین؛ قربانی «کُند ذهنی مادر» و «اختلال روانی» پدر

واکسن برکت «به جای دُز دوم» واکسن خارجی تزریق نشود

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  جعفر صادق تبریزی، درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال گفت: برای افرادی که از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کردند و در نوبت اول تزریق واکسن هستند و همچنین برای افرادی که منتظر دریافت دز دوم واکسن هستند، پیامک ارسال می‌شود؛ بنابراین پیش از دریافت پیامک به مراکز بهداشتی که کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مراجعه نکنند.

وی با اشاره به تسهیل واردات واکسن کرونا، افزود: توزیع یک میلیون دز واکسن وارداتی کرونا از دیروز آغاز شده است و نیمی از آن روز گذشته و نیم دیگر آن امروز توزیع می‌شود و ان شاءلله طی روزهای آتی هم قرار است یک میلیون دُز دیگر واکسن کرونا هم به کشور وارد شود. بنابراین احتمالا به زودی گروه سنی دیگری را برای دریافت واکسن اعلام کنیم ولی فعلا در حال تزریق واکسن به گروه سنی ۷۰ سال به بالا و لکه‌گیری افراد جامانده هستیم.

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پیامک برای واکسن کرونا به ایسنا گفت: افرادی که در این مقطع مشمول دریافت واکسن هستند، فقط ۷۰ سال به بالا، و ثبت‌نام نکردند به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند تا پیامک نوبت‌‌دهی واکسن برایشان ارسال شود. نوبت‌های گروه سنی بالای ۷۰ سال و افراد جامانده محفوظ است و با ثبت‌نام در سامانه می‌توانند واکسن دریافت کنند.

 وی افزود: هر زمان که پارت بعدی واکسن در اختیارمان قرار گیرد گروه‌های سنی دیگر، ۶۵ سال به بالا) هم وارد واکسیناسیون می‌شوند.

به گزارش آسیانیوز، همچنین چندی پیش حامد حسینی، مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت که از نظر برخی متخصصان، با وجود اینکه پلت‌فرم این دو واکسن مشابه است، اما بهتر است این کار انجام نشود.

او همچنین گفت که فاز سه مطالعه واکسن برکت در تهران و کرج پایان یافته و در اصفهان، شیراز، بوشهر و مشهد آغاز شده است.

قانعی نیز وعده داد که تا انتهای تیر ماه ۱۱میلیون دوز، تا مرداد ماه ۲۱میلیون دوز و در انتهای آبان و آذر۳۰ میلیون دوز واکسن ایرانی تولید خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که ۹ شرکت ایرانی در حال ساخت واکسن هستند.

حسینی، استاد دانشگاه علوم ‌پزشکی تهران و مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم ‌پزشکی تهران- در یک برنامه رادیویی همچنین درباره آخرین وضعیت مطالعه واکسن کووایران برکت با اشاره به اینکه اکنون مطالعات فاز سه این واکسن در حال انجام است، گفت: برخی معتقدند به‌دلیل یکسان بودن ‌پلتفرم‌های این دو واکسن تزریق واکسن کووایران برکت به جای واکسن سینوفارم در دُز دوم ایرادی ندارد، برخی دیگر به مطالعات مشابهی که برای ترکیب کردن واکسن‌های ‌پلتفرم‌های مختلف انجام شده، اشاره می‌کنند و معتقدند که تزریق واکسن کووایران برکت در دُز دوم ایرادی ندارد اما برخی محققان اظهار می‌کنند با وجود اینکه ‌پلتفرم این دو واکسن مشابه است اما بهتر است این کار انجام نشود. در دنیا مطالعاتی برای ترکیب واکسن آسترازنکا – فایزر داشتیم که گاها اعلام شد که ‌پاسخ ایمنی آن بهتر است.

وی با بیان اینکه اکنون واکسن‌های کرونا در دنیا مجوزهای شرایط عادی بازار را دریافت‌ نکرده و مجوزهای اضطراری دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: این مجوزها را رگولاتورهای کشورهای مختلف صادر می‌کنند و ما نیز مجوزهایی داریم که ‌پس از فاز سه مطالعات واکسن کووایران برکت داده شده و هم تجربیاتی در کشورهایی مثل کوبا، هند یا چین داریم که ‌پیش از فاز سه این مطالعات مجوز دریافت کرده بودند. بنابراین طبیعتا همه بر این اعتقاد هستند که هرچه جلوتر برویم و دیتا کامل‌تر شود خیالمان راحت‌تر است، اما در شرایط اضطرار تجارب مختلفی در کشورهای مختلف است که می‌توان به آن‌ها توجه کرد.

حسینی در ‌پایان گفت: طبیعتا جامعه علمی بیشتر موافق جمع‌آوری اطلاعات و دیتای کامل‌تر است. با این حال به‌عنوان ‌پژوهشگر آرزو می‌کنم تمام کسانی که ‌پژوهش می‌کنند وقت را تلف نکنند و هر روز دیتا تولید کنند و روی میز سیاست‌گذار بگذارند و سیاست گذاران نیز با نگاه به نفع مردم بهترین تصمیم را بگیرند./

https://www.asianews.ir/u/2uy
اخبار مرتبط
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.
مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا، اعلام کرد که تاکنون به نیم درصد جمعیت ایران دوز دوم واکسن کرونا و به سه درصد دوز اول تزریق شده است؛ همچنین برخی از پزشکان و محققان در ایران نسبت به تزریق واکسن کووایران برکت به جای واکسن سینوفارم در دُز دوم تردید دارند.
از بهمن ۹۹ تا اواخر اردیبهشت سال جاری، حدود ۵٫۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده که ۴٫۸ میلیون دز آن تزریق شده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن کرونا نیست و ۹۰۰ هزار دز از واکسن‌های وارداتی مفقود شده است؛ این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شروع واکسیناسیون سنی سالمندان می‌گذرد و اغلب آنها هنوز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.
مراکز بهداشت در تهران، شیراز و چندین شهر دیگر ایران از اتمام واکسن‌های کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند.
دکتر اسداله رجب متخصص غدد گفت: تزریق واکسن کرونا برای همه مردم توصیه می‌شود، در واقع این واکسن با تاثیرپذیری بر سیستم ایمنی موجب می‌شود اگر فردی در معرض ویروس کرونا قرار گرفت، بدن آماده مقابله با آن باشد.
با شروع واکسیناسیون سنی در ایران، برخی از افراد باید ظرف هفته گذشته دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، اما گویا مراکز واکسیناسیون به آنها گفته‌اند که دز دوم را نداریم و باید منتظر بمانند.
چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند؛در حالی که قرار است روش های درمانی با تولید قرص گسترش پیدا کند.
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
مشاهدات در سامانه نشان می‌دهد که هنوز واکسیناسیون متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن آغاز نشده است و در حال حاضر تنها ثبت نام متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن در سامانه مذکور باز است، یعنی افراد ۷۵ سال به بالا؛ این درحالی است که روز گذشته در خبر ها آمد که ۳ هزار کارمند صدا و سیما از سوی ستاد مقابله با کرونا خارج از نوبت واکسینه شده اند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون تعدادی از کارکنان صداوسیما که درگیر انتخابات هستند، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا انجام می‌شود؛ در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره واکسیناسیون کرونا با رویکردی عادلانه نسبت به اقشار مختلف مردم، تصمیمات جدی تری در حوزه واردات واکسن بگیرد؛ در این حال بسیاری از کشورها حتی سه تا چهار برابر جمعیت واکسن کرونا خریده‌اند، ولی در ایران تا کنون تنها حدود 2 درصد از مردم واکسینه شده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید